Gå til innhold

Sykemelding...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått sykemelding til den 0701.Men bare 50%. Skal jeg bare jobbe halv dag da? Kan jeg f.eks begynne 9 og slutte 12 da? Er ikke så inne på det derre...Og vil jeg få lønn? Begynte i den nye jobben for 3 uker siden.

Noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal vi se er 50% sykemeldt selv jobber man,ons,tors,fre og annenhver lør.. kan velge om jeg skal jobbe en uke å ha fri en uke ,men jobber slik jeg en uke man,ons,fre den andre man og fre:-) du halverer timene dine.. ta alle timene du har en uke og del på to. du kan velge å gå kortere dager eller ha fri noen dager:-) hjalp det? ja lønn får du jobben betaler de 16 første dagene så trygdekontoret utover det ,man skal ikke tape penger selv om man er sykemeldt:-)

Skrevet

du har ikke rett på sykepenger før du har arbeidet 4 uker (1mnd). Så om du ikke har jobbet mer enn 3 uker så får du ikke noe utover det du er på jobb...

Dersom du hadde en arbeidsgiver før denne du jobber hos nå så kan du få dekket noe av tk etter arbeidsgiverperioden på 16 dager.. Litt kompliserte regler tror jeg.

Skrevet

Hmm..Ikke enkelt dette..:( Så da får jeg sikkert ikke lønn de dagene da:( Hmm...Får vel bare bite tennene sammen å dra på jobb..:(

Skrevet

Sikker på det? nei sjekk med jobben din, du har jo bare en uke igjenn da?! mener nå at du skal får det ,men hør med jobben de vet... eller gå på www.nav.no...

Skrevet

Jeg er arbeidsgiver, det er forskjellig hvor eller hvilken sektor en jobber i.

men hos oss må en jobbe i 1 mnd for å få syklønn.

Poenget meg 50 % sykmelding er å jobbe kortere dager. Her skal arbeisgiver tilrettelegge for den ansatte, men i utgangspunktet så er det jeg som bestemmer hvilke timer av din vakt jeg ølnsker å ha den på jobb. så lenge jeg ikke f.eks setter deg opp på kveld når du skulle jobbet dag. Altså innenfor din vakt så er det faktisk arbeidsgiver som bestemmer, men jeg som arbeisgiver blir alltid enig med den annsatte. Aldri vært promblem hos oss. Har vært arbeidsgiber de siste 15 år, å har vel hadt 15-20 stk som har vært gravid hos meg.

lykke til uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...