Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Jeg har en nydelig hannkatt som er inne katt. Han vil bli ett og et halvt år når babyen kommer. Han er vel ganske bortskjemt og oppmerksomhetssyk. Lurer på hvordan det blir med et nytt familiemedlem. Har dere tenkt på det?
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Jeg tror det går helt fint jeg! Vi har to innekatter og en jente på snart 3, og det har aldri vært noe problem. Kattene "beskytter" henne og passer på henne.
Jeenie Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 jeg har 2 katter og en hund, og har vel planlagt det såpass at mannen skal ta med hjem klær som babyen har brukt fra sykehuset sånn at de får venne seg til lukta, i tillegg må man jo ikke kutte så mye på oppmerksomheten til dyret, kose masse i de ledige stunder man skulle ha, i tillegg gjelder det vel spesielt for hunder, at de får være med å se på å lukte på uten å få kjeft...
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Vi har en katt som er som en baby, hi hi. den er veldig oppmerksomhetssyk og vi også lurer på hvordan den reagerer når den lille kommer. Men har fått vite at de venner seg til det rimelig fort den nye situasjonen. Tror bare vi må passe på å gi den oppmerksomhet og ikke "stue" den bort når babyen kommer.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Det er nok sant ja! -får håpe at det går bra, har noen ganger tenkt på om den kan legge seg over babyen. Er vel varmt der. Hadde en veninne med baby på besøk og da skulle katten oppi vogna hele tiden riktignok når ikke babyen var der. Nei det går vel bra! Må si katten er ekstremt kosete om dagen, kanskje han værer at noe er på gang:)
Bebbies i magen Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Hei! Vi har en katt på 3 år og en jente på 5 år. og nå kommer det ei til i mai/juni. Og det blir veldig spennende. Det som blir utfordringen (tror jeg) blir å holde katta unna vogna, spesielt når babyen ikke ligger i den. Vi har vært barnevakt fra lørdag til søndag to ganger, til ei jente på 14 uker, og da har katten hoppet oppi vogna så fort vi tok opp babyen. Ikke før. Men de kattene er jo så rare. Jeg tror det blir viktig at pusen min får oppmerksomhet akkurat som i dag. Hun liker å ligge på fanget og bli kost med, men ikke så veldig mye, så det må vi fortsette med, også etter at babyen har kommet. De tilpasser seg godt, og pusen vi har tror jeg bare blir litt nysgjerrig, så er det over. Hun likte ikke hun vi passet på, for det kom lyder ut av henne c",)
stormgutt + soljente Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 Jeg hadde katt da jeg fikk sønnen min for to år siden. Katten min taklet det dårlig. Hun var aldri stygg med babyen, men hun tisset i bagen hans og på tingene hans, slik som tutten. Det var dermed tydelig at hun var sjalu. Vi måtte gi opp, og gikk til dyrlegen med henne da sønnen min var halvannet år. Hadde prøvd med feromoner (beroligende duft), noe som så ut til å hjelpe litt en stund. Trist var det iallefall, hadde hatt henne i syv år. Ennå snakker gutten min om pusen, at der lå den og sov for eksempel. Tror de har godt av å ha dyr i huset hvis alt går greit ellers. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå