Gå til innhold

Erfaringer med søskenvogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjære medsøstre (evt brødre, om det er menn her inne)!

Jeg venter barn i april og har i fra før ei jente på 16 mnd. Nå må jeg kjøpe meg en søskevogn som gjør at jeg kan ha begge barna med meg på tur. Den ene delen må ha slik bag som babyen skal ligge i , den andre siden har vanlig "trille-sete".

Noen med erfaringer på hvilken type som fungerer best, og hva er prisen på noe slikt?

Har sett en del typer brukte vogner på nettet, men er så usikker på typer og funksjoner, så vil gjerne høre fra noen med erfaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå aner jeg ikke hvilket merke den er (kan prøve å lete litt etterpå), men de har en jeg har sett flere ganger som må være genial. Den har to forhjul som står litt tettere enn vanlig og som er svingbare (et must med dobbeltvong, vi hadde ikke på vår og den ble TUNG å trille!) og med seperate deler til ungene og tror det var seperate fotbrett også. Bag kjøper du jo bare utenom og har oppi den ene delen. Skal se om jeg finner en slik på nett og legge ut link, men vis ikke så se etter en slik vogn. Svingbare forhjul og håndbrems på håndtaket, det må jeg anbefale på det varmeste på en søskenvogn.

Skrevet

Vi har kjøpt en Phil and Teds e3 twin brukt (den P&T-vogna hvor ungene sitter ved siden av hverandre, ikke under hverandre). Kjøpt en brukt TKF mykbag som vi skal bruke til. Det varierer om man kan bruke hardbag eller mykbag på vognene. Vi endte opp med en vogn der vi ikke får brukt hardbag. Årsaken til at valgte denne vogna er at den har den lengste ryggen. Vår gutt er over 2 når nestemann kommer og han var rett og slett for lang for en del av de andre vognene (har testen en del). I tillegg er de to frem hjulene svingbare, det er individuelle kalesjer og vogna er ikke spesielt tung.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...