Gå til innhold

Trenger tips vedr. kjøp av barnevogn

Anbefalte innlegg

Er 1. gangs, så ikke så stor erfaring på dette med barnevogn, bortsett fra at jeg har sett meg ut et par som jeg synes ser fine ut (utfra design...). Men, det viktigste er jo at den er praktisk til sitt bruk. Så, ønsker derfor å høre med erfarne mai-mammaer, i og med at vi skal ha barn på samme tid.

Det jeg lurer på er om man pleier å bruke bagen til barnet er 1 år, mao. om jeg trenger en stor bag som holder gjennom hele vinteren, eller om barnet starter å bruke sportsdel etter et halvt år, og således trenger jeg ikke noen stor bag, i og med at barnet er 6 måneder når vinteren setter inn?

Har ikke lyst til å bruke masse penger på en stor vogn (bag), dersom man likevel ikke kommer til å bruke den til vinteren. Har hørt om så mange som kjøper en kombi/duo vogn, men som ikke bruker den så lenge allikevel, og som heller skifter ut til en mer praktisk sportsvogn etter kort tid.

Og, dere som har store vogner, har dere da en liten vogn (trille) i tillegg fra barnet er nyfødt? I England så bruker man jo bare slike triller, så har vurdert å skaffe en slik i tillegg, som kan være grei å bruke i byen, lett å frakte med seg, for så å ha en mer solid vogn til hverdags.

Noen som har noen synspunkter på dette?

Fortsetter under...

Det er veldig forskjellig, når en velger å ta vekk bagen, men jeg har et maibarn fra før og hadde ingen problemer med bag-størrelsen, selv om jeg ikke hadde den største bagen. Andre vil nok mene at du trenger stor bag for å få plass til vinteren med pose osv, men etterhvert som barnet vokser til, så er det ikke noe problem å bytte til sportsdel m/en god pose oppi!!

Mitt råd er å velge en vogn du liker og synnes er god å trille, som samtidig er praktisk og ikke for tung (spesielt med tanke på at den skal løftes inn og ut av bil)

Det er heller ingenting iveien for å ha en god "paraply-trille", så lenge denne har skikkelig liggestilling og en kan godt sette en bag oppi disse også, så lenge størrelsen passer og en får festet den litt.

I sommervarmen er det heller ikke nødvendig å pakke babyen for mye inn under en stor dyne, det kan fort bli for varmt, men vær nøye med trekk.

Nå har ikke jeg mai barn fra før, men august.

Vi hadde en simovogn i starten til førstemann. Den er stor og god, men tung og trille og å få inn i bilen. Vi brukte bagdelen frem til han ble 5 mnd, kunne sikkert brukt den mye lengre men da ville han ikke ligge bare nede lenger. Så da byttet vi over til sportsdelen. Men vognene var jo fortsatt like tung og stor, og det er helt umulig og komme frem med den i butikker osv.

Vi kjøpte en trille til ham når han var 8mnd fordi vi skulle til syden, men det ble til at vi brukte den videre.

Men da Quinny comfort 3xl var på tilbud i Svergie så kjøpte vi den. Og det angrer jeg ikke på. Den er helt super og trille og jeg kommer mye lettere frem. Jeg vet ikke helt om jeg akkurat angrer på at vi kjøpte simovogna for den har vært helt super som sovevogn i barnehagen. Han sover fortsatt godt i den og nå er han 2,4 år.

Vi kommer til å kjøpe dreamybagen til Quinnyen og bruke den på tur. Også skal vi ha Simovogna hjemme til å sove i.

Men hadde jeg skulle kjøpt min første vogn nå hadde jeg ikke valgt en stor vogn som simo, heller en lettere liten vogn. (-:

Annonse

Jeg ville valgt en med svingbart hjul. Jeg bor i Vestfold, men der jeg bor er det bare skog rundt, så skal jeg gå tur hjemme blir det i skogen. Men jeg er ofte på bytur også.

Der om er så kjekt med Quinny vogna er at den har robuste dekk som egner seg bra i skogen, og samtidig når man bruker den på bytur er det bare å sette på svinghjulet så fungerer den helt topp i trange butikker etc.

Så for meg er dette den ultimate vogna. Så det kommer jo egentlig helt ann på hvordan man skal bruke vogna.

(=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...