tuppen og lillemor Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 har vært plaget en stund nå med sure oppstøt, og det er så ekkelt, noen som har noen råd? og evnt hvilken mat eller drikke som en lettere kan få det av.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 ja:( har desverre ingen gode råd,vet at det blir verre om jeg bøyer meg med hue ned.. også får jeg det lett hvis jeg spiser grovbrød/kornbrød,pizza,mandariner eller godt stekt mat..eller drikker apelsinjuice.. kan virke lindrende og drikke isvann med kullsyre eller melk..
SpongeBob Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Dette svagerskapet har jeg hatt helt dilla på melk, drikker masse, masse melk. Og jeg har vært mye mindre plaget av halsbrann/sure oppstøt enn sist, men det kommer hvis jeg er uforsiktig og drikker juice, spiser tomater, sjokolade, noe med mint i osv. Det gir seg når barnet er ute av magen!
m@rie82 Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 hei! jeg tygger gaviscon tabletter for å kvele de sure oppstøtene. har merket at dersom jeg spiser sterkt kryddret mat, så blir det MYE verre!! brus gjør det også verre. noe som skal hjelpe er forresten surmelk!
Biola Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Jeg har en del halsbrann og spiser Love Hearts, drikker Club Soda (blir vel ca. det samme som å bruke Nyco/Samarin/Gaviscon) og knasker rå gulrøtter, hjelper faktisk bra! Har også hørt at å tygge mandler skal hjelpe. Sterk og fet mat om kvelden er ikke å anbefale! Lykke til!
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Jepp.. har vert plaget med det de siste 3 mnd nå... Melk hjelper en del... men selv liker jeg ikke melk så jeg bruker mye drikkeyoghurt, det hjelper veldig på meg vertfall... Det finnes også noe på apoteket som heter noe lignende "gaviscon" eller noe... det skal visst være effektift mot dette... jeg kjøpte selv en slik flaske.. (koster i underkant av en 100 lapp - litt dyr men da har du leeenge) men jeg brakk meg av første teskjeen... så jeg gav min bort... klarte ikke svelge det... Men det er jo ikke for alle som for meg da kanskje du tåler den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå