Gå til innhold

Nå har kvalmen kommet...Gode råd trengs:)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jada,trodde jeg slapp unna men nei da..er 7+3 og har vært litt småkvalm når jeg har vært sliten eller sulten fra uke 5 - men siden lørdag har det blitt verre, morgenene er i konstant kvalme - men jeg er heldig som ikke henger over do og kaster opp. Varer en stund selv om jeg får i meg litt mat...Hva gjør dere?

Er spent på hvordan det blir å beg å jobbe igjen etter jul nå..

 

Har 2 barn fra før og var bare plaget av litt tretthet - gjesp- med de..

 

Noen gode råd der ute??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha en kjeks på nattbordet:) hjelper veldig! jeg er kvalm helt til jeg har spist litt jeg, så d funker for meg. I tillegg så hjelper d å blande eplejuice og blå farris, 50-50...d må jeg ha med meg når jeg er på jobb:) for da føler jeg meg straks bedre!

 

dette som funker for meg i hvert fall, men er ikke så plaget heller da. har ikke spydd..og kjenner ikke kvalmen sånn kjempe godt!

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det samme for meg. Var helt fin de første 6 ukene, så kom kvalmen snikende. Har heller ikke kastet opp så mye, men var ganske konstant kvalm/uggen fra morgenen frem til ettermiddagen. Alltid bedre i helgene da jeg fikk sove ut og slappe av. Er idag 11+ 5 og begynner å håpe på at kvalmen er avtagende...

Det som hjalp for meg var å spise lite men OFTE. Fikk nærmest panikk da sulten meldte sin ankomst. Så pass på å ha noe å spise i nærheten; frukt, knekkebrød osv. Ellers drakk jeg litt ingefær-te, og det hjalp også litt tror jeg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at ingenting hjelper... Er sykmeldt og ligger på sofaen med laptopen på fanget... Yeah.. Skal til legen imorgen også. Må prøve noe kvalmestillende..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Mizz-Lene. Jeg vet akkurat hvord du har det, for jeg sliter også max! Er i morgen 8 uker på vei og er veldig kvalm hele dagen. fra morgen til kveld. Er også slapp og trøtt hele dagen uansett hvor mye jeg sover ut. Og sykemeldt. Sukk. Jeg er spent på om det kommer inn noen gode råd her for oss. Jeg har fått et tips om ingefær-kapsler men har ikke fått kjøp meg enda siden helsekosten har vært stengt noen dager nå....og i dag vet jeg ikke om jeg kommer meg ut huset...pjuk. Får sende mannen:-)

 

Ha en fin dag på sofaen da.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg og Fru Kolibri.. Ang tips har jeg sett at noen har prøvd sånne sjøsykearmbånd. Noen har visst god effekt av det. Kunne kjøpes på helsekost eller apotek. Har ikke vært ute av huset så mye idet siste jeg heller. Har ikke engang orket å reise på jobben med sykmeldingen. Nå er jeg 10+3. Håper bare det snart gir seg, og jeg kan leve normalt igjen...

Masse lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalmen min har akkuart gitt seg (er i 12 uke) men jeg kan jo fortelle hva jeg laerte i loepet av de siste 7 ukene. Mitt beste raad: spis smaa maaltider ofte--ogsaa om nettene! Det hjelper virkelig. Tving i deg et knekkebroed foer du legger deg, og still vekkerklokka et par ganger om natta med 3-4 timers mellomrom (eller spis naar du maa paa do.) Spis en liten matbit et par ganger om natta. Da holdes blodsukkeret oppe, og man unngaar virkelig den vaerste morgenkvalmen. Det hoeres tungvindt ut, men det var slik jeg unngikk aa sykmelde meg. (Vet ikke om det fungerer for alle.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv seaband for morgenkvalme og reisesyke! Er å få kjøpt på apotek for 150 kr. Er bånd du har rundt håndleddene som presser på akupunktur- steder mot kvalme. Bruker dem selv... Funker ja... Men de trenger ikke å fjerne kvalmen helt, kan også bare redusere den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sniker meg inn her litt sånn innimellom, selv om jeg ikke tilhører 1. tri... Et par ting som hjalp meg: Cream Cracker kjeks (helt "nøytrale" kjeks, så å si uten smak) og Love Hearts! :o) Og, det å spise lite og ofte er også lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg måtte til slutt gå til legen, da valget var sykemelding eller gjøre noe mot kvalmen.

 

Fikk da bedskjed at jeg kunne ta prostafen de dagene kvalmen var verst. Det har funket for meg, for når jeg våkner om morgene er det helt uaktuelt at jeg spiser noe som helst. Den varer i ca 12 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Urizal ingefærtabletter som du får kjøpt på helsekost. De er trygge å bruke for gravide..Bare husk å få riktig styrke, de vet hvem du skal ha.

God bedring, i de fleste tilfeller blir man bedre etter noen uker men det er virkelig pyyyyyyyyton når man bare spyr og spyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg anbefaler også seaband som er å få kjøpt på apotek,jeg har brukt det når jeg har vært uggen,småkvalm og det fungerte for meg. Har ikke vært så veldig plaget av kvalme,heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ta postafen, min lege sa jeg SKAL ta postafen, men bare 1 daglig når jeg må.

Jeg får ikke i meg mat nå, alt kommer opp, men postafen hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...