Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Noen som har barn eller kjenner noen som har dette? Vesla var på 6 mnd kontroll i dag, og legen mente den ene foten var mer bevegelig enn den andre....og ville sende henne på ultralyd for å være på den sikre siden. Er det ting jeg kan se det på selv også, om det skulle være noe galt? Huff, jeg får håpe det bare er en sjekk, og ferdig med det.
Jomfruen-73 Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Gå inn på debatten om funksjonshemmede/kronisk syke barn. Der fant jeg mange gode og informerende innlegg. Har skrevet en del der selv (god stund siden nå) Har en datter på 6 mnd som fikk diagnosen ved 3 mnd. Har hatt freikaspute og nå bruker hun skinner. Jeg kunne se det på henne når hun lå på rygg, samlet forsålene og presset svakt opp mot rumpen. Sprekken mellom føttene skal være helt parallelle med rumpesprekken, noe som det ikke var på vår datter. I tillegg hadde hun litt forskjellige folder på lårene. Disse tingene skjer pga at den ene foten (hadde dysplasi kun på den ene siden) var blitt kortere enn den andre. Ellers er det en spesiell strekk bevegelse av hoftene som profesjonelle bør ta seg av. Skal faktisk på ny røntgen i morgen for å se om det er blitt bedringer. Krysser fingrene :-) Ønsker deg lykke til og skulle det vise seg at hun har dysplasi kommer det til å gå helt fint, men det er litt tungt i starten. Datteren min vet ikke noe annet og er veldig blid og fornøyd i "spagaten" hun :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå