Gå til innhold

Første natta uten samsoving!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt første natta i egen seng i natt!

Og det gikk over all forventning!! :) Gutten ble 7 mnd i går, og siden det var nytt år og all ting, hehe, bestemte vi oss for at NÅ skulle han sove i senga si og ikke i vår.

Han har ikke sovet ei eneste natt i si seng til nå!

La han 19.30 som er ganske vanlig, amma han i senga vår så la jeg han over i si seng. Han lå og kava litt før han til slutt begynte å skrike... gikk da ned og prøvde å roe, så gikk jeg ut igjen. Han skrek igjen, da skrek han så mye at jeg tok han opp og amma litt til. Men da satt vi i senga i stedenfor å ligge. La han over i senga si igjen, der han skrek igjen. Satt nede hos han og roa han helt til han sovna. Da var vel klokka blitt ca 21.

Kl 1.45 våkna han for nattmat! Han bruker faktisk å våkne allerede 23-24.. Spiser mye på natta, så det er en stor del av grunnen jeg vil ha han over i sin seng.

Amma han sittende i senga, la han over igjen, og da kava han litt til før han sovna uten en lyd!! :)

Kl 5 våkna han igjen, men da hadde han tissa gjennom pysjen, så måtte ut og skifte. Siden han da ble lys våken(og jeg selv var trøtt..) så amma jeg i senga mi og lot han sove der resten av natta. Våkna nå kl 9.

Så hva syns dere som har samsovet? Gjør jeg ting ok? Burde jeg lagt han i sin seng kl 5 også? Orka bare ikke ta en eventuell kamp da.. pluss at det var vått i senga hans, så måtte ha skifta på den først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dette hørtes veldig bra ut jeg! Men siden han sover helt til kl.0900 så kan det jo være greit å få han over i sengen igjen i 05-tiden på sikt. Jeg samsov med jenta vår til hun var 9 mnd, nå er hun 11 og hun havner ofte i sengen vår sånn i 5-tiden. Men hun sover bare til 0630, så da er det greit synes jeg. Heller det, enn å måtte opp kl. 0500 fordi hun ikke roer seg igjen!

I begynnelsen når vi sluttet med samsoving var det bra med protester når hun kom over i egen seng. Dersom jeg sovner med hun i sengen i løpet av natten etter amming nå, merker jeg at hun sover dårligere. Legger henne da tilbake i egen seng, og hun sover som et lam :-)

Skrevet

Nå har vi hatt noen netter der han har sovet mye i senga si. :) Han er så flink så!!

Litt tull på kvelden, sutring og skriking, men gir seg ganske kjapt. En kveld amma jeg han og la han ned i senga og han sovna uten en lyd! :)

Er så glad for at dette går bra, og det ser ut som det innvirker på nattmåltidene også heldigvis!! For han spiste MASSE på natta... nå har det hovedsaklig vært 2 måltid, et kl 2 og et kl 5. I natt våkna han mens jeg la meg halv tolv, venta for å se om han sovna til igjen, men måtte ta han opp og amme. Sovna igjen kjapt etter det og sov til 6! :) Er fornøyd jeg da! Han sover alltid 3-4 timer etter siste "natt"måltid også.

Skrevet

jeg synest ik noe om samsoving, iallefall ikke når dem er 7 mnd gammel. ( når dem er nyfødte er det greit deler av natten)

Ik for å være stygg med deg , men hvorfor har du ikke lagt han over i sin egen seng tidligere?Du kan jo ha sengen hans helt inntil din egen. Det virker på deg som om han sover bedre i sin egen seng. Det blir jo sagt at det gjør dem fleste barn.Og foreldrene.

Det tar han noen dager å vende seg til egen seng så går det sikkert kjempe fint etterpå. Endel skriking vil det nok bli men HS anbefale rik å ta barnet utav sengen sin når han skriker.Det er trass, trøst han mens han ligger i sengen sin..Detter er oxo min mening.Håper du ik ble fornærmet,men siden du spurde så tåler du nok forskjellige svar:)

Uvanene barna har er det foreldrene som har skapt.( somoftest?

Skrevet

Neida, ikke fornærmet! :)

Jeg var ganske bestemt i begynnelsen på at han skulle ligge i senga si fra starten av, fordi vi også har en storebror som lå ganske lenge i samme seng som oss(8 mnd ca).

Og det hadde jeg ikke lyst til denne gangen også. Men så kom den nye babyen da, og han hyyyylte hver gang han ble lagt i senga si, og sovna supert når han lå sammens med meg. Så hva gjør en dødssliten tobarnsmor da? Velger "letteste" utvei!

Greit nok at dette har dratt ut lenger enn planlagt, men jeg har rett og slett ikke hatt ork til å ta det før. Og pappaen stiller IKKE opp på sånt...

Også har han vært mye syk de siste mndene og da syns jeg han skulle få mammakosen sin. Men så må jeg også innrømme at jeg syns det er koselig å ha en liten varm baby i senga mi jeg! Men nå når krypingen snart begynner så er det ikke så trygt lenger, og i tillegg ble det altfor mye nattmat!

Er ihvertfall glad for at det går så bra som det gjør jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...