Gå til innhold

Koke vannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg skal gi vann til jenta mi på 6 mnd MÅ jeg da koke vannet først? Hvis jeg koker opp mye vann, kan jeg da la det stå i kjøleskapet over noen dager? Skal vannet være romtemperert (i stedet for kjøleskaptemperert altså....;) når det gis til henne? Hva hvis vi er ute kan hun få f.eks. Imsdal?

Hva gjør dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo :o)

Du trenger ikke koke vannet :o) Jeg har gitt poden min litt vann et par ganger, jeg passet på at det var romtemperert (jeg lot det ikke stå fremme i flere timer altså, men tok sånn passe temperert fra krana). Men heller litt kaldere enn varmt vil jeg tro, hvis man skal venne dem til det vi drikker :o)

Jeg hadde ikke vært redd for å gi kjøpevann, det skal være ganske rent :o)

Skrevet

Dette lurer jeg på også. Er 7.5mnd i dag...

Skrevet

Forresten så spurte jeg om dette på sykehuset, der svarte de at til og med til nyfødte barn koker man ikke vannet lenger.. Jeg hadde ikke melk den første uka nesten, og ga Ørjan vann siden han var så sulten.

Skrevet

Lillegutt har fått kaldt vann rett fra springen siden han var 4 mnd. Ikke noe problem det.

Men kan godt la det stå litt da ikke alle liker det når det er så kaldt.

Trenger ikke koke vannet til en 6 mnd gammel baby.

Skrevet

Jeg kjøper dunker med drikkevann, det koker jeg aldri. Hun er 5 mnd. Vi har brønnvann hjemme, så det koker jeg og gir kun i grøt.

Gjest econia
Skrevet

har du brønnvann ville jeg i allefall kokt det.

men det har jo vært så mye nå med ecoli og legionella, og denne gardia bakterien. det er ikke alltid at det kommunale drikkevannet hlder så veldig høy kvalitet heller.

vi koker vannet, tenker vi skal slutte når han blir året. han har bursdag nå i januar. men synest ikke det er noe heft å koke først. vår gutt var født før tiden, og han er fremdeles veldig liten, han ligger på 2 percentilen, så han har ikke så veldig mye å tære på om han skulle bli syk. så vi er sikkert ekstra forsiktig.

men en skikkelig mage infekson er vel noe de færreste trenger å styre med.

Skrevet

Jeg koker vannet til f.eks grøten og alt annet som skal være varmt når man blander. Selv om det står på grøtpakken at man bare trenger å varme opp... synes det blir så kaldt hvis ikke.

Om han er hard/løs i magen koker jeg drikkevannet hans (kokt vann gjør underverker). Ellers bare lar jeg kaldt vann renne i springen 1-2 min før jeg fyller på drikkeflasken hans. Min liker ikke pisselunkent vann, han skal helst ha det kaldt.

Og når du gir vann på kjøpeflaske må du ikke kjøpe olden f.eks. Det er mineralvann og inneholder mye salter og minerler. Men kildevann er greit. Er bare å lese på flasken hvor mye det inneholder..

Skrevet

dette har jeg også lurt på..dattera mi blir 6 mndom 2 dager..

så det betyr at jeg kan slutte å koke det?

trenger jeg ikke koke det til mme heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...