Gå til innhold

gravid i uke 6

Lene83*har født*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Først og fremst vil jeg jo si GRATULERER! Er det ikke spennende?

Så flott at du er i fin form. At du er trøtt er helt normalt, men blir det helt ekstremt er det greit å be om en blodprøve hos legen for å sikre deg at du ikke mangler noen vitaminer. Kan være veldig slitsomt.

Så bra at du har mange spørsmål. Vi her inne har også det. Maaange ting vi er usikre på, og mange ting som andre har erfart etterhvert som svangerskapet har gått sin gang!

Spør i vei! Ingen spørsmål er for teite!

Hei, gratulerer så masse. Jeg er gravid i uke 8 nå, første graviditet. Merket ingenting til det i begynnelsen jeg heller, bare litt trøtt sånn som deg. Ble litt bekymret siden man leser alle steder at man "skal" ha ømme bryster, og at de vokser mest i begynnelsen. Men har snakket med sykepleier og det er helt normalt å ikke ha symptomer så tidlig i svangerskapet.

Nå er jeg i midlertidig blitt kvalm og enda mer sliten. Nyt det så lenge du ikke er kvalm, det kommer sikkert snart;)

Hvor bor du i landet forresten? Kjekt å ha noen å snakke med i samme situasjon, og vi er jo nesten like langt i svangerskapet også:)

Jeg er gravid i 14. uke, og jeg var både trøtt og kvalm fra ca 4.uke til 12. uke. Trøttheten var ikke så ille, men det å være kvalm fikk en helt ny betydning. Kasta opp så mye at jeg gikk ned 6 kilo mellom første legebesøk og første time til jordmora. (ca 1 mnd.) Men ikke alle kjenner noe til kvalme i det hele tatt, så det der er vel en ganske individuell sak :) Håper du slipper kalme:)

Ellers var det faktisk det at brystene ble ganske store og vonde at jeg begynte å lure på om jeg var gravid, så jeg fant det ut før jeg var så mye som en måned på vei. Men nå er det også heldigvis gått litt over:)

Kaster fortsatt litt opp, men er ikke på nær så kvalm som tidligere, og det er godt. Føler nesten at jeg har fått et nytt liv. Så nå bare nyter jeg å gå gravid :)

Ønsker deg og den lille lykke til :)

Hei!

Gratulerer! Jeg er også gravid i uke 6! Min første også. Er så rart å tenke på at det er en der inne... Klarer ikke å glede meg helt enda for jeg har ventet på dette i 8 år nå og fikk beskjed av legen om at jeg kanskje ikke kunne få barn. Det setter seg gitt.. Nå er jeg livredd for å miste nå som jeg har blitt gravid. Jeg bor i Oslo, Åsbråten.

Da vi fant det ut tidligere i uka så vi at puppene mine hadde blitt så store. Jeg bruker B-cup og de hadde økt med 8cm i omkrets... Skulle egentlig slanke meg så jeg hadde målt meg for en måned siden... Nå blir det ikke så mye slanking fremover da :o) Vi vil ikke si det til noen enda før vi har vært på ultralyd som vi har planlagt på bursdagen min 16 februar. Igår kom min søster og svoger på besøk og da holdt jeg inn magen for at de ikke skulle få noen mistanke :0) Det fikk jeg føle på kroppen etterpå. Litt rart, men jeg fikk skikkelige magesmerter. Jeg må visst skjule magen på annet vis :0) Ellers har jeg bare milde magesmerter og litt vondt i korsryggen.

Klem

Annonse

Hei

Jeg er i fin form, var kvalm i 2 dager.. men de to siste har gått veldig bra. Har tygget noen ingefær tabeletter... så innbiller meg at det hjelper mot kvalmen...

Er faktisk mer uthvilt enn på lenge... (????) Men tror kanskje det bare føles sånn etter en ganske aktiv og slitsom juleferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...