Sigbeth Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Jeg har en sønn på snart 5 mnd, og har ikke pumpet før, bare ammet. Nå begynner behovet for noen netters sammenhengende søvn en gang i blant å melde seg. Har ikke tenkt å pumpe ofte, men av og til, hvis f.eks jeg skal ut e tpar timer og også med tanke på å lage barnemat snart, Hvilken type pumpe anbefaler dere til dette bruket?
ukjent Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Avent sin manuelle pumpe er kjempebra. Du får den på apotektet til rundt 500 kr,men det er det verdt. PS: Jeg bruker ikke mm i barnematen,mener det går bra med vann i steden når du ammer ved siden av. Det fins mange grøter hvor du ikke trenger å tilsette mm. For tips om pumping se: ammehjelpen.no
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Medela mini Electric!!!!!! Den koster ca 700 ny, men er MYE bedre enn Avent manuell pumpe (synes jeg). Jeg pumpet ut mye mer med den, og det gikk mye raskere. Du kan også bruke batteri på den, slik at du kan ha den med på hyttetur ol.
ukjent Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Har også leid elektrisk medela pumpe,men den måtte jeg bare levere tilbake fordi jeg ikke klarte å gi ned melka. Selv ikke med okstitosin-spray. Har hørt om flere som holder melka ved elektrisk pumping, der er man nok forskjellig:)
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Det har jeg ikke hørt om før, men de elektriske pumpene drar litt mer i puppen, så det er jo ikke usannsynlig at manuell fungerer bedre for noen. På medela mini er det et hjul der man kan justere pumpestyrken. Kanskje lettere å få igang utdrivingen om det pumpes litt forsiktig i starten? Som du sier, alle er forskjellige. Sikkert flere som kommer med erfaringer på denne tråden.
Sigbeth Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2007 ja gjerne det! takk for innspill så langt
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 Medela mini electric her også! Suveren! Finnes flere pent brukte på finn.no til en to-tre hundre kroner.. Har også en chicco manuell jeg.. veldig fornøyd med den også, lett å rengjøre, ikke så mange deler.. Koster også ca 500 på apotek.. kan også kjøpes brukt.. Qxl har også flere manuelle til ca hundrelappen.. kan gjøre et kupp der.. Lykke til!! Hilsen heltidspunper i 3 mnd.. som nå skal trappe ned og gi seg..
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 Søk på pumper her oppe under forum, jeg anbefaler UTEN tvil Medela Swing, og elektrisk pumpe ! ! ! Jeg er helpumper og er FANTASTISK fornøyd med medela !
ScaryMama Skrevet 2. januar 2007 #10 Skrevet 2. januar 2007 Har prøvd flere men medela swing er den eneste jeg får ut noe med. Verdt pengene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå