Kjerringhelvetet <3 Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Smaker dere på det dere gir til ungene deres? Middagsglass, fruktpure, tran, grøt med morsmelk eller mme, D-dråper, og så videre. Jeg må innrømme at jeg smaker på alt. Vil jo vite hva jeg prøver å ha i henne. Foreløpig kun fruktpure, grønnsakspure, D-dråper og små skjeer med grøt. Hipp sin fruktpure er faktisk ganske god. (dette innlegget ble ved en feil også postet på ammedebatten - sorry)
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Foreløbig har min bare fått mme (den har jeg smakt på....) Når jeg mata lillebroren min når han var baby for 9 år siden fant jeg ut at babygrøt og spagettimosblandinga til nestle var veldig god.... Jeg kommer nok til å smake for å være sikker på at jeg ikke lurer i gutten min noe som er ekkelt:)
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 jepp:) av samme grunn som deg så smaker jeg på alt... Til nå har jeg smakt på mm,grønsakspure,potetmos, fruktpure,diverse middager og grøter. Hvetegrøten me frukt er ganske så god;) hehe..ellers så lager jeg middager og pureer selv,så da må jeg jo smake uansett..hehe;)
Gjest econia Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 orker ikke tanken på å smake. synest baby mat er så ufyselig ekkelt. hender jeg smaker på grøten for å sjekke at den ikke er for varm, men messt er det at jeg tar den hen i lippen, for så å tørke tørke og si esj. har ikke brukt noe særlig med glass, men har ikke smakt, det er så guffent. mme smaker jeg ikke på, bare lukta er jo nok til å få spyet i halsen. vanlig mat hender det at jeg smaker på, igjen for å sjekke temperaturen. men det er jo ikke noe smak, ikke salt og ikke sukker, er jo ikke noe godt så uansett :-) en jeg går på helse stasjonen med sier hun sitter vendt andre veien når hun gir et middagsglass, rett og slett fordi hun ikke greier lukta, så det er ikke kun meg.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 ja må jo det sånn at jeg kan være sikekr på at maten mme grøt frukt osv har blitt dårlig/sur eller noe sånt... Grøter og frukt er nam.. men hater middagglassa usj.. til og med tassen liker dem ikke lenger..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Jeg har faktisk en gang vært så trøtt og sulten at jeg bare kokte opp vann og helte det over en skål med grøtpulver og spiste det til frokost. Med maltekstrakt. Det var faktisk ganske godt, men veldig mettende. Ellers smaker jeg på alt hun spiser. Jeg synes også Hipp sine fruktpurèer er kjempegode, jeg kunne fint ha spist et helt glass til dessert. Og av og til må jeg spise en skje selv for å lure henne til å spise. Synes ikke det er ekkelt i det hele tatt. Noen av middagsglassene er litt smakløse, og noen er rett og slett ikke gode. Det synes visst ikke tullemor heller. Hvis ikke jeg kunne spist det selv, ville jeg ikke gitt det til ungen min heller.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 Middagglass er smakløse fordi det ikke er så mye krydder i dem.. som salt pepper osv.. Babyer vet ikke om noe annet så de fleste liker det.. Men ikke alle babyer..
Aga:-) Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 Ingeborg har ikke begynt med annen mat ennå, men med de andre har jeg alltid smakt på maten. Jeg synes nestlés glass smaker pyton, Hipp og Småfolk er noe bedre men aller best smaker jo det en har laget selv. Ikke så vanskelig og tidkrevende som en tror, og hvis en lager i store kvanta er det jo utrolig billig og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå