Gå til innhold

Er så usikker mht. sykemelding..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Jeg har vært sykemeldt i halvannen uke ca.(pga kvalme og utslitt), og skal til legen igjen om 2 dager der han skal vurdere meg igjen. Er nå i uke 33, og det er 3 uker igjen før jeg skal ut i mammaperm.!

Er bare så usikker på om jeg skal fortsette å være sykemeldt til permen begynner (tror nemlig at det er litt opp til meg selv..) Jobben er bare et vikariat og jeg skal ikke tilbake dit etter permisjonen. Er bare såå usikker på om jeg klarer å jobbe 3 uker til- eller om jeg skal prioritere å bli i bedre form.. Noen som har vært/er i samme situasjon?? Eller har synspunkter på dette:)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er sliten og kvalm fortsatt så hadde det nok vært best med en sykemeldning resten, du skal jo trots alt ha krefter til overs når fødselen begynner, hadde det vært meg hadde jeg gjort det ihvertfall, tenk at de sammenligner en fødsel med 5 mila på ski.. tror nok ikke at non hadde orket 5 mil på ski om de var slitne og kvalme:)

få deg en sykemelding og nyt den siste tiden.. masse lykke til håper du snart blir bedre :)

Skrevet

Off, jeg sitter her i samme situasjon. Skal gå ut i permisjon 1. februar, ble sykemeldt er par dager nå pga bekkenløsning. Merker at juleferien har gjort meg VELDIG godt, kryper ikke lenger rundt på gulvet og gråter fordi bekkenet har hengt seg opp etter jobb.

Men dette er ikke lett ! Tror jeg skal ringe og fornye sykemeldingen min idag, legen + fysio anbefalte sykemld ut svangerskapet...men jeg er sta så jeg sa jeg skulle tenke på det.

Har hele julen vekslet mellom:

1) jeg klarer noen uker til, har jo presset meg før

2) Kan jo jobbe 2-3 dager i uken istedet for 5?

3) Åh, det hadde vært godt å fått hvile og hatt mindre smerter den siste tiden av svangerskapet.

Har funnet ut at ingen på jobb kommer til å takke meg for at jeg troppet opp på job et par dager i uken de siste 4 ukene (bli uansett få dager). I tilegg er jeg kjemperedd for å gå på en smell etter fødselen slik at jeg havner langt nedi kjelleren fordi jeg er utslitt...

Uansett, håper du finner ut av dette. Jeg skal iallefall ringe og takke ja til fortsatt sykemelding

(jeg har svelget noen kameler og stoltheter underveis i prosessen mot konklusjonen)

Klem fra

Skrevet

Så "fint" å høre at andre er i samme situasjon- det er så vanskelig! Jeg tenker også: "jeg klarer jo å jobbe i 3 uker til", men jeg kommer til å bli veldig sliten av det- det vet jeg.. Så det er ikke lett å bestemme. Føler jo at en må gjøre det en kan for å jobbe.

Får fundere på det i en dag til..

Skrevet

Kjenner meg igjen er ja. Kjente i julen at nå hadde jeg slitt meg ut, for julaften klarte jeg så vidt å bevege meg. Låste seg totalt i bekkenet og ryggen, og varte til 2 juledag. Så gikk jeg på jobb i romjulen, hvor jeg da kjente det godt i ryggen. Har tilrettelagt på jobb jeg da, så er kun inne med kontor arbeid. Men blir jo vondt å bare sitte også.

Så idag ringte jeg legen og ble sykemeldt 50% istede for de 30% jeg hadde.

Vil ikke gi opp helt enda, men låser det seg igjen så blir det full sykemelding. Skal jo prøve å være litt i form hjemme også med datter på 6 år, og en samboer som må på jobb og kan ikke gjøre alt stakkars.

Vi må tenke på oss selv, og babyene i magen tenker nå jeg. Jobben klarer seg alltids :-)

Skrevet

Hei. Det er ingen skamm å få seg sykemelding!

Jeg har vært sykemeldt lenge i svangerskapet og d var skikkelig vanskelig å ta avgjørelsen. Fikk meg henvisning til fysioterapaut pga bekkenløsning og der fikk jeg høre at jeg var heldig somm ble sykemeldt. Hun hadde vært i full jobb med bekkenløsning i første svangerskap og jobba til et par dager før fødselen. Synes det burde være den enkeltes valg om man ønsker å slite seg fullstendig ut før man ønsker den lille velkommen til verden. Litt overskudd og enn mye mindre plager burde være motivasjon til å ta det litt med ro. Barnet nyter nok også godt av at mor har det bra den siste tiden.

Lykke til med de siste ukene! Slapp av og ta vare på deg sselv og den lille. Det fortjener du!

Hilsen fra førstegangs i uke 34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...