Gå til innhold

2_TETTE!

Mamman til Hedda & Hanna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen..

Skriver en liten sjapp en før jeg må hente Hedda hos en venninne.. Uff, så slitsomt da, stakkars han kan jo ikke noe for det.. Jeg vet godt hvordan han har det, ikke mye godt med forskjølelse og feber osv.. Jeg har ikke feber da, og takk for det.. Tenker på det, du får liksom ikke slappet av på samme måte som om han er i barenhagen, det er vell det første året hans der? Og jeg husker godt det første året til Hedda, det var ingen sykdom før etter jul, men da var det konstant hver 4 uke med feber, forskjølelse osv.. Men bank i bordet fra april har det vært ingen ting, utenom at vi nå har begynt gå rundt her med rennende neser nesten alle sammen.. Jeg måtte bare ta nesespray i natt, selv om jeg vet at det ikke var bra, men klarte jo knapt å puste.. Sukk, gleder meg til det er over..

Navn er virkelig vanskelig, skulle vi ha fått en liten gutt hadde det blitt sebastian, men her i huset er det bare jenter som blir født.. Men jeg liker Tobias og Noah de navnenen du har, men ikke så veldig david og willian.. Hva med Theodor, Leo, Theo, eller casper.. Også syntes jeg Julian som dere har er fint, her et vennepar som har en sønn som heter det.. Det er virkelig fint..

Hva var jente navna dere hadde igjen? Det er spennende å ikke vite hva man får egentlig, vi viste ikke med Hedda, og det var virkelig mye mere spennende enn denne gangen hvor vi vet..

Så flink din man er til å hjelpe hjemme, når jeg går hjemme da er jeg husmor, i min mans øyne.. Sikkert fordi at svigemor gikk hjemme i mange år med 4 barn, og det var hennes jobb, ikke noe fordeling der i gården nei. Men hun er sånn typisk husmor.. Noe jeg aldri kommer til å bli, det er jeg sikker på..

Nå må jeg hente Hedda så hun kan komme seg i seng etterhvert hun også.. Ha en fin kveld videre, og god bedring med Julian!!

klem

Skrevet

Hei igjen.

Skriver en gang til i kveld jeg..ingenting på tv og Julian sover...og mannen driver med den andre pcen...hihi

I kveld skal jeg være litt lenger oppe selv om jeg er stuup trøtt. Må se på LOST jeg da...hihi..skikkelig hekta. Og er vel premiære i kveld.

Så flink husmor du er da? Kunne ikke falle meg inn å være det da:) Litt slapp sånn. Men jeg liker å ha det pent, rent og ryddig. Og jeg gjør jo ting for at det skal bli fint. Men når jeg er hjemme og er sykemeldt så er jeg jo sykemeldt, og jobben min er å ruge..hihi..

Så mannen og jeg gjør nok omtrent likt, mens han tar Julian mye på kvelden da...Ja, han er skikkelig flink. Men han er overhodet ikke noen pus fordet hvis du skjønner..hihi...

Hvis mannen min hadde sagt jeg måtte gjre husarbeidet hadde jeg seriøst hatt vaskehjelp..ler....for jeg syntes det er så dumt å bruke mye tid på det. Når vi er to går det jo fort da...

Håper du blir frisk snart også da...føler meg ikke helt i slaget selv, men glad jeg ikke er sånn tett i nesa mer for det er jammen slitsmt når man skal sove..fy søren. Men jeg brukte sånn nesespray i en uke jeg..oops..visste ikke det var så farlig...men har sånn saltvannspray også og det kan man jo m\bare bruke selv om det ikke er like bra sikkert. God bedring ihvertfall.

Hvis du stikker innom før kl.21 i kveld og er på msn så pling på så kan vi skrive litt mer...

Ha en fin kveld...

Klem

Skrevet

Hei og godkveld i stuen!!

Det var koselig å skrive med deg på msn i går, det må vi gjøre en dag igjen.. Fikk akkurat melding av en gravid venninne om en annen som akkurat fikk en sønn i dag, sukk, skulle virkelig ønske det var meg som fikk i dag.. Men kanskje greit å vente en stund til, så den får fetet seg opp litt..Men det hadde jo også vært godt å fått tilbake kroppen snart igjen.. Og sikkert det for deg som snart har gått gravid i 2 år:)

Å som du skrev i går, en Kald Øl i sommervarme, eller var det vin, hmm, godt høres det ut som uansett..

Hvordan er Julian i dag? Har feberen begynt å gi seg? Har en venninne av meg, som jeg hadde tenkt å besøke i dag tidlig, hun ringte kl 10 å sa at datteren hennes på 5 hadde fått vannkopper, da kommer ikke jeg.. Jeg er ikke helt sikker på om jeg har hatt det, har du? De har en epedemi i barnehagen dems, og mange av de voksne ligger vist med det også, og det høres ikke mye godt ut.. Minste hennes på snart 4 til sommeren (hun har to tette hun også) hadde ikke fått det enda, men det kommer vell snart.. Har julian hatt noen av barnesykdommene enda? Hedda har ikke hatt vannkopper som jeg vet, og gleder meg ikke til den dagen..

Ellers hva har din dag gått ut på da? Min har vært å ligge i senga å sett på en gammel film, hehe snakker om å være slapp..Men har så vondt i hodet av all den hostingen, jeg holder på å bli sprø, savner hostesaft!!

Du får ha en fin kveld videre, nå skal jeg legge meg i senga sammens med Hedda å se på barbie film, hehe ordentlig jente film:)

klem fra

Skrevet

Hei på deg igjen:)

Ja, det var veldig koselig å skrive med deg også altså..

Det er ikke såå lenge igjen for oss nå da, selv om det beynner å bli en tung tid...

Jeg gleder meg veldig til å bli kvitt magen, men har jo en stor jobb for å gå ned alle kiloene som sitter igjen etterpå. Må regne med å måtte gå ned 20 kilo ihvertfall for å se ok ut igjen. Er litt lei av å ha så stor kropp nå. Var ikke sånn når jeg møtte typen liksom:(

Men men. Jeg får ta tiden til hjelp..

Julian er bedre i dag. Ikke noe feber, men var hjemme fra barnehagen. Så det er det dagen min har gått ut på, holde på med han:) Ble så sliten at mamma kom kl,13.30 etter jobb og tok han litt så jeg kunne sove en time. Det var godt.

I morgen skal jeg ha han hjemme også, for han skal til astmalegen for kontroll. Blir spennende å se hva de sier for han har ganske mye hoste fortsatt.

Julian har ikke hatt noen barnsykdommer enda nei..heldigvis...

Håper vi slipper..hihi.

Jeg hadde vannkopper da jeg var 6 år tror jeg. Så er ikke redd for det nå, men er jo ikke gøy om Julian får det uansett.

Stakkars deg som hoster sånn da, hadde det sånn i 6 uker jeg og var såå forferdelig. Fikk også vondt i hodet, ribbein og hendte jeg nesten tisset på meg!!!

S¨håper du blir kvitt det snart..god bedring.

Nå skal jeg snart legge meg..er så trøtt igjen:)

Har du begynt å få råmelk? Har kanskje så vidt begynt å få en minidråpe hvis jeg klemmer, men ikke noe mer. Sist gang fikk jeg flekker i bh-en mye tidligere enn nå..rart..men det kommer sikkert.

Håper vi snakkes snart på msn igjen.

Klem fra

Skrevet

Hei & God morgen:)

Jeg fikk bare vært en kjapp tur innom i går, måtte se om du hadde skrevet, det er så koselig:) Jeg rakk ikke å skrive i går, men i dag er det endelig stille å rolig her, og det er så deilig:)

Må nok slite litt for å komme tilbake til kroppsfasongen selv, men trur aldri jeg kommer til å bli sånn som jeg var da jeg møtte aleksander, 18 år velltrena, hehe.. (ikke akkurat trent så mye de siste årene kan du si)

Men vi får ta det som det kommer, å kose oss nå mens vi kan:)

Hadde du forkjølelse i 6 uker, stakkar deg, håper virkelig at det begynner å gi seg nå.. Merker at i dag, endelig så er ikke nesa og halsen så ille, og heller ikke vondt i hodet, og det er så deilig:) Jeg har tisset på meg, litt flaut, men noen ganger når hosteanfalla ble så store, så sukk ble jeg våt i trusa, ordentlig våte flekker.. Må virkelig begynne å trene bekkenbunn her også, virkelig, dette er ikke bra.. Men det er så tiltak også da, er du flink til å trene dem?

Råmelk, fikk jeg allrede rundt i uke 20, og har hatt flere episoder hvor trøya har vært våt pga lekasje.. Hadde det slikt med Hedda også, selv om hun kom med akutt keisersnitt, hadde jeg så mye melk etter på at det bare fosset, men de på sykehuset mente at det ikke gikk.. Og vet du hvem som hadde lagt på seg 150 grm til vi skulle hjem, da sa de ikke et eneste ord!! Og det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å pumpe meg, og det var så deilig, hadde hatt brystspreng i 4 dager!! For de på sykehuset sa at jeg ikke fikk pumpe meg, siden jeg ikke hadde noe å pumpe, de var jaggu frekke.. Men det vet jeg jo til denne gange, mye deiligere å ha litt erfaring når vi skal inn nå, ikke sant? Man er liksom ikke så uviten om hva som venter seg..

Ammet du julian lenge? Jeg fullammet i 3 mnd, så begynte jeg med litt grøt fra 4 mnd osv.. Når hun var 10 mnd fikk hun bare på kvelden som kveldskos, og da begynte hun å snu seg å si pu pu pu, da fikk jeg nok, hehe.. Men jeg har hatt rester nesten til hun var 4 år, så når det ikke var noe mer igjen, så var det påan igjen, gitt...

Ønsker dere flere barn etter dette? Da kanskje med litt større aldersforskjell kanskje?

Jeg og vi har ALLTID sagt at det holder med 2, men jeg har blitt spådd av flere hvor de Alle av en eller merkelig grunn sier at vi får 3.. Da 2 jenter først og den trjede en gutt.. Så langt så stemmer det, he he, hvis det pluteselig ikke dukker opp en gutt den 1 mars da, hehe..

I dag er det bare 40 dager igjen, nå begynner det virkelig å nærme seg, fikk en sån følelse i stad, at kanskje det er på tide å gjøre klart..

Vi skal innover mot dere i morgen også vi, har ikke vært så mye innover mot Oslo noen gang, som vi har i løpet av denne mnd, merkelig.. Vi skal på disney on ice da, det er jo i sentrum.. Det er jo prinsesse fortellinger, og det kunne vi virkelig ikke unngå å dra på.. Vi var der sammen med et vennepar i fjor også, og hadde ikke tenkt til å reise i år, men det gikk da ikke, så vi reiser alle inn i morgen igjen.. Og da skal jentene pynte seg meg tornerosekjole og askepottkjole her, de er mer jålete enn det mødrene er, hehe.. Jeg var en ordentlig gutte jente når jeg var liten, men min datter er stikk i motsatt av meg, hun er så opptatt av sminke, parfyme,klær og gutter i en alder av 41/2, det er sånn at mor drar seg i håret av frustrasjon her innimellom,hehe..

Selv om jeg overhodet ikke har oppfordret til noe av det, så får de det inn med tesje uansett, vertfall når hun har en mormor som er så glad for å få en ordentlig jente jente, hehe:) Det er spennende å se om det er en liten prinsesse inni magen din også..

Nå er det lørdag, og det er så deilig.. Dere får kose dere videre, å håper dere får en fin helg, og at julian er på bedringens vei.. Godt å høre at feberen har gitt seg da:)

Klem fra

Skrevet

God kveld:)

Takk for lang og koselig melding. Blir også skikkelig glad når du har vært inne og skrevet.

Formen min er mye bedre nå om dagen, hvis vi ser bort fra bekkenet da:) Så bra at du begynner å bli bedre også. Ikke noe vits i å være sjuk når man humper rundt med denne magen. Har liksom nok med det syntes jeg. Rugekasser:)

Oi, ja du fikk råmelk tidlig, og så bra du fikk mye melk sist. Jeg håper jeg får mer melk denne gangen....sleit veldig med ammingen sist fordi Julian var så stor også og ville ha så mye.Men jeg skal prøve å gjøre mitt for å gi babyen litt ihvertfall. Jeg ammet vel max i 6 mnd, men fullammet bare 6 uker tror jeg...Da måtte han få ekstra på flaske. Men det gikk jo greit det også da..

Fy søren de barnepleierne på sykehuset er jammen meg frekke ja...siden dem liksom har spesialisert seg så tror dem at de vet alt om andres kropper....er jo vi selv som kjenner kroppen vår best da. Jeg skal ha med meg brystskjold på sykehuset siden det er så mange som ikke anbefaler å bruke det orker jeg ikke å krangle om å få det... Så da lurer jeg bare det med meg selv så babyen ihvertfall kan få tak. Men skal selvsagt prøve uten først da.

Vi har i utgangspunktet tenkt 2 barn og det er passe pga plass i bil, og å kunne gi hvert barn nok oppmerksomhet osv...også er det noe med å få litt tid til hverandre etterhvert også..orker liksom ikke være småbarnsmor i årevis hvis du skjønner. MEN vi har ikke sagt at vi ALDRI vil ha en tredje baby, og hvis vi en dag om noen år tenker at vi får lyst på en til så prøver vi vel det. Men i utgangspunktet syntes jeg 2 er akkurat passe:)

Ja, begynner å nærme seg nå:) Tenk at du skal inn først, og når du kommer hjem fra sykehuset, så skal jeg inn å "hente" min baby. Tror det blir veldig godt å kunne skravle litt med deg ettersom det nærmer seg mer og mer, for kan hende jeg får litt flere tanker og blir nervøs:)

Og hadde jo selvsagt vært koselig å skrive etterpå også og høre hvordan det går med babyene våres...:)

Så gøy med Disney on ice da.....gleder meg til Julian blir stor nok til å sette pris på sånne ting.

Jeg var også sånn guttejente som liten. Likte å leke med biler og sånn, mens dukker var ikke i min interesse. Men ble jo fort interessert i gutter likevel..hihi..

Så søt Hedda virker da, og med klare meninger virker det som....moro.

Jenter er jo utrolig sjarmerende i den alderen da....

I dag har det gått i ett hos oss. Først kjørte jeg Øystein til Ekeberghallen for han skulle spille volleyball-turnering idag, så dro jeg til mamma og leverte Julian før jeg dro på en slaggs dåp, eller velsignelse av nabojenta vår....Litt uvant å være på, men var ikke så lemge. Etter det hentet jeg Øystein igjen og vi hentet Julian og dro til søstera til Øytsein på familiemiddag. Det var sushi og jeg spiste litt, men liker det ikke så veldig godt og var usikker på om jeg kunne spise det men hun sa fisken var nettopp fryst så da gikk det vel fint. Det bvar hyggelig men Julian ble så trøtt og sliten på slutten at han bare la seg ned og grein og sånn...Så da vi kom hjem slokna han i senga på 2 min:)

Nå skal jeg nsart stupe i seng faktsik for er sååå trøtt...

Men vi skrives nok snart igjen:) Er såå hyggelig syntes jeg.

Mange klemmer fra

Skrevet

Hei på deg:)

Syntes det er kjempe koselig å se at du har skrevet når jeg kommer inne her selv, et lyspunkt i hverdagen.. Ikke akkurat så mye som skjer må jeg si..

I dag når jeg logget meg inn her på bim sto det at jeg hadde 39 dager igjen, da merket jeg at nå er det på tide å kanskje komme i gang med litt små ting.. Jeg trur jeg rekker hjem akkurat til du skal inn, jeg håper jeg kan få komme hjem på lørdag.. Min nabo som skal være med å ta i mot datteren vår, sa hun kunne sette sprøyter osv på meg om jeg ville hjem.. Og hun er så utrolig snill, hun har byttet og ordent vakt slik at hun får vært med oss den dagen, og kunne virkelig ikke ønsket meg noe annet.. Hun jobber på den avdelingen vi skal på daglig, hå har vært på med på en del slike planlagte snitt, og det er litt trygt føler jeg..

Og rett etter på er det din tur, må virkelig si at den tiden har gått fort.. Tenker bare på at det er over 2 mnd siden vi kjøpte bilettene til disney on ice.. Første gang vi hadde med Hedda på en slik forestilling var kapteinsabeltann i kristiansand, da var hun nesten akkurat fylt 3 år.. Å den forestillingen begynte seint, men hun satt som tent lys selv om det var nesten midnatt og vi hadde vært på farten hele dagen.. Så nå er det vell tre år til vi må ditt igjen neste gang, hehe:)

Hun har virkelig sine egene meninger, noe som er ganske positivt, men innimellom kunne det virkelig ha spart meg.. Det er ganske en fin alder de er i nå, det er spørsmål om "hvorfor det" hele tiden til alt, ordentlig spørre alder, og hun får virkelig med seg det meste.. Hun hadde sagt til min mor at, mamma og pappa de liker å kose seg i badekaret de, hehe det er enkelte ting man kunne spart seg for... Selv om hun aldri har sett eller hørt noe som vi så vidt vet, håper jeg da. For hennes del..

Sushi, har jeg aldri spist, en av de få her i verden, men veldig lyst til å prøve det.. Men du skal ikke spise det under svangerskapet, laks over 3 kg, og ikke røka, osv.. Ikke noe godt å være på middag å noe mann ikke syntes er så godt.. Men det som er positivt med å ham med seg småe barn bort sånne, er at noen ganger så man virkelig dra tidlig hjem, den har vi brukt noen ganger, hehe.. Blir bare litt kjedelig den dagen vi ikke kan bruke det mer..

Har dere døpt julian, og skal dere døpe neste? Vi har døpt Hedda og det blir den neste sikkert også.. Så sier jeg at de kan heller velge hva de vil når de blir større.. Vi er helt nøytrale når det gjelder relgion, er i kirken kun når det er noe.. De skulle gi ut bøker til barna når de var 4 år, i en gudstjeneste tidligere i høst, vi glemte det helt..

Nå må jeg gå på jakt her etter rød ekstran min, husker ikke hvor jeg la de pakkene jeg kjøpte i går, å jeg bare må ha det.. Har aldri hatt det sånn før, har du? Jeg bare må ha det, rød ekstra, å har aldri smakt noe annet som er bedre enn det, og klarer meg ikke en dag uten.. Håper virkelig dette gir seg når svangerskapet er ferdig, for det er slitsomt.. Men nå må jeg bare finne de her.. Dere får kose dere i dag..

klem fra

Skrevet

Hei igjen.

Nå fikk jeg litt tid her igjen siden Julian måtte ha seg en lur i vogna ute.

Ja, tenkt at det er under 40 dager til du får møte jenta di..hihi..Det er så rart. Gleder meg liksom samtidig som jeg ikke føler meg klar. Må vel bli enda mer lei av magen før jeg blir entusiastisk overfor keisersnittet....er litt på gruern enda.

Blir så spennende å høre hvordan det har gått med deg da...

Julian er døpt, og kommer til å døpe neste mann også. Så får de også velge selv hva de vil tro på når de blir så store. Seøv har jeg barnetroa mi fra jeg var liten, men er ikke aktiv og ber og sånn. Men tror på Gud. Mannen min tror ikke på Gud, men aksepterer at jeg gjør det. Vi går heller ikke i kirken bortsett fra dåp, bryllup, begravelser etc...

Men jeg er ikke sånn fanatisk kristen liksom. Føler troen er ganske privat og pleier ikke diskutere det med noen. Mannen min er vel mer en humanist uten at han er medlem noe sted. Og må jo si at han har veldig mange flotte verdier og er et bedre menneske enn mange kristne jeg vet om..så er jo mer personlifheten som bestemmer.

Nå må jeg visst være håndtlanger for min kjære som skal skru på noe greier. I morgen kommer nemlig rørleggeren og skal koble boblebadet. er så spent....Gleder meg til å prøve det.

Skal også til fotpleie i morgen og det skal bli så godt for de bena mine som har den tunge kroppen å dra på:)

Ha en fin søndag..kommer snart innom igjen jeg da..sikkert i kveld:)

Klem

Skrevet

Hei

Dytter denne litt oppover jeg, også skriver jeg bittelitt.

I dag har jeg 40 dager til ks....gulp...spennende. Føler nesten som om det er for kort samtidig som det skal bli godt å bli ferdig nå oså da.

Jeg har enda ikke fått kjøpt søskenvogn og kanskje vi venter litt med det også.

Men nå burde jeg vel få ordnet babyseng eller vogga da...

Skal du ha seng eller vogge? Har en vogge men må bestille ny madrass men lurer på om jeg er litt sent ute....

Nå må jeg bare ordne noen småting...

Snakkes:)

Skrevet

Hei og god morgen:)

Vi fikk besøk av mine foreldre i går kveld, så da ble det seint.. Men alltid koselig med litt besøk av dem, de er ikke akkurat så flinke til å ta seg en tur.. Mamma pleier å si at det ikke er så mye vits, for hun vet at vi kommer hjem, og det er jo sant.. Må vertfall hjem en eller to ganger i uka, hehe..

Svigemor har en kurv med hjul som både min svigefar, samboer osv har sovet i da de var født, som autmatisk alle barn må sove i når de er født inn i familien.. Men nå som den har blitt så gammel, og det er en del av familien i bergen som har den, så har de valgt å kjøpe en ny kurv, noe jeg er aldeles gald for.. (ikke for å være slem eller frekk, men den gamle var virkelig ikke fin) Og den kan de sove i frem til de ca er 3-4 mnd, så må vell det.. Selv om jeg virkelig har et ønske om å ordne en seng i stand selv, men kan vell ikke bryte tradisjonene dems heller, sukk, det er ikke lett.. Hvorfor må du bestille ny madrass til vuggen? Må man bytte madrass i den andre sengen, hvis den har vært brukt?

Tenk 40 dager igjen, da kunne vi egentlig kalt oss HØYGRAVIDE, he he.. Neste uke er det bare en mnd igjen, å det går virkelig fort nedover det her nå.. Jeg har fått meg bilsete, voksipose, babybjørn, vippestol også har jeg vogn og seng fra før.. Jeg mankere bare et stellebord, men det får man vell med seg med en gang? Vi skal til nordby, der var det halv pris på det vi har sett på, i forhold til her hjemme.. Her kostet det 1199, og der 599.. Så valget var ikke vanskelig da.. Men har du sånn bobledress til den minste? Har ikke kjøpt det, men må vell kanskje det om denne kulden fortsetter..

Fikk dere prøvd boblebade i går? Selv om formen kanskje ikke var på topp..

Nå skal jeg på bim treff, ikke akkurat så mye annet å gjøre om dagen, så da skal jeg kose meg med en cafe latte med karamell,mmmmm....

Du får ha en fin dag så lenge!!

klem fra

Skrevet

Hei du.

Ble umiddelbart fristet av caffe latte...mmmm. begynner å bli bedre kjenner jeg..hihi

Det anbefales å alltid bytte madrass til spebarn pga krybbedød og allergier..Så vi bytter madrass i vogga ihvertfall og den får nok ny i senga også tror jeg. Er liksom ikke store utgiften for å sikre seg litt ekstra syntes jeg. Men vet ikke hvor mye det er i det...

Vi fikk ikke tatt boblebad i går, eller orka ikke...får se etterpå.

Mannen har dratt til mora si for å gi henne cola og litt forskjellig. Hun har nemlig fåt det samme som oss....

Er så ekkelt med sånn spysjuke...blææ.

Jeg har ikke fått kjøpt bobledress til minste nei...Og vet ikke helt om jeg skal ha det, eller kjøpe ulldress og så en fleece utenpå...Siden det blir jo fort vår etterhvert..Hmmm, men koster jo ikke all verden så kan jo kjøpe begge deler..Hmm må tenke på det litt.

Syntes vi kan få lov å kalle oss høygravide nå ja:)

Jeg føler meg ihvertfall sånn:)

Vi snakkes snart igjen da..Håper du koser deg på kafé...

Klem

Skrevet

Hei igjen:)

Det var som legen min sa, at første mars var jo min termin nå, så da er vi jo høygravide, endelig..

Jeg viste ikke at man burde bytte ut madrassen, det var virkelig nytt for meg.. Kjønner at jeg ikke får med meg alt, men kjempe fint å vite.. Det er ny madrass i kurven hvertfall.. Hvor mye koster det for en madrass til sprinkelsenga da?

Så deilig å ha ordent en dress, det må virkelig jeg også, selv som du sier vi får sikkert ikke brukt det så lenge, er jo i overgangen til våren som nærmer seg..

Det er godt at formen er bedre.. Var din svigemor med å spiste sushi i helgen da? Kanskje det var den som gjorde dere dårlig? Der har du meg, når jeg har sånn sykdom, da tenker jeg igjenom alt jeg har spist den siste uken som er litt speseilt, og spiser ikke det igjen, he he..

Å det var virkelig godt med latte i dag, mmmm.. Det var koselig med treff, og det var en som fikk en liten gutt sist uke, og han var så vakker, nå merker jeg virkelig at jeg er klar..

Du jeg lurte på en ting, får vi noe svar fra trygdekontoret at permisjonen er innvilget eller noe sånt? Sånn at mann vet at det er i orden tenker jeg på.. Kjedelig å måtte styre å ordne det sånn når ungen kommmer..

Nå har brillene til Hedda kommet, skal hente de etter på, er så spent på hun er interessert i å bruke dem.. Hvis ikke blir det et slit, sukk...

Du får ha en fin kveld videre..

Klem fra

Skrevet

Hei!

Jeg skriver litt til jeg.. Vi fikk besøk av min svigerinne i går, det var så lenge siden jeg hadde sett henne, så derfor forsvant jeg så fort.. Hun dro ikke før kl var sånn rundt 24, så vi hadde mye å snakke om.. Min kjære samboer har 3 søsken, en bror som er 3 år yngre og to tvillingsøstere som er 6 år yngre, og de er et år yngre enn meg.. Så vi er liksom så godt sammensveisett alle sammen, og det er veldig koselig. Det er en god grunn til å få mange barn, om man har det bra sammen.. Jeg har en bror, han er 5 år yngre enn meg, det samme som det blir mellom Hedda og Hanna.. Men nå har vi begynt å få kontakt, men det blir kanskje bedre når det er to jenter? Vi får se..

Hvordan er dagen din i dag da? Håper formen er blitt bedre?

Jeg var å henta brillene til Hedda i går, og plutselig så var hun liksom blitt så stor i ansiktet.. Men trur hun syntes det var litt rart, så de gikk av og på i hele går.. Men i dag må hun bruke dem hele dagen, det blir sikkert rart for den lille jenta.. Har ikke du briller? Hvordan syntes du det var å begynne med det? (hvis ikke jeg husker feil nå da)

Har du forresten hatt noe mer "rier" eller har det gitt seg?

Håper det for din del..

Du får fortsatt ha en fin dag..

klem fra

Skrevet

Hei

Orker ikke skrive så mye nå men kommer sterkere tilbake snart.

Jeg har vært innlagt på sykehuset, først fordi de trodde det var svangerskapsforgiftning. Jeg var såååååååå sinnsykt dårlig. Men det viste seg å være dehydrering. jeg ble skrevet ut i dag, mot at jeg tar det med ro og kommer innom så fort jeg merker noe mer.

Ble plutselig utroolig svimmel. Så svimmel at jeg nesten ikke kan beskrive det engang. Kunne ikke reise meg uten hjelp eller gå. Og bare å snu på hodet var så jeg måtte spy...

Så i kveld skal jeg hvile og ta det med ro..Ville bare innom her og skrive kjapt så du vet hvorfor jeg ikke er så MED om dagen:)

Men kan nok skrive mer til uka og sånn av og til...

Rie.greiene har gitt seg, var nok sterke kynnere.

Mannen min har forresten også to tvillingsøstre:) De er like gamle som jeg.

Vi snakkes snart da, ha en fin helg.

Klem fra litt medtatte meg:)

Skrevet

Uff, jeg har tenkt på deg!! Trudde det hadde skjedd et eller annet siden jeg ikke hadde hørt fra deg, da stemte den følelsen.. Så forferdelig ubehagelig det må ha vært.. Var det på onsdag du ble lagt inn?

Men godt å høre at du er hjemme igjen da.. Du må bare skrive når du har tid og ork, nå vet jeg jo hva som har hendt..

Har du nesten ikke fått i deg noe veske da, siden du ble dehydrert, men det kan vell også komme av omgagnsyken dere har hatt.. Og håper det var bra med den i magen også?

Du må bare slappe av å ta ting med ro de dagene som kommer du da, håper virkelig du kommer deg fort på bena igjen..

Så sprøtt at din samboer også har to tvillingsøstre, i samme alder som deg.. Syntes det er så mange som skal ha tvillinger om dagen jeg, og jeg er vertfall glad det ikke er meg..

Nå skal jeg hoppe i dusjen her, hedda skal i bursdag kl 12, noe vi var i går også.. Noen helger går det i ett...

Men god bedring til deg, håper mannen din steller godt med deg nå:)

Så snakkes vi når du er bedre!!!

Stor god bedrings klem fra

Skrevet

Jeg var nok dehydrert etter spysjuka vi hadde. Skikelig ekkelt, men alt sto bra til med babyen heldigvis. Babyen har visst tatt alt av væske og kalorier jeg har klart å få i meg. Jeg begynte ikke å tisse igjen før jeg hadde fått over 2 liter væske intravinøst. Hadde ikke tenkt på at jeg hadde sluttet å tisse heller...rart siden jeg egentlig tisser hele tiden mens jeg er gravid:) Nå begynner jeg å komme meg veldig. La meg halv ni i går kveld og slappet av mye i dag. I morgen skal forhåpentligvis Julian i barnehagen igjen og jeg skal bare slappe av.

Men kommer sikkert innom her.

Mannen min tar Julian mye nå og vasker og rydder osv....

Jeg har jo ikke hatt noen krefter, men nå er det mye bedre altså...

Jeg skal skrive mer og lenger når jeg har tid og orker.

Julian skal ha astmamedisinen og pusse tener og legge seg snart..

Legger han litt ekstra tidlig nå så jeg får litt tid og ro om kvelden.

Vi snakkes.

Stor klem

Skrevet

Hei hei:)

Hvordan er formen? Godt å lese at du får slappet ordentlig av, og at du har fått sendt Julian til barnehagen i dag?

Når var det du ble så svimmel, var det på onsdags kvelden?

2 liter veske er ganske så mye også.. Er jo ganske rart at du ikke merket at du brått ikke gikk på do lenger, men det er jo ikke akkurat det man går å tenker på heller.. Det blir liksom en sånn vane av å gå på den doen, at man tenker nesten ikke over at en faktisk har vært der.. Sukk, føler jeg går hele tiden innimellom.. Og det skal bli godt å bli ferdig!! Nå merker jeg at kroppen min begynner å klø, etter å få ting litt ferdig, gjøre klart "rede" til babyen skal komme.. Hadde nesten ikke trudd den følelsen skulle komme, men jaggu er den på vei..

Hedda var dehydrert en gang, da hun var litt over ett år.. Hun hadde også hatt omgangsyken, og når hun ble frisk så en morgen fikk vi henne ikke opp av senga, det var helt forferdelig.. Hun ville bare sove, sove, og sove.. Hun ville ikke gå, sitte ingen ting, og det var helt forferdlig, vi fikk i henne en del veske, også farris pg salter som var bra.. Så reiste vi på legevakta, og etter en times venting, så kviknet hun til, det var begynnelsen på dehydrering mente de der, bare godt at vi tok henne opp av sengen, selv om hun var helt apatisk..

Det er skummelt det der, og du som også da har en i magen, h¤n tar jo alt først, så ikke rart du ikke hadde så mye igjen..

Endelig er denne helgen over, både barnebursdag lørdag og søndag, da er det godt det blir mandag så man kan slappe av litt igjen, hehe:) Nå skal jeg en tur til byen og møte en kusine av meg, og kanskje få kjøpt en liten tykk babylue også..

Du får fortsatt slappe av:)

Klem fra

Skrevet

Hei igjen.

Er oppe så tidlig jeg:) Akkurat sendt Julian i barnehagen med pappaen. Da er det godt å bare være meg her. Skulle vel egentlig lagt meg igjen, men skal til legen kl.10 og må dra 09.30 så blir så stress om jeg sovner igjen. Sover heller litt etterpå.

Formen blir bedre og bedre heldigvis, men er ett eller annet som gjør at jeg er veldig sliten og trenger mye mer hvile enn jeg hadde trodd så vi får se hva legen sier i dag. I går sov jeg nesten 3 timer på dagen og det er såå ulikt meg. Kom meg nesten ikke opp igjen...Men da merket jeg jo også at jeg orket mer når Julian kom hjem fra barnehagen. Han får litt lange dager nå som jeg er så sliten stakkar, og han er ganske grinete og sliten når han kommer hjem. Men syntes nesten det er bedre og at jeg er der og er tålmodig med han siden jeg har overskudd.

Uff, det er ekkelt når barne blir så dårlige at de blir helt slappe...ihvertfall når de heller ikke kan si hvordan de har det og sånn.

Bra dere tok henne opp den gangen da. Husker Julian var sånn en gang også. Ble sååå redd da, også hadde han 35 i kroppstemp. for kroppen hadde begynt å senke temp for å holde igang hjerte og lunger osv...Det var rett før han ble lagt inn på sykehuset, men vi klarte å tvinge i han masse blåbærsaft og tulla han inn i tepper. Dagen etter ble han bedre. Skal ikke så mye til med de små kroppene altså...

Fikk du kjøpt babylue??? Er såå på utkikk selv...men problemet er at alle de tykke luene er nesten rosa eller blå og jeg vet jo ikke hva jeg skal ha enda:) Hmm, blir nok til at pappaen må ut å shoppe mens jeg er på sykehuset. Men jeg har fått kjøpt hentedress da. Sånn tykk dundress i beige med DEN søte hetta...Tror den blir fin. Ellers er jeg litt stressa på å få gjort klart ting nå, og har begynt litt som deg at jeg vil få ordnet litt nå. Har ikke lyst til å måtte tenke på sånne ting siste uke liksom. Da er det å lade opp som gjelder.

Jeg har begynt å grue meg til etter kisersnittet jeg. Fordi jeg vet jo ikke hvor vondt jeg får etterpå og sånn. Var ganske jæ.... sist for min del. Gruusomt å reise seg i minst 3 dager og vondt å gå og ikke klarte jeg gå på do alene første to døgn osv...hadde riktignok en infeksjon i kroppen i tillegg, men er såå redd jeg skal føle meg helt invalid etterpå. Har lyst opp å gå så fort jeg kan. Så skal prøve å presse meg litt da...

Hvordan var det for deg sist?

Da får jeg dusje litt, finne frem papirer osv til legen...og krysser fibgre for at blodtryk, urin og alt er bra...hvis ikke er det inn igjen:(

Snakkes

Klem

Skrevet

Hei!

Da er jeg hjemme igjen! Nå er mor her strålenede fornøyd, nå har hun sitti å hørt på de i barnehagen bare hadde positivt å si om Hedda, nå må jeg si jeg er litt stolt, hehe:)

Så lurer jeg på hvordan det gikk hos legen for deg i dag også?

Ja, jeg fikk kjøpt lue, kjøpte en hvit på cubus, en litt tykk en.. Men jeg syntes den var stor jeg da, så hvis det er sånn så må aleksander ut her også.. Jeg har jo fått høre at det blir en jente, men er liksom litt usikker for det.. Men hvordan har hjertelyden til julian vært under graviditeten med han? Var den lav? Også den nye? Med hedda lå jeg hele tiden over 140 slag, aldri unner og denne gangen ligger jeg over 150.. Og i forhold til jente slag og gutt så stemmer det på meg med Hedda, så hvorfor skulle det ikke stemme denne gangen også, også har de jo sett det på ul.. (Snakker om å bli usikker, hehe)

Og jeg som har vært oppe å plukket ned rosa fra Hedda, det må bare komme en vellskapt liten jente her nå, hehe...

Uff, hadde du virkelig så vondt sist etter på? Jeg var så dopa første dagen at jeg ikke merket noen ting, var oppe å gikk og dusjet, men var utrolig sliten.. Men jeg var pigg dagen etter, hadde nesten ikke vondt i det hele tatt, og fikk kun smertestillenede de 2 første dagene, og deretter ingen tin.. Kom meg egentlig ganske så fort på alle måter, men vet jo ikke hvordan det blir denne gangen, men da burde jeg jo hvertfall ha mer overskudd, for nå slipper jeg 26 timer med rier først..

Det blir vell sikkert bedre for deg denne gangen.. Fikk du infeksjon i såret da? Uff, hørtes ikke godt ut.. Jeg hadde feber under fødsel, og fikk antibiotika intravinøst sammens med saltvann, og det tok vell knekken på det meste i kroppen hos meg..

Men du nå er det ikke lenge igjen, og jeg merker at nervene kommer.. Vi skal på priva omvsisning i dag kl halv fire, bare jeg og aleksander.. Å jeg er så spent.. Aleksander gruer seg mer enn meg, han orker nesten ikke å tenke på det en gang, hadde så forferdelig dårlige minner fra sist så han er redd.. Så håper han får snakket ut litt i kveld med jordmor han også.. (Han måtte sitte alene på venterommet på føden uten å vite hva som skjedde med noen av oss, stakkar.. Så han er redd for det igjen, og det skjønner jeg) Men merker selv at nervene kommer når jeg tenker på at det bare er 30 dager igjen, sukk..

Men håper å få snakket litt med naboen i forveien så hun kan roe meg ned litt, hun skal jo være med, og det er jeg så takknemelig for.. Hun gjør jo dette her ofte, siden det er jobben hennes...

Så deilig at du har fått ordent kjøre dress, det har ikke jeg gjort enda, men må virkelig få gjort det, mens det er noe igjen..

Du får slappe av litt du nå, mens du kan:) ( det skal jeg love deg at jeg gjør, hehe, gjør ikke noe annet her i huset, hehe)

Klem fra

Skrevet

Hei igjen og takk for skravling på msn i går. Jeg sov to herlige timer og slumre en halvtime etterpå før jeg hentet Julian. Det er så godt å få hvilt seg sånn nå...helper på humøret og alt:)

Så fint med samtalen i barnehagen da:) Ikke noe er bedre enn å få skryt om barnet sitt...

Så bra du fant lue til nurket da...jeg har fortsatt ikke fått tak i lue.Hvilken størrelse kjøper du klær i? Jeg kjøper fra str.56. For jeg vet at 50 blir for lite med tanke på de digre babyene jeg produserer... Hehe. Husker sistgang på sykehuset hvor de måtte hente andre bleier på et annet lager for de nyfødt-bleiene var for små til Julian.

Jaja...Men jeg husker også at de klærne man fikk i gaver ofte var str.62 og større..og da har man jo liksom ikke noe de første ukene. Vi gikk ganske fort over til 62 da,hihi, men husker jeg hadde lite i 56.

Tror ikke hjertelyden har så veldig mye å si på kjønn egentlig..spurte jordmor om det og det varierer jo om babyen er våken eller ikke. Mange babyer våkner med en gang mammaen legger seg ned og da blir jo pulsen høy, mens de som fortsatt snorker inne i magen har lavere puls.

Men kan jo si hvordan pulsen til Julian var sånn gjennomsnittlig. Den lå mellom 140-145 ca...Faktisk ganske jevn...Men alltid over 140 nesten.

Denne gangen er pulsen mellom 140-160. Ligger ofte på 150 og noe, men den er ofte våken når vi sjekker fosterlyden også...

Jeg fikk ikke infeksjon i såret sist. det gikk superbra heldigvis... Etter 2 uker var jeg ganske pigg fysisk, men sleit litt psykisk etter fødselsopplevelsen. Fikk vel tilbud om å snakke med noen på sykehuset men klarte ikke se trynet på noen av dem:)

Burde sikkert snakket mer nå, men føler jeg fått det ut til venner og familie og sånn da... Håper denne gangen blir uten komplikasjoner og at vi blir i toppform etterpå...hihi

Vi måå bare oppdatere hverandre uansett etterpå. Kommer til å være veldig spent når du skal inn også...

Hvordan var omvisningen på sykehuset? Var sikkert både spennende og rart? Ble det kebabmiddag på deg eller? Hihi, jeg kjøpte kylling og lagde kyllingfajitas med løk og paprika og altfor sterkt krydder så jeg hadde sure oppstøt i 2 timer etterpå...men det var godt:)

Salt potetgull glemte jeg men kom på det da farmen begynte...ble skuffa da ja...så gravde i skuffen og fant micropopcorn..hehe.

At det går an å bli såå sugen på noe salt ETTER den middagen..må le.

I dag skal jeg nok bare slappe av. Kanskje besøke venninna mi som fikk jente på julaften. Men har ikke hørt fra henne enda...Også lurer jeg på om jeg skal se på babyseng og madrass...hmm ikke lett.

Og det vogngreiene er jeg såå i tvil om...trur vi venter med søskenvogn litt til...Vi har jo to vogner selv om den ene er skikkelig kjip. Jaja.

Vi snakkes sikkert snart:)

Klem

Skrevet

FADER NÅ HER JEG SITTI HER OG SKREVET ET LANGT INNLEGG, SÅ KOMMER JEG BORTI I EN KNAPP OG ALT FORSVINNER, GRRRR.. skriver igjen etter på, nå ble jeg sur...

Skrevet

Da prøver jeg meg på nytt!!

Husker ikke akkurat hva jeg begynte med i stad.. Nå har jeg værtfall gjort reint litt her i huset,måtte få ut frustrasjonene fra i stad.. Jeg klarte til å med å glemme brillene til Hedda i dag, fatter ikke hva jeg tenkte med..

Du får ikke akkurat små babyer, så skjønner at du kjøper litt større antrekk.. Selv har jeg en del nøytralt hvite bodyer fra Hedda, som jeg har tenkt til å bruke igjen, da jeg nesten ikke fikk brukt det sist.. Så vet jeg at vi får en haug med klær når den vesle kommer, så må prøve å holde meg litt igjen.. Men når jeg handler kjøper jeg 56, siden Hedda var 51 og vi fikk ikke akkurat brukt 56 lenger enn et par uker, så føler det er unødvendig.. Hos jordmor i går sa hun at hun ble ikke overrasket om vi fikk en baby på 4000 - 4300 kg, så det blir spennende å se om hun får rett da.. Det var så rart å gå der i går, og tenke at om 29 dager så skal vi inn!! Regner med at om alt går bra så er jeg hjemme igjen til lørdagen, så jeg rekker å skrive til deg før det er din tur.. Hvis ikke må jeg få mobil nr ditt så jeg får sendt deg en melding vertfall..

Jeg gleder meg til å bli ferdig, det gjør vell du også? Aleksander gruer seg han da, stakkars. Han er så redd for å sitte igjen alene sånn som han gjorde sist, det takler han ikke en gang til sier han.. Men forhåpentlighvis så slipper han det, om alt går etter planen.. Han fikk snakket ut med jordmor i går han også, trur virkelig det var godt for ham.. Jeg fikk dødsangst når Hedda var et og halvt år gammel, og det var mye pga den opplevelsen vi hadde da hun ble født.. Så på mitt gravid ark står det at jeg har vært psykisk syk, og de er redde for at jeg skal få tilbakefall, selv om jeg ikke har hatt noe "annfall" på over 3 år.. Jeg gikk på lykkepiller, og til psykolog, men jeg er glad jeg har hatt det, det har gjort meg til et sterkere menneske både psykisk og fysisk, og det har sveiset meg og aleksander tetter sammen.. Så de følger så godt de kan opp nå, slik at vi skal føle oss så trygge som mulig, noe jeg setter stor pris på i forhold til sist..

Kan tenke meg at det var deilig å slappe av litt i går, det har mye å si på humøret, det er helt klart.. Jeg merker det at Hedda har begynt å bli mer pappa jente, og det sikkert pga at hun merker at jeg ikke orker så mye nå lenger som før.. Hun som har vært mamma for alt, så er det litt rart at det snur, men det er jo bare bra:)

Fikk du tittet på vogner i dag? Sikkert ikke lett det der, men det må vell kanskje vært praktisk med tvillingvogn enn to vogner når du skal ut? Du får jo brukt det en god stund..

Jeg tenkte jeg skulle ta ned vogna til Hedda til neste uke, den trenger en vask, og lapping på dekkene, hehe.. Men det er vell kanskje på tide å begynne å vaske litt klær også, hva syntes du?

Har liksom lyst til å være ferdig med det meste den siste uken, da jeg bare har lyst til å slappe av og kose meg:)

Nå må jeg vell se å få vaske ferdig her, men godt med en liten lunsj pause.. Og i kveld blir det bim treff på meg, og deilig å komme seg litt ut på kvelden også, hehe:)

Du får ha en fin dag vider, håper formen din er bedre? Det var kjempe koselig å skrive på msn med deg i går!!

Jippi, denne forsvant ikke, hehe:)

klem fra

Skrevet

PS: Det ble ikke noe kebabrull på meg i går, sukk.. Vi spiste kokt torsk hos svigers i steden siden de passet Hedda når vi var på sykehuset.. Men drømmer om den kebabrullen enda, he he..

Skrevet

Hei du...

Stakkar deg som måtte skrive to ganger da... Veit hvor kjipt det er å miste sånn. Mistet en hjemmeeksamenstekst en gang og da trodde jeg at jeg skulle dø altså...Hadde bare lagra på diskett og den ble det noe galt med....blæææ. Men fikk reddet en del av det gjennom en dataekspert-kompis av mannen..:)

Så fint at det gikk bra på sykehuset og at du får god oppfølging. Det er virkelig viktig......skriver mer senere.

Lillegutt har bæsj i bleia og så må jeg ta han i barnehagen..

Øystein har reist til sverige på jobb-messe...

Skriver etterpå

Skrevet

Da er gutten i barnehagen og jeg har litt mer ro:)

Var jo bra at Aleksander også fikk snakket ut litt da...Viktig å forstå dem også. Er han flink til å snakke med deg om hvordan han har det og sånn? Øystein er ganske flink til det, men det heder jeg må ta det opp og spørre han liksom. Men da svarer han ærlig og kan fortelle også. Syntes det er fint.

Så leit å høre at du har hatt sånn dødsangst. Har ikke hatt det akkurat sånn selv, men har vært litt deprimert i en periode og det var ikke godt.

Høres ut som du er en sterk jente som har lært mye av opplevelsene dine. Så flott at det har styrket deg og dere. Det kunne jo vært motsatt.

Det er iallefall godt å ha en god partner når man går gjennom slike ting.

Selv sliter mammen min en del psykisk. Hun har veldig dårlig selvtillit og tar ting veldig personlig i motsetning til meg som er veldig sterk psykisk og har et tydelig temperament...Men hun er flink til å skjule det (bare ikke for meg) og har vært mye sykemeldt og gått på sånne piller...Antideprissive av no slag. Jeg syntes det er vanskelig mage ganger å takle det for jeg blir å innvolvert psykisk. Men vil jo støtte og være der også. Heldigvis har hun mange gode og lange perioder og for det meste 9 av 10 ganger vi er sammen har vi det suuperkoselig sammen. Er bare av og til jeg merker hun ikke har noe å gi liksom. Melder seg litt ut og orker ikke snakke så mye med oss. jaja. Nå skrev jeg litt mye om det....sikkert ikke så spennede akkurat men...

Vi har enda ikke besemt oss for hva vi gjør med vogn. MEN på lørdag skal mamma og stefaren min kjøpe seng til babyen på alnabru.. Vi sakl få være med å velge og sånn...Blir sååå godt å få ordnet det. Så skal vi ha vogga i stua til dagsoving:)

Men det med vogn irriterer meg litt. Vil jo ha søskenvogn samtidig som jeg ikke vet hvor mye vi får brukt den osv...

Jaja...Vi får se... Må surfe litt og se hva jeg finner, men gidder ikke bruke masse penger på det...samtidig som jeg ikke vil kjøpe noe dårlig hvis du skjønner...

Hvordan var bim-treff i går? Sikkert koseli. Har ikke fått dratt meg på sånne ting jeg...har vært så mye syk og sånn. Og nå er det så kort tid igjen...

Hva skal du i dag da? Jeg blir hjemme på dagen også henter jeg Julian litt tidlig og drar til mamma på middag:)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...