Gå til innhold

avslag på stønad som alenemororsørger

vinterjente81

Anbefalte innlegg

jeg fikk avslag som alenemorforsørger siden jeg og barnafaren fortsatt er sammen. vi lagde skriftlig avtale til trygdekontoret på hvor mye vi planlegger å treffes når baby er født.vi oppga også at vi ønsker å bo sammen etterhvert, og går i parterapi,men ikke kan bo sammen nå.vi skal treffes 10 netter i måneden, det er maksimalt, pga hans jobb og barn fra før.

dette anses som å leve sammen.

problemet er at jeg ikke ønsker å flytte tilbake til han, og nå får jeg ingen stønad. dessuten er det vel heller ingen som pålegger han å betale bidrag? det er en ganske fortvilet situasjon. har sendt klage, men ikke fått svar.

noen i lignende situasjon?noen som har noen råd å komme med?

Fortsetter under...

Har ikke vært gjennom det samme, men kjenner til andre som har vært i samme situasjon, og er man kjærester er det desverre ikke mye støtte å få...Om man bor sammen eller ei.

Nå bor vi imidlertid i et land der ingen skal behøve å gå på gata..Så løsningen her blir nok sosialkontoret...Høres sikkert ikke så veldig koselig ut, men alle har krav på støtte til livsopphold, og det vil du få om du henvender deg der. Du kan i tillegg søke om bostøtte gjennom husbanken (www.husbanken.no) dersom du har sosialstønad som eneste inntekt.

Siden overgangsstønaden ikke er noe å bli rik på i utgangspunktet, kommer du nok ikke så mye verre ut av det ved å måtte motta sosialstønad vs overgangsstønad.

Så har du selvsagt også krav på Engangsstønaden på 33 500. Uavhengig av om du blir aleneforsørger eller ei.

Annonse

Reglene er ganske merklige når det gjelder det her.. Jeg er ikke sammen med barnefaren, men vi er registrert på samme adresse. Derfor mister jeg rettigheter som enslig. Så lenge en blir regnet som at en lever sammen mister en bidrag og andre støtter.....

Men engangsstøtte, er det ikke bare de som ikke har inntekt som får den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...