Gjest Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Sønnen min fikk nytt bilsete til jul, sånn som man bruker fra 15 kg men bilens sele. Er bare så usikker på om jeg skal begynne å bruke det nå, eller vente litt?? har Be Safe sete som er forovervendt, men nå er hodet hans snart over kanten, og jeg syns selene er så trange (han er ikke tjukk:) så jeg føler at jeg ikke får strammet dem nok. Han er 2,8 år og er vel ikke mer enn 13 kg.. hva hadde dere gjort? takk for alle råd!!
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Vi har samme problem. Nå om vinteren må hun ha en del klær på i bilen på vei til barnehagen, og da er det bare så vidt jeg får lirket på selene. Vi har byttet bilsete i bil nr2. Jeg føler at hun ikke sitter like sikkert her, så vi har ikke lyst til å bytte i bil nr1 enda (som vi bruker på langturer). Setet er jo løst, og selen holder absolutt ikke igjen like mye som selene i en 9-18kg stol, ved kollisjon!! Men dersom gutten din får hodet over kanten på stolen, er det jo en sikkerhetsrisiko med dette også. Så jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort...
Niva Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 De skal helst bruke sete med seler i til de fyller fire. Vi har kjøpt recaro young sport til vår datter på nesten 3 år. Det kan du ta ut av selene når hun er stor nok. Hun hadde vokst ut av det sete vi hadde, men veier bare 11 kg.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Vi har også Recaro. Vi har modellen fra 9-36kg - hvor man bruker bilens eget bilbelte. Selv om man skal tenke sikkerhet, sikkerhet og atter sikkerhet (ja det er sikkert) så var det for oss også et stort pluss at sete har innebygde høyttalere. Vi har dvd-spiller i bilen og da er høyttalerne gode å ha. Langturer er en drøm:)
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 hvor stort er barnet ditt? lurer på å bytte... vi kjører mest til å fra bhg og det tar 2 min. Vet at ting kan skje på 2 min men føler liksom at han ikke sitter helt trygt nå siden jeg ikke får strammet selene ordentlig. Kan jo bare bytte til det andre om vi skal på langtur.. De hadde vel ikke solgt sånne seter om de ikke er sikre?!! Men sete med høytalere høres helt perfekt ut!!!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #6 Skrevet 3. januar 2007 Gutten min fikk sete sitt til 1-årsdagen - og er nå snart 2år (og 14kg) Man regulerer seteryggen etter barnets høyde - slik at det passer perfekt. Sete har kommet bra ut i alle tester, og kommer fra et firma som lager bilseter til voksne. Mulig menn kjenner bedre til Recaro enn oss jenter. Høyttalerne er geniale da småen kan høre på Sabeltann og vi voksne på radio. Sete har en egen "del" hvor bilbelte skal inni - slik at bilbeltet ikke skjærer barnet i halsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå