Gå til innhold

Kan dere dele med meg?


sab22

Anbefalte innlegg

 

Hei

Har prøvd å bli gravide i ca 4 måneder etter p-pille slutt. kjenner det tærer på kreftene hver gang tante rød kommer. Lurer mer å mer på om det er noe i veien med oss. Vet at mange prøver lenge før det klaffer, men alikevel kommer tankene snikende.

 

Lurer på om noen av dere kan fortelle om hvodan dere ble gravide? Tok dere noen vitaminer, spiste annerledes, når prøvde dere i syklusen, og så videre..

 

Kjente meg så gravid denne måneden, men nei...

 

på forhånd takk ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sex og eltesting funker for meg. Jeg har aldri giddet å tempe og innta diverse saker og ting for å øke fruktbarheten.

Nå sist brukte jeg cb dig.el-tester. Funket kjempebra!!!

 

Og det trenger ikke nødvendigvis være noe galt med deg!!! Jeg brukte 5år på å bli gravd 1.gangen og nå går det slag i slag her;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid snaue 3 mnd. etter at jeg sluttet på p-piller.

Jeg bare sluttet og så ble vi enige om og ikke stresse med at jeg skulle bli gravid,og leve som normalt.

Hvis du stresser med og prøve,og bare tenker på det hele tiden, virker dette bare negativt!

 

Så mitt råd til deg: ta livet med ro og lev som normalt så blir det nok snart din tur å skal du se;)

Lykke til.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hjelper for å bli gravid er å ha sex i den fruktbare perioden. Du er godt innenfor normalen enda. Går det et år eller mer er det greit å starte en utredning. Jeg har ikke tro på all slags kjerringsråd og det med å gjøre ting anderledes. Det er tilfeldighetene som styrer. Jeg ble gravid etter 2,5 år med prøving... Da kan du snakke om at det tærer på kreftene. Den mnd jeg ble gravid hadde vi en kjapp en på sengekanten før jeg hoppet i dusjen. Det var eneste gang vi hadde sex den perioden. Så hvorfor det gikk da overlater jeg til tilfeldighetene.

 

håper for guds skyld at det ikke tar så lang tid med deg, men prøv å slapp av. Til slutt sitter den der:)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mer eller mindre 8 pp, men den satt ikke før jeg på en måte ikke gadd mer;) Bestilte time hos legen på nyåret for å starte utredning da, men måtte bare endre datoen da pira plutselig satt. hadde ikke gjort noe spes, og heller ikke hatt mye sex:)

Så lite stress rundt det å få det til å klaffe var oppskriften denne gangen.

Det kan jo ta litt tid fra du slutter med pilla til det klaffer, så slapp av og nyt prøvetiden litt (vet det er lett å si det, hehe)...

 

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jeg har gått p p-pilla i 4 år nå, vært sammen med samme gutten hele tiden og hatt regelmessig sex.. Begynnte på et vitamin og mineraltillskudd man tar 2 ganger om dagen for 3 mnd siden.. Ble gravid tvert,selvom jeg fortsatt gikk på p-pilla. Suuupert vitamnier! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi prøvde i 12pp før den satt denne gangen. Forrige gang ble jeg gravid med en gang jeg sluttet med pillen.

Det vi gjorde annerledes denne pp, var at jeg tok slimløsende hostesaft (solvipect) rundt EL. Da satt spiren der som et skudd! Vet ikke om dette er bare innbildning eller om det faktisk hjalp, men det er vert et forsøk!

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt tidlig å begynne å stress med at det kan være noe galt med dere når dere bare har prøvd i 4 mnd. Du må huske på at p-piller kan sitte lenge i kroppen og det er ikke unormalt at det kan ta opptil et år før dette retter seg.

Når vi nå ble gravide var det ved hjelp av inseminering da vi er uforklarlige barnløse. Vi hadde da prøvd på egenhånd i ca 3 år.

Det finnes dessverre ingen vidunder kur for å bli gravid. Så du må nok dessverre bare ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg ble gravid 4 måneder etter at jeg slutta på pilla. Ønska det veldig sterkt de første månedene, men slappa litt mer av etterhvert. Begynte i en jobb jeg trives veldig godt med i høst, og da klarte jeg å tenke at jeg hadde det fint selvom jeg ikke ble gravid med en gang.. - Da satt den! (Hadde tatt 7 negative eggløsningstester den måneden, og hadde derfor ikke stort håp..)Tror det er lurt å slappe mest mulig av. I følge ekspertene er det nok med sex 2 ganger i uka. Det hjelper ikke med sex hver dag rundt eggløsninga. Da er det bare færre sædceller i hver ladning. Husk å ta Folsyre 0,4 mg pr dag. Jeg tok multivitamin i tillegg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex rundt de dagene jeg hadde el,har ikke eltestet,tempet eller noe slikt,men den satt på 2 forsøk:)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet for EL, og når den slo ut, hadde vi sex hver dag....

Jeg drakk oxo slimløsende hostesaft ca en time før sex....

Etter sex sto jeg ikke opp, men presset et håndkle mellom beina og la meg til å sove...Da satt spira på 1. forsøk, var vel i 7. eller 8. pp TROR jeg...

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...