Gå til innhold

Fødselspenger og fødselspermisjon. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

E det noen som vet når man kan tidligst eller senest søke om fødselspermisjon?

E det kun trygdekontoret som skal ha søknad eller arbeidsgiver åsså?

Hva skal være med i søknaden? Skal det eventuelt være med noen vedlegg?

Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette :)

Fortsetter under...

hei du! fra allerede uke 25 / 26 kan du levere inn søknaden. pengene får du med en gang eller den måneden mammapernisjonen din begynner. Dette gjør du direkte hos trygdekontoret! er du i tvil kan du ringe til 81581001 <------------------------ trygdeetaten/nav og spørre de!

Lykke til!

Ej va med jordmor i dag som sa at det e tidsnok og levere inn i uke 35, men ej skal vertfall fylle dei ut før.. Veit aldri kortid en føder.. Ei venninde av mej fikk i går, for tidlig.. Den lille gutten he det bra, men e berre 1550gr og 42cm... Den lille nusselige...

Jeg skal ikke levere stort til NAV. Arbeidsgiver betaler meg full lønn i 44 uker og NAV refunderer det som skal refunderes. (På denne måten opparbeider jeg meg også full rett til feriepenger til neste år, mens der hvor arbeidsgiver ikke har en tilsvarende avtale får du bare de lovfestede feriepengene opptjent av fødselspenger i 12 eller 15 uker).

Men ved utvidet barnetrygd osv, så er det noen ekstra skjemaer som skal fylles ut og må sendes til NAV.

Hei!

Vi satt oss ned i helgen for å fylle ut skjema til Nav og et til arbeidsgiver...Arbeidsgiveren min betaler meg mellomlegget på det jeg har tjent over det Nav dekker i 54 uker...Men på skjema til arb.giver skal de ha når permisjonen begynner,når det avvikles ferie og dato for når du er tilbake i jobb igjen...må da ta 54 uker,trekke ifra de 3 før termin,legge til 5 uker ferie,og trekke ifra 6 uker pappaperm...så brukte litt tid på det...Til Nav derimot var det så mange punkter vi var usikre på..Bla...pappan's ferie,når han skal ha pappaperm og om arb.giver betaler lønn eller ikke,så jeg bestillte time hos en rådgiver idag som hjelper oss med å fylle ut...hun sa at om det er noen feil eller avvik sender de den i retur og det er jo litt unødvendig...

Men hun sa også at det var altfor tidlig å søke nå(termin 10 april),ville da få den i retur og de sendte søknader i retur hver dag...siden jeg skal ut i permisjon fra mars mnd ville de ikke behandle den før i mars...(har hatt 2 kollegaer den siste tiden som har født 6 og 7 uker før termin),så vi tok timen allikevel så har vi iallefall fyllt den ut,men må vente litt med å sende den inn da....

Papirer som må legges med er: Lønnslipp(selvangivelse) for mor&far og bekreftelse fra lege/jordmor på termindato.(Helsekortet f.eks)

Lykke til :)

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...