Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 sier hade.. er det noe å bekymre seg over?
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Har du vært på 2års kontroll med ham da? Alle barn er jo forskjellige, og det kan være helt normalt. Kontakt helesetasjonen din og hør med de?
kvirrevirrevitt Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 ...vikke ikke bekymret meg hvis barnet ellers viser god språkforståelse
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Min gutt sa nesten ingenting når han var 2 år, nå greier vi ikke å stoppe han, nå går skravla i ett! Han er 2,5 år nå ;-)
ღCinnamonღ Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Gutter er som regel senere enn jenter når d gjelder språk. Mamma fortalte meg at lillebroren min sa bare hei og mamma når han var to. Men så begynte språket og eksplodere! Har hørt om flere gutter som nesten ikke sier noe frem til to års alderen, men så tar d av! Så ikke bekymre deg! De kommer :-))
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Gutter er ofte litt senere enn jenter. På helsestasjon her har du utsatt 2 års kontrollen til de er ca 2 1/2 år fordi det er så mange som ikke snakker når de er 2 år så de får ikke sjekka språket osv på kontroll rundt 2 år. men når de er 2 1/2 så snakker de som en foss. Så d kommer og da kommer det masse skal du se Søskenebarnet mitt var 4 og hadde ennå ikke sagt noe (de hadde vært hos mange spesialister), plutselig en dag han var me mora på butikken sa han "mamma skulle ikke vi ha fløte til desseren?" og etter det snakka han hele tia helt reint. Legen mener han er en perfeksjonist.. hehe..
camilla^ Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 Det kommer nok. Min eldste sa lite da hun var to, men ett halvt år etter fosset det. Minsten som straks er to skravler masse. Ikke at jeg skjønner alt, for det går så fort i svingen at jeg ikke klarer å følge etter. Selv sa jeg ikke ett ord før jeg var 2,5. Var på masse kontroller og slikt, men ingen fant noe. Når jeg først sa noe så var det krystallklart. Så ødela vist gleden for mamma og pappa med å tyde praten ja...
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 Du får se på fordelene også men å ha en som ikke prater så mye. For å stå å diskutere og forhandle med ei som akkurat er fylt to er frustrerende til tider :/ Å de siste 3 dagene hører vi "gå vekk" hele tia når ho ikke får viljen sin som "kjøle bil og kjøpe nam nam" og "jeg vil ha sjokolade og oste-pop". Ja ble litt utskjeielser i jula..:/
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #9 Skrevet 3. januar 2007 Min sønn på snart 2 sier ikke så altfor mye han heller,men ser at han kommer seg,broren hans begynte vel ikke å snakke "ordentlig! før rett etter 2 el no. Men ingenting å bekymre seg for;0)
Siril&Tord sin mamma Skrevet 3. januar 2007 #10 Skrevet 3. januar 2007 kjære anonym. barn er veldig forskjellige både når det gjelder språk og motorisk utvikling i denne alderen. at barnet ditt ikke snakker så mye, ville jeg ikke bekymret meg for. det kommer nok. har han god språkforståelse da? at han forstår hva som blir sagt til han, og at han gjør seg forstått på andre vis enn verbalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå