Carburetti Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Han er 8 uker gammel, og sover fra 21/22 - ca 03. Det er flott! Så får han mat, og etter det våkner han hver time for mat frem til vi står opp rundt 08/09. Ligger og "knirker" litt innimellom, det får ikke jeg sove av. Jeg ammer, men han får litt flaske innimellom. Skal jeg prøve å gi ham bare flaske på natta (han spiser bare litt pupp av gangen på natta, mistenker at han ikke blir helt mett), for å se om han bli mtt og sover bedre av det? Har også tenkt på å legge ham på eget rom, men synes det er litt tidlig... Råd??
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Desverre har mange med så små det samme problemet som dere og i de fleste tilfeller må det få gå seg til av seg selv. Å bare gi flaske på natta vil nok ikke gjøre stort, for det høres for meg ut som om han bare vil kose litt..(dessuten kan det være veldig negativt for melkeproduksjonen) Kanskje du kan prøve å kose og trøste litt og drøye maten så lenge du klarer. Hvis du er heldig får det ham til å spise mer og kanskje sove litt lenger..?
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Han er bare 8 uker gammel. Helt normalt å ikke ha innarbeidet noe særlig til søvnmønster da. Om du ønsker å amme ville jeg heller ha prøvd å øke egen produksjon fremfor å gi flaske, men dette kjenner du best selv. (er ikke noe ammepoliti altså, jeg måtte gi flaske permanent fra 7 uker). Når de er så små vet jeg ikke om det er så stor sammenheng mellom nattesøvn og hvor mette de er.
Hoppetussa Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Hvorfor gir du han flaske? Har du for lav melkeproduksjon? Jeg tror ikke det er nødvendig med flaske. Han spsier seg nok mett hvis han stopper opp å spise, han har vel ikke plass til mer i magen! Det er ikke alle barn som sover bedre av mme. Skjønner det er veldig slitsomt for deg, men han er fortsatt liten, og har nok ikke en helt fast døgnrytme enda? Du kan godt legge han på eget rom hvis du vil, mange som gjør det for å få sove. Personlig hadde jeg ikke gjort det, men så har jeg heller ikke noe problem med at hun våkner ofte eller ligger urolig. Etter bøkene sover han faktisk "hele natta", det er jo bra, men du legger deg kanskje ikke rett etter han... Pass på at de lengste soveøktene forblir om natta!
-carina- Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Et lite tips til å få sove, er å bruke ørepropper... Jeg gjorde ikke det i starten, men da sov faktisk både jeg og babyen mye dårligere. Da løftet jeg ham jo opp ved hvert minste knirk. Med ørepropper hører jeg ikke de små puste- og knirkelydene, men når han er sulten øker jo volumet litt, og da hører jeg det. (Nå er senga hans helt inntil min, da). Kanskje han ikke er helt våken heller hver time, men at han bare varierer fra tung til lett søvn og så knirker litt mer. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå