Gå til innhold

Jeg melder meg inn til dere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg drister meg til å ønske velkommen hit, selvom jeg skal flytte over til gravid i moden alder nå. Har vært litt treg med å melde overgang, ville liksom kjenne om dette lille vidunderet kan klare å klore seg fast.

Håper du snart flytter over i gravidesofaen!

velkommen skal du være alfabeta :-) Håper du får et kort og godt opphold her. Trist å lese om din MA; dessverre har vi modne damer her nok så mye erfaring med både MA, SA og annet vondt som kan tilstø i forbindelse med bestrebelsene på å oppnå vårt ønske. Jeg håper du vil bli spart for ytterligere erfaring med dette.

Hei og velkommen skal du være alfabeta. Trist å høre om din MA, håper du får et kort og fruktbart opphold.....Noe jeg ikke kan si, jeg er blandt sliterne på denne siden er nå i 19 pp. Er såå heldig at jeg har ei snuppa på 2,5 år

Tvi tvi, måtte 2007 gi oss en huleboer:))

Annonse

Takk for alle velkomsthilsner.

Er på dag 8 i min syklus.

Lurer på om jeg skal starte med el-tester på fredag.

Det er sikkert alt for tidlig siden jeg ikke helt vet hvor lange sykluser jeg har, men føler jeg må satse litt på de sjansene som kommer.

Hvis syklusen min er 6 uker blir det jo bare ca 8 eggløsninger i året i motsetning til 13 hvis man har 4 ukers sykluser.

Hei alfabeta :)

Viss jeg var deg ville jeg ikke ventet så lenge med å begynne med el testing, siden du ikke vet hvor lange sykluser du har enda.

El-testene blir jo positive 1-2 døgn før selve eggløsningen.

Jeg har ca. 26 dagers sykluser, og har el rundt dag 12. El-testene har brukt å bli positive rundt dag 10-11.

Lykke til :)

I går tok jeg den første eggløsningstesten. Den var negativ. Den var ingen overraskelse, gjetter at det ikke kommer før om 1-2 uker.

Er disse testene enten LH-stigning eller ikke, eller er det slik at

teststreken blir gradvis sterkere og til slutt like sterk som kontrollstreken?

I for seg det samme som med graviditetstester - men man kan jo ikke være litt gravid............så spørsmålet er vel ganske dumt.

Annonse

Hei og velkommen afabeta.

Disse testene skal ha minst like sterke(eller teststreken sterkere) for å være positive.

Jeg får varierende styrke i løpet av en dag bare så det svinger litt opp og ned uten at det betyr noe,men når de er nesten like sterke tar jeg det som om det er rett før,men har ikke lagt merke til noen gradvis stigning,tror jeg har ganske rask lh stigning,kanskje annerledes hos andre??

Jeg leste følgende på "www.pernille.info"

"Hvordan avleses resultater fra en eggløsningstest?

Dette er veldig viktig: eggløsningstester skal ikke avleses likedan som graviditetstester! En eggløsningstest har en kontrollstrek og en teststrek, likedan som en graviditetstest. Men i motsetning til graviditetstester, så betyr tilstedeværelsen av en teststrek IKKE nødvendigvis at testen er positiv. På eggløsningstester må teststreken være like sterk som, eller sterkere enn kontrollstreken for at resultatet skal kunne tolkes positivt - noe som kommer av at testen da har lokalisert stigningen i LH-nivået, og ikke bare den vanlige mengden LH som finnes i urinen hver dag."

Så der har vi svaret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...