Gå til innhold

ang legging av en 4 mnd baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør dere det når babyen deres skal sove?lillegutt vil ikke sove hvis ikke han får melk i senga..alle rundt meg reagerer på at jeg ikke lar han skrike seg i søvn..lillegutt tar ikke sutt og jeg klarer ikke bare la han ligge der og skrike..

Er et jeg som er en svak mor eller?trenger noen råd og synpunkt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da synes jeg alle rundt deg er litt rare;-) Jeg synes ikke det er riktig å la en 4 mnd gammel baby gråte seg i søvn.

Vi har latt barna regulere dette med søvnen selv, og det har nå gått seg veldig greit til etter hvert. Det er lurt å lage en koselig kveldsrutine, med bad, rolige omgivelser, kanskje litt massasje og dempet belysning. Jeg har ammet barna mine i søvn hvis de har hatt behov for det, men ofte har de sovnet av seg elv etter kveldsstellet og kveldsmaten.

Men: Det med flaske i senga blir uhyre fort en vanskelig uvane, ingenting gir flere hull i tennene enn melk/saft på flaske i senga...

Skrevet

Åhhhh, det samme har jeg opplevd og følt! Ble så usikker for det stred så imot å la ungen ligge der å gråte at det klarte jeg bare ikke! Nå er min også snart 4 mnd og har faktisk begynt å sovne av seg selv på kvelden og innimellom på dagen. Tror du bare kan fortsette med ditt og teste han innimellom, for plutselig har han blitt moden og trygg nok til å sovne uten hjelp. Ikke stress :)

Skrevet

min er snart 5 mnd. Jeg spute hs om råd da hun var 4 mnd om hvordan eg sku få lagt ham. Hun sa at han var for liten til å skrike seg i søvn. Hun sovnet aldri før 23-tiden.

Vi startet da med å legge henne inn i sengen i 21-tiden. Satt med henne da hun gråt. Gråten gikk noen dager over til skriking og vi tok henne opp. Dette varte ca 1 uke, så begynte hun å roe seg etter gråtingen(skrek ikke) Vi gikk ut av rommet og hun sovnet etter en stund av seg selv.

Nå bare legger vi henne inn og går ut. hun snakker og sutrer litt om en annen - men sovner til slutt. Når vi legger henne ned setter vi på spilledåsen, hender vi må inn og dra i den et par ganger (vet at mange mener de skal sovne av seg selv uten andre stimuli - men så lenge dette funker gjør vi det!Angående å skrike seg i søvn, har jeg inntrykk av at man ikke bør gjøre det før ca6.mnd.

Lykke til:)

Skrevet

TUSEN TAKK FOR DET DERE SKREV!!det hjelper å høre at det ikke bare er meg=)

Skrevet

Mina blir 4mnd på søndag. Først tar vi på pysj, evt bader, får flaske med 200ml mme. Hun får bare mme. Legger henne i sengen og synger en sang( synger den samme hver kveld) Kysser henne på kinnet og sier god natt så går jeg ut av rommet og lukker døren. Har gjort dette siden starten og hun har vel skreket 2 ganger kanskje..

Jeg hadde ikke klart å la henne skrike seg i søvn heller. Jeg hadde gått inn strøket henne på hodet og sagt natta og gått ut igjen. Gjentatt dette.. Lykke til..Barn/babyer liker rutiner,, Samboern min har en datter fra før og han sa at rutiner er kjempe viktig. Har sett det på hans datter hvordan det har fungert. Det har fungert kjempe fint.. Ønsker det lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...