Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Når man har nesten 3 uker mellom terminene, og jordmor som jeg går fast til tror at kanskje menstermin er riktig, vil hun da sjekke om det er noe på gang rundt den terminen? Eller venter de til det nærmer seg UL terminen? Både hun og jeg tror menstermin er riktig..
SpongeBob Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Det må nesten du og JM diskutere, men uansett gjør jo ikke sjekkingen noen forskjell - fødselen starter når den gjør, den... Eneste er jo at du kan komme til å gå tre uker over det du mener er riktig, så da kan det nok være på sin plass å be om ekstra sjekk for å se at ungen har det bra, morkake fungerer osv. Lykke til!
godiva med 3 gull Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 De pleier vanligvis å forholde seg til ul termin. Men om du og jordmor tror du er 3 uker lenger kan du jo få en ny ul. Man skal ikke spøke med å gå 3 uker over tiden. Mange her som sier at babyen kommer når den kommer.. og det er ikke alltid den gjør det.. Det skulle ikke være vanskelig for deg å få en ny ul. kanskje den sier noe annet enn den første..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Jeg har vært på mange ul.. De sjekker at den vokser normalt.. Skal på en til nå i jan. Men de sier at de ikke kan måle babyen lenger for de vokser så forskjellig.. Så virker ikke som om jeg får noen ny termin nå gitt.. Jeg veit jo at babyen kommer når den kommer, men det er det med overtid som bekymrer meg litt, i og med at det er så lenge i mellom de to terminene.. Men jeg veit jo når jeg hadde sex, å hvis ul terminen skal stemme så testet jeg positivt bare 4 dager etter befrukning.. (Noe jeg IKKE trodde var mulig..), men de gidder jo ikke høre på det på sykehuset..
SpongeBob Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Det du kan insistere på er sjekk for å se at morkake og blodtiførsel osv fortsatt fungerer hvis du går lenge over "din" termin - det kan de se av blodprøver og ikke minst på hvordan ungen har det i magen. Skjønner at du er bekymret, men bra JM hører på deg, i alle fall - bruk henne hvis det drøyer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå