Crazy mama Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Jeg har en jente på 1 mnd, hun kan så og si ikke å rape på natterstid! Sist natt holdt vi på i over 2 timer for å få opp lufta etter det ene måltidet hun har på natten. Ofte holder ikke med en rap heller, hun må stort sett få opp ett par. Det er akkurat som at lufta kjører seg fast der inne. Det er ett strev! Hun sovner umiddelbart når hun kommer opp på skulderen, og da er det bare å glemme rapen. Og når jeg legger henne ned igjen, da begynner hun å slite og kremte, og gulpe myyye. Hun gråter ikke, men kaver seg opp. Hun viser derfor tydelig ubehag. Men rapen, den uteblir så og si alltid. Dette er så slitsomt, hvertfall når jeg ser hvordan hun strever. Vi er jo begge kjempetrøtte, og det er jo ett pes for henne også når jeg driver å jobber på for å få opp lufta hun sliter med. Hva i all verden skal jeg gjøre med dette? I natt har hun gulpet ut fire kluter fordi jeg rett og slett ikke fikk opp lufta. Lurer på om jeg må kutte ut nattmåltidet da, for slik kan vi jo ikke ha det. Men det er jo ikke bare å kutte ut nattammingen heller... Har noen gode råd å komme med, så takker jeg for det! )
Tiddelidu Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Lillegutt her raper best når han ligger på magen. Jeg legger han på magen på en pute med knærna i underlaget så han ikke ligger for flatt. Blir det for mye trykk mot magen så kommer gulpen. Ellers sliter vi i grunn med rapen vi også. Ofte raper han hvis han får ligge noen minutter etter han har spist før jeg tar han opp. Du kan prøve å "vippe" henne, altså holde henne på skulderen, vippe henne ned over fanget ditt og opp igjen, det er visst et tips fra nyfødt intensiv.
Fraggelhysa! Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Når du holder babyen opp mot deg, så er magesekken hennes på din høyre side, ganske rett under ribbeina. hold henne opp og vugg litt mot den siden og klapp henne litt der. Du kan også forlsiktig legge litt press med håndflaten der mens du vugger fremover/til høyre.. Denne metoden fungerte alltid på lillefraggel.
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Har du prøvd Minifom dråper? Hvis ikke, anbefaler jeg deg å prøve! Da kommer lufta litt lettere ut. Gutten min rapet lettest hvis han satt på fanget, litt foroverbøyd.
Crazy mama Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2007 Takk for svar til dere alle. Men jeg lurer på, kan en bruke Minifom bare om natten da, eller hele døgnet? Jeg har en flaske i kjøleskapet, så kanskje jeg skal prøve det.
Katta&Eira Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Jeg har en jente på ni mnd som er og alltid har vært helt umulig å få til å rape om natten. Fordi hun sovner på puppen. Eneste som virker er å vekke henne så hun kan stå i fanget mitt selv. Da kommer rapen. Men da hun var nyfødt var det jo umulig å få liv i henne når hun hadde puppet seg i søvn, og det er nok meningen også. Vi hadde gode erfaringer med å legge henne på siden. Høyre side. Tror miniform også kan hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå