sab22 Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Hei Har prøvd å bli gravide i ca 4 måneder etter p-pille slutt. kjenner det tærer på kreftene hver gang tante rød kommer. Lurer mer å mer på om det er noe i veien med oss. Vet at mange prøver lenge før det klaffer, men alikevel kommer tankene snikende. Lurer på om noen av dere kan fortelle om hvodan dere ble gravide? Tok dere noen vitaminer, spiste annerledes, når prøvde dere i syklusen, og så videre.. Kjente meg så gravid denne måneden, men nei... på forhånd takk
Katrinemarie Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Hei! Du er ikke alene, det er mange det tar tid for før de blir gravide etter p-pille slutt. Vanligvis kan det ta opp til ett år, tror en prøve periode på 6 mnd`er er normalt. Det er selvfølgelig individuelt og forskjellig, for noen klaffer det på første forsøk. Jeg kan gi deg disse tipsene: Ta folat, vitamin b og c, jern, tran og antioksidanter. Hvis du kikker litt på disse sidene vil du finne linker til fruksbarhestsskjemaer som er et godt hjelpemiddel til kartlegging av sykluse osv. Lykke til! (",)
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Dersom du røyker kan det være hemmende på fruktbarheten. Jeg ble hvertfall gravid ei uke etter røykeslutt, og da hadde vi prøvt et år uten å bli gravide. Kan jo være tilfeldig, men skader jo ikke å prøve. Uansett er det jo ikke bra å røyke når man er gravid, hverken for en selv eller fosteret. Nå vet jo ikke jeg om du røyker heller da, så kanskje det ikke var så mye hjelp, men det er hvertfall min erfaring. Tar forresten folat hver dag
Lille jente Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Tror du bare må ta tiden til hjelp, spise folat og bli kjent med kroppen din og tegn... Vi er i vår 6 pp nå, og jeg har tenkt flere ganger at noe er i veien med oss...men det er jo helt normalt å bruke litt tid. følte meg også veldig gravid denne gangen, men man legger jo merke til alle forandringer man ikke legger merke til ellers.
Serial mom Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Dersom du slutta med pillene for bare 4 mnd siden,så kan fortsatt hormonene fra dem gjøre at du ikke har eggløsning,eller litt sjeldnere. Det går deg til etterhvert,og etter all sansynlighet er det ingenting galt med noen av dere. Vi sliter med å få barn,men har foreløpig ingen forklaring. Kanskje er det ingen heller,det bare tar lang tid helt tilfeldig.... Var nettopp gravid,men mista i uke 11,så vet jo at vi faktisk kan! Bare å prøve videre,og prøv å tenke på noe annet,så blir du ikke like skuffa når det ikke går. (det funker for meg,og vi har prøvd så lenge vi har vært sammen,nesten 2 år...) Gjorde ikke no annerledes annet enn å stresse avsted til Vegas for å gifte oss,ble gravid på bryllupsnatta. du kan jo teste det,kanskje!? Går det ikke har du fått en knallbra ferie,for Vegas er dødskult! Lykke til!
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Vi ble også gravide etter bryllupet. Ikke på bryllupsnatta da, men på første el etter:) Kanskje det som er trikset;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå