Gå til innhold

ullbuksen stinker!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegull hadde omgangssyken i går kveld...og i natt hadde det tydligvis ikke gått over, for da me sto opp stinket han!!avføringen hans var helt utvannet,så rispapiret hjalp ikek noe,og han var klissvåt gjennom hele ullbuksen...og nå STINKER den!!!

så hvordan kan eg få vasket den? alt eg har her hjemme nå er lanolin ullsåpe....på apoteket sa de eg kunne kure den med den....vet noen hvordan? har bare to ullbukser nå,så er krise her nå...har et cover da,så skal jo klare oss =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om ullbuksen trenger en real vask. Til det ville jeg brukt et vaskemiddel for ull, og da uten parfyme om du har det. Du kan også bruke olivensåpe eller oksegallesåpe eller sitronsåpe (alt dette får du på helsekost, de to siste er supre til flekkfjerning).

Jeg er redd lanolinsåpa ikke er tilstrekkelig til å få bleiebuksa tett, jeg ville heller brukt en lanlinkur beregnet spesielt på bleiebukser.

Dersom du lurer meir på vask av ullbukser kan du lese på tettinntil.com , kenguruloftet.no eller nostebarn.no

Skrevet

Jepp, en skikkelig vask må til. Ta den i servanten eller maskina med ullprogram og vaskemiddel beregnet på ull, feks Milo.

Når den er vaska, bruk ullkur - du må nok ut og kjøpe dette - feks på Nøstebarn. Legg buksa i over natta, skyll og tørk!

Skrevet

krusedull.net har sonett ullkur, den får du også kjøpt på helsekostforretninger.

Skrevet

Jeg kom til at vaske den ene ullbukse i maskinen ved en feil. Ullbuksen kom ut i samme størrelse, den så bare helt ny ut, god og myk, var blevet litt mere tovet. Ga den lanolin-kur og idag er den bedre enn noensinde.

Skrevet

De ulike vaskemaskinene har ulike vaskeprogram. Ullprogrammet på en maskin er ikke likt ullprogrammet på en annen maskin, og en dyr toppmodell trenger ikke være bedre enn en billigere maskin. Ullbuksene kan fint tåle å bli vasket i din vaskemaskin, men ikke i naboens. Vær derfor forsiktig. Det har også sammenheng med hvor mye annet tøy du vasker sammen med. Uansett er det en risiko å vaske ubehandlet ull i vaskemaskin. Men det kan som du sier gå bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...