Gå til innhold

Ny eller brukt banevogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper dere? Har dere argumenter for eller imot brukt? Har en vogn jeg kan få men har hørt ulike ting om at man ikke skal kjøpe brukt pga madrassen el noe? Er det bare tull? Noen som har hørt noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt noe om det, men det er jo uansett bare å kjøpe en ny madrass.

Jeg skulle absolutt ha ny vogn....det kostet 7000 med utstyr og da syntes jeg det var dyrt, men jeg skulle ha det.

Etterpå så jeg på nettet at helt like vogner med samme utstyr, pent brukt et par måneder kostet 2000-3000. Da syntes jeg ikke det var verdt det å kjøpe ny lenger. Så jeg hadde heller kjøpt brukt hvis jeg skulle gjort det igjen.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Kjøpte ny vogn til førstemann men synes det kostet unødvendigg mye når jeg ser hvor mye nesten-nytt som selges på nettet. Denne gangen kjøper jeg brukt (ettersom eldstemann bruker den gamle vogna til formiddagsluren i barnehagen).

Skrevet

Hei..

Jeg kjøper brukt vogn. Mamma har sagt at jeg får vogn av ho, men jeg syns det er unødvendig å bruke så masse penger på vogn, så da jeg fikk tilbudet å kjøpe vogna til en kamerat av oss, tror jeg at vi kommer itl å slå til der...

Det jeg syns at er greit når jeg skal kjøpe brukt vogn, er at jeg vet hvor den kommer ifra....

Skrevet

I første svangerskap kjøpte vi ny vogn til en formue. Denne gangen blir det brukt. Finnes mange flotte vogner som nesten ikke er brukt. Det koster mere nok med alt annet utsyr en skal ha :-)

Skrevet

Skal kjøpe ny vogn. Kjøpte den godt brukt vogn da datteren min var nyfødt, den er helt skrap nå.. Ønsker meg en lett tre hjuling, som tar både bag, sportsdel og bilsete. Tror det blir Easy Walker Sky.... Men ikke lett å velge nei! Ikke så lett å finne en vogn som dekker ALLE behov.

Easy Walker gjør det for oss....nesten... Den er nok ikke veldig god å sove i, sånn i barnehage. Ikke for 3 åringer iallefall! Men tror vi kjøper den brukt, billig Simo til barnehagevogn i tillegg..

Tror ikke det gjør noe å kjøpe brukt vogn, men ville nok ha byttet madrassen.. Lykke til;)

Skrevet

Vi har tenkt å kjøpe brukt, men berre dersom vi får eit godt tilbod. Det var ein link på skravle i går om ei som hadde kjøpt ny vogn for 500kr meir enn den brukte vogna (eller noko slikt) - så det er verdt å kike innom utstyrsbutikkane óg. BabyShop har barnevognssalg 22. januar :)

Skrevet

jeg kjøpte ny vogn t lillemann på 17 mnd som nesten ikke er brukt.så tror jeg skal bruke den til nr 2 oxo..har ikke råd til å kjøpe alt nytt..eneste nye jeg skal kjøpe er sprinkelseng,ny madrass og bilsete..ellers så har jeg d meste fra nr 1....

Skrevet

Jeg sjekket finn.no og slikt på brukte vogener og der lå mange på prisene 3000-4500kr for ei som er 1-2år gammelt.Ble jeg kjøpte ny til 3999kr.Har også lest at man ikke skal bruke samme madress ja,så det stemmer nok det ja.

Skrevet

Jeg har heldigvis ei venninne jeg skal bytte med. Jeg låner hennes dypvogn, mens hun låner min sportsvogn. Siden jeg har en gutt på 2 1/2 og hun en på 1, har vi gjort det slik med bilseter også, i tillegg til diverse annet utstyr. Dette betyr at vi egentlig ikke trenger kjøpe noen ting som helst til nr. 2!!

...men selvfølgelig bare MÅ jeg ha noe nytt. En ny dyne/pose til vogna og en stelleveske som er både praktisk og fin står høyest på ønskelista.

Skrevet

Lest at en undersøkelse viser at brukt madrass fra en annen familie kan gi 8 ganger større fare for krybbedød pga annen bakterieflora. Se www.danielsbok.com/madrass (også mange andre tis ang utstyr)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...