Cilla m Neo;) Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Har så lite melk fra 16 tiden og utover kvelden, lillegutt virker ikke fornøyd etter å ha spist fra begge brystene.....dette har holdt på i flere dager. burde jeg gi lit mme i tillegg? vil jo at han skel bli mett.han er 2,5mndr.
Cilla m Neo;) Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 2. januar 2007 kan det ha noe m mensen og gjøre?
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 det er vanlig å ha mindre melk på ettermiddagen men hvis han ikke blir mett ville jeg ha gitt pupp først og en flaske etterpå... hvis ikke du gir pupp først risikerer du å få enda mindre melk...
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Hvis han virker mett trenger du ikke å gi tillegg. Hvis du har lyst til å fortsette å amme bør du ikke gi tillegg annet enn hvis han har ammet på begge pupper og fortsatt virker sulten. Hvis du er redd for redusert produksjon er, som andre her har skrevet, pumping tingen. Slå to fluer i en smekk: Hiv melka i fryseren, da har du til om gubben og barnet skal være aleine hjemme og du slipper å bekymre deg om at produksjonen skal gå ned:)
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Om du har fått mensen igjen nå så kan det ha noe å si ja, noen må "jobbe" litt for å opprettholde melkemengden. Ville bare latt han amme og amme så regulerer det seg... (ville i alle fall gitt det noen dager for å se før man begynner med tillegg)
Luni og go'gutten =) Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Spørs litt hva du mener med lite fornøyd.. Noen barn er ikke fornøyde å bli tatt vekk fra puppen selv når de er mette, og kan sutre pga det. Men da gir de seg etter en liten stund, slik er og har gullet mitt vært hele tiden. De første mnd trodde jeg heller ikke at jeg hadde nok melk. Lite melk er noe de fleste bare tror de har, men ikke alle (så ikke hiss dere opp dere som leser dette). Hvis vektoppgang og vekst er bra, så ikke bekymre deg. Jeg er den eneste i en gjeng på 10 mødre som har fullammet hele tiden, og har nesten måtte forsvare meg for det - de fleste syns jeg har vært tåpelig som ikke har villet begynne med flaske. Men jeg har villet amme, det er jo så lettvint og koselig! Det er ingen "problemer" med å gi mme, men hvis du gjerne vil amme så anbefaler jeg deg å jobbe for å opprettholde det. Det er ikke bare lett, med såre bryster og økedager og i det hele tatt, men jeg syns det er verdt det ) Et annet tips er å amme en eller to ganger oftere om netttene en liten periode, nattamming øker melkeproduksjonen betraktelig ) En baby klarer helt fint å spise mens den sover, bare stryk og masser lett i hendene og under føttene slik at han ikke bare sovner. Lykke til )
Cilla m Neo;) Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2007 Takk mfor mange svar...Jeg er en av de som gjerne vil amme. Har også hatt masse nok melk frem til nå. men så kom den forbanna mensen. han har alltid vært fornøyd når jeg tar ham bort fra puppen, men nå går det ikke, han tuller også mye v den ene puppen, spreller og holder på. suger og suger, men må suge MASSE før det er nok til å svelge. Har ikke vært sånn før. Han sover hele natten uten mat 12 timer, har da masse melk til han...men som sagt om kvelden er det lite å mette m. Vekker han ikke for å gi ham mat, og akter ikke å gjøre det heller. for vi har så gode rutiner;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå