Gå til innhold

fy faen er så lei legen min!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lege kontoret mitt er så sinnsykt dårlig!

aldri ledig time skikkelig sur megge som tar telefonen når man ringer.

ringte idag tidlig og fikk beskjed over tlf svarer at man kunne komme etter klokken 2 og trekke kø lapp for det var ikke noen sekretær der..

bestillte drosje og tok på meg klærne skulle hatt drosjen nå klokken kvart på 2, ringte bare for og dobbelt skjekke på tlf svarern at det var klokken 2 da svarer plutselig sekretæren allikevell og ler når jeg forteller alt sammen og sier at de hadde glemt og skifte bånd i tlf svarern og at det ikke var mulig og komme idag og at de ikke hadde noe ledig før den 12 januar..

foklarte at jeg ville skjekke blodtrykket mitt og urinen for jeg sliter så fært med hodepine og flimmer foran øynene og hevelser i kroppen..

fikk da bare som svar: og det er ikke noe som kan vente?

så jeg ga opp og jeg vil ikke dra på føden eller legevakten har vært der så mange ganger nå og de har aldri finni ut hvorfor jeg egentlig har vært der.. noen små blødninger og smerter i magen.

er så oppgitt over helsevesenet, kunne virkelig ha tenkt og skjekket blodtrykket mitt sånn at det ikke er for høyt, men jeg gir opp får bare kaste innpå et par paracet og legge meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner frustrasjonen din. Har du ingen Jordmor du kan ring til da?

Skrevet

har aldri gått til jordmor under dette svangerskapet bare fastlegen, vet at det er jordmor her jeg bor men kan man bare komme dit selv om jeg ikke har gått dit før?

Skrevet

Du kan vel sikkert ta en telefon dit å høre. Jeg har fått beskjed om at jeg selv får velge om jeg vil gå til Jordmor eller fastlege. Bruker stort sett jm. Tror nok de tar en titt på deg viss du ringer og forklarer situasjonen. det er jo verdt et forsøk.

Skrevet

Huff! stakkar! hadde blitt temmelig amper og oppgitt jeg og tror jeg! men du er ikke pliktig til å oppgi grunn til respesjonisten, du ringer bare og sier at det er akutt og hun må gi deg time. fikk samme svaret jeg også tidligere i sv skapet av en blid resepsjonist som kunne fortelle meg at jeg kunne få time om to uker.

jeg la på, men ringte dagen etterpå og forlanga en time, var da plaga med prikkinger og hevelser i armer og hender... viste seg at jeg hadde betennelse i begge skuldre og albueledd i tillegg til vannansamling i hendene. ble sykemeldt på flekken uten diskusjon.

så hvis jeg var deg så hadde jeg ringt opp igjen og sagt at jeg skulle ha en time og det er akutt. det er ikke noe særlig å gå rundt og kjenne på vondter, og selv om de ikke har funnet ut hva det er på føden el legevakta, skal du ikke kvi deg på å ringe igjen.

lykke til, håper det går bedre med deg!

klem

Skrevet

Legesekretærer er en helt egen rase. Det er så mange ufyselige og høye på pæra av den yrkesgruppen der. Jeg har gitt opp hun som er hos min lege. Jeg ville ha ringt og krevd å få snakket direkte med legen og forhørt meg med henne. En legesekretær har ikke forutsetninger for å si om det feiler deg noe alvorlig eller ikke, og dermed ikke om det kan vente i noen dager....

Skrevet

Bytt lege. www.nav.no

Du er virkelig uheldig med ditt legekontor eller rettere sagt legesekretær. Synes ikke at du skal finne deg i det i det hele tatt. Alle legekontorer skal ha øyeblikkelig hjelp timer til rådighet i løpet av dagen.

Alle gravide SKAL bli tatt på alvor og har førsterett til time sammen med små barn og akutt syke mennesker i livsfare.

Nå vet ikke jeg hvor mange uker du er på vei, men om det nærmer seg termin for deg så skal du ha en sjekk for å evt. utelukke svangerskapsforgiftning. Det kan ikke legesekretæren avgjøre over telefon, derfor skal hun sette deg opp til en øyeblikkelig hjelp time samme dag, slik at legen kan få deg sjekket. Tar jo som regel ikke noe lang tid å få dette sjekket. BT, Hb og urin går jo så raskt å få sjekket så jeg forstår ikke hvorfor dette skal være noe problem................

Når du ikke når frem så ringer du bare til Føde/Barsel på ditt sykehus og forteller hvordan du har det og hva du møter på ditt legekontor. Da kan de nok hjelpe deg!

Stå på for rettighetene dine og vær STA.............................

Håper du har meg unnskyldt for at jeg signerer dette innlegget anonymt, da jeg selv er legesekretær og prioriterer gravide samme dag de henvender seg til vårt legekontor med sine spørsmål og problemer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...