Gå til innhold

2_TETTE!

Mamman til Hedda & Hanna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lager en ny tråd her, fant ikke den gamle:)

Godt nytt år til deg og dine:)

Håper dere har hatt en fin julefeiring og en fin nyttårsfeiring? Tenkte forresten på det du skrev med å gi bort de lysestakene igjen, og det var en strålenede ide, hehe, gleder meg bare til å finne en fin anledning, og skrive på noen navn bare, hehe.. Det er jo ordentlig morsomt, de får tenkt de som får dem..

Deilig at det er over nå, nå er det bare en ting vi kan glede oss til, og det nærmer seg med stor skritt.. Selv om jeg egntlig skulle ønske det var i morgen, merker at det begynner å bli tungt, og sover utrolig dårlig om nattan, pga smerter i bekkenet.. Og som jeg gleder meg til å ligge på magen,hehe:)

Fikk dere noe fint til babyen til jul? Vi fikk bare en liten dress, av bestemor og bestefar, de hadde bare så dårlig samvittighet, for når jeg var gravid med Hedda så fikk vi så mye til henne når det var jul, selv om jeg bare var 20 uker på vei, hehe.. Ting forandrer seg liksom når det kommer nr 2 osv.. Men nå må jeg seriøst komme sett å få gjort noe her hjemme,har ikke gjort klart noen ting, og det eneste jeg har kjøpt er en rosa bodye,så den lille jenta kommer til å fryse om hun kommer før, hehe..Hvordan ligger du ann da? Tenker du noe på snitte?

Jeg har en følelse at jeg kommer til å være så lei når den dagen kommer, at jeg bare vil ha henne ut..

Jobber du noe nå? Du får ha en fin dag videre:)

Klem fra

Skrevet

Godt nytt år og så kjekt å høre fra deg igjen:)

Nå er det deilig at alt julegreiene er ferdig syntes jeg. Julian var jo syk mye av tiden og jeg er ikke akkurat i superfor om dagen nei.

Jeg merker at det er veldig tungt nå og er såå sliten. Sover også utrolig dårlig om natta. Skikkelig slitsomt. Er jo såå trøtt også men hjelper ikke.

Kommer akkurat fra legen nå og ble sykemeldt frem til permisjonen.

Jeg er såååå lettet nå:)

Skulle jo ønske jeg kunne jobbe men har jo ikke overskudd til det i det hele tatt nå så nå er jeg bare såå glad for at jeg skal få hvile meg uten dårlig samvittighet.

Vi fikk ikke noe til babyen til jul..

Bare masse til Julian:)

Blir veldig annerledes med nr.2 ja. merker oppmerksomheten rundt det er en helt annen enn med første.

Jeg har ikke kjøpt noe enda jeg. Vet jo ikke hva det blir, så tenkte å kjøpe noen få bodyer og et par sparkebukser i hvitt eller beige.

Ellers har vi jo så mye fra Julian liggende her. Er jo ikke så lenge siden han brukte de...men blir det jente må vi på shopping:)

Jeg har begynt å grue meg en del til snittet faktisk. Men prøver å ikke tenke så mye på det. Håper jeg også blir så lei at jeg bare vil ha babyen ut.....og det blir jeg nok:)

Klem fra

Skrevet

Hei på deg:)

Koselig å høre fra deg igjen også:)

Godt å lese at du er blitt sykemeldt, når får du litt tid til å stelle med deg selv.. Det kommer godt med det nå, nå som det nærmer seg! Vi trenger litt ekstra overskudd til den tiden. Det er godt å lese at det ikke bare er meg som er litt treg, denne gangen med å få ting i orden. Jeg har en venninne av meg som fikk barn i april, jeg får bilsete,bæresæle,vibrerende vippestol,en annen stol og lekegrind for 1500,- og det er ingen ting.. Ganske mye for pengen, og da mankerer jeg stellebord og voksipose, men voksiposen får vi av mine foreldre når hun blir født, så dette ble faktisk ikke så galt.. Jeg har bare seng og vogn fra Hedda, av en eller merkelig grunn solgte jeg alt det andre gitt, hehe.. Ja, klær er liksom ikke så farlig å ikke ha så mye av denne gangen, man får jo ganske så mye når de kommer til verden også da..

I dag har jeg og en venninne gått i 2 timer, jeg har så vondt i ryggen at jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg, kommer ikke å gå en sånn distangse en gang til, hehe.. Verfall ikke før denne ungen er ute av kroppen.. Har du julian i barnehagen, er han blitt litt bedre? Hjalp pencelina?

Dagene går ganske fort selv om man går hjemme, har du søkt om permisjon enda? Trur jeg må se å få gjort det snart..

Nå skal vi på middag til mine foreldre, mmm.. deilig å slippe å lage maten selv..

Du får fortsatt ha en kjempe fin kveld videre..

klem

Skrevet

Hallois:)

I dag var første dag hjemme med Julian i barnehagen...hoho..deilig.

Ikke misforstå, for jeg elsker å være sammen med gutten min også. Er bare så sliten etter all sutringa i jula og av å ikke være i form selv så det var sååå deilig å sende han i barnehagen i dag og bare slappe av hjemme. Gjorde nesten ingenting i hele dag:) flau...

Nå er Julian mye bedre selv om han fortsatt hoster en del. Han får astmamedisin for å holde det i sjakk også skal vi til spesialisten hans om et par uker.

Men penicillina hjalp tror jeg. Ble raskere bedre da.

I dag kom boblebadet også...MEN det står i stua..hihi

Må jo ha rørlegger og elektriker først. Så litt frustrerende å gå rundt å se på DET deilige badet men ikke noe vann og bobler. Skal ha en på befaring her i morra så da blir det vel satt en dato hvor de fikser alt sammen...gleder meg veldig til det.

Så flink du var til å gå da...jeg hadde dødd....Jeg får også gruusomt vondt i ryggen av å gå lenge.

Jeg har ikke søkt om fødselspenger enda..litt treig der. Skal prøve å ordne litt i morra...det sa jeg i går også da..hmm

Hørtes digg ut med middag borte ja:) Vi hadde pannekaker her i dag. Lenge siden sist og Julian var begeistret.

Blåbær i hele fjeset og på hendene...

Vi snakkes mer senere, kanskje i morra? Hihi.

Klems

Skrevet

Hei og God morgen:o)

Hehe, skjønner godt at du syntes det var deilig, hehe.. Jeg må si at etter å ha vært sammens med min datter i snart 14 dager, var det gud så deilig å få henne i barnehagen, hehe.. Så i går fikk jeg endelig litt tid til meg selv igjen, nyter det virkelig nå mens jeg kan.. Vi får jo ikke akkurat tilbake denne tiden, og jeg skjønner deg veldig godt.. En ting er klart, vi er ikke dårlige mødre for det, alle trenger litt tid for seg selv..

Har ha Julian astma? Har du sagt det før, eller er det bar jeg som surrer her nå? Men godt at han er bedre, for det tar på å ha syke barn.. Hedda har ikke vært syk siden hun hadde lungebetenlese i april, men nå som jeg sier det bank i bordet så er hun vel syk til uka, hehe..

Så flink til å gå, hehe, syntes ikke akkurat det, vi hadde tenkte til å gå lenger, men da holdt jeg på å dø og maktet ikke lenger, hehe.. Hun jeg gikk sammens med var ikke gravid, litt anerledes for henne enn meg kan du si, og jeg gjør det ikke igjen!! Hvertfall ikke før ungen er ute av denne kroppen, som det er 8 lange lange lange uker igjen til i dag..

Å du er så heldig, som får boblebad, skulle virkelig ønske at vi hadde hatt plass til det på badet, jeg kunne jo bare hatt den i stua, hehe.. Da hadde vell folk som hadde kjørt forbi stuevinduet fått hetta, når de hadde sett meg naken oppe i den midt i stua, men det hadde vært deilig da..

Nå skal jeg og venninne på ikea, og handle litt, gleder meg, for det er så lenge siden jeg var der sist, og gleder meg til å bruke penger,hehe..

Du får ha en kjempe fin dag, og så kan du snart kose deg med boblebadet, og det er sikkert deilig for ryggen!!

Så snakkes vi kanskje i kveld eller i morgen:)

Klem fra

Skrevet

God ettermiddag:)

Var det gøy på Ikea? Fant du noe spennende?

Jeg har fått slappet av en del på formiddagen,men så ringte de fra barnehagen og sa at Julian bare gråt. Og det pleier han ikke gjøre. Jeg ble så redd han var syk igjen og hentet han med en gang. Men da ble han så glad og etter vi kom hjem har han vært en solstråle. Jeg tok tempen også og var bare 36,8 så han var frisk og fin:)

Så da skjønner jeg ikke noe jeg. kan jo hende han syntes det ble lenge i går og sånn siden han har vært hjemme i jula.

Han har ikke fått påvist astma ordentlig for det er så vanskelig med så små barn, men han har hatt litt (ikke mye) atopisk eksem og de er visst mer disponert for å få astma. Og han har hostet i hele høst, noe som også kan være et tegn da, så vi bruker astmamedisin med babyinhalator 2 ganger daglig. Virker som det gjør at han får sove om nettene iallefall.

I dag har det vært en mann og sett på badet vårt. Vi skal få pris i løpet av noen dager, for vi vil ha downlights også. Blir nok 20000 eller mer er jeg redd. Men det vil jo også ta et par uker før de har tid til å komme, så syntes det blir lenge og se på boblebad i stua...

Eller så gjør jeg som du foreslo:)hihi Har det i stua..

Hva ellers gjør du for å få dagene til å gå nå da? jeg prøver å skrive litt, noe som er veldig lenge siden. Gjorde det mye før...også hviler jeg.

Når jeg føler meg bedre blir det vel til at jeg tar meg noen handleturer og kafe og sånn. det er kos.

Vi snakkes.

Klem

Skrevet

Hei!!

Det ble en lang dag i går kan du si, merker at det tar på og gå en hel dag inne på ikea, hehe:) Vi koste oss som bare det, det eneste som var synd var at det bestikke jeg skulle ha, data, var selvfølgelig utsolgt og det fikk de inn i dag, snakk om min flaks.. Så sender de det ikke heller, så må nok en tur inn seinere igjen også, trenger virkelig nytt bestikk her.. Men fikk handlet mye annet rart, he he, merkelig nok forsvinner pengene som bare det der inne selv om det er billig..

Jeg viste ikke at barn som har atopisk eksem har større sjangs for astma, hedda har også det.. Men jeg har hørt at barn som blir født med keisersnitt har større sjangs for å få mere lungesylkdommer, som lungebetenlse, bronkitt og astma, pga at de ikke får presset sammens lungene under fødsel.. Og hedda har både hatt bronkitt og lungebetenlse i en alder av 4.. Eller kanskje det bare er en myte..

Å downlights er kjempe fint, skal dere pusse opp bade helt? Det blir sikkert kjempe fint!!

I dag er min far her og legger fliser på kjøkkenbenken, endelig etter snart 5 år så er det på tide:) Han er murer og det går virkelig unna der, og det skal bli deilig med fliser over ovnen!!

Ellers om dagen går det til å være sammens med til å gå på cafe, gå turer ordne litt her hjemme, men har lyst til å begynne å lese litt igjen.. Så tenkte jeg skulle ta en tu på biblioteket og låne meg noen bøker en dag.. Hva skriver du? Spennende..

Du får ha en fin dag videre:)

Klem

Skrevet

Hei igjen.

Kjipt at du ikke fikkdet bestikket da...typisk det ja...

Har også handla litt på Ikea, men det ligger jo bare 15 min fra oss da...

Har ikke hørt om at de som blir tatt med ks får mer problemer med luftveiene, men kan jo være noe i det.

Men Julian har ikke hatt noe lungebetennelse eller bronkitt da. Men har jo hosta en del så...

Vi har egentlig helt nytt bad for vi kjøpte nybygg. Men er bare noen endringer som badekar og belysning vi vil forbedre...

Nå maser han lille gutten min så fælt her så skriver mer seinere.

Skrevet

Prøver litt til nå som pappaen er her:)

Var litt hektisk i sta. Så deilig med fliser på kjøkknet ja..vi ordna det i fjor og det ble såå fint. Lettere å holde det rent også...

Jeg syntes også det er deilig å lese, men har liksom ikke hatt helt roen på meg i det siste. Men tror jeg skal gjøre det jeg også for det er jo utrolig avslappende men likevel stimulerende.

Jeg skriver litt forskjellige ting jeg da.

Før skrev jeg noveller, kåserier og var noen ganger i radioen og leste opp i NrK, men nå er det så lenge siden jeg har skrevet noe.

Men prøver meg litt på krim nå. Får se om det blir en roman til slutt, eller om det bare blir sånn øve-seg-skriving.

Men drømmen har alltid vært å kunne være forfatter, iallefall som en bi-inntekt....men som sagt en drøm som jeg ikke har gjort alt for å oppnå. Har jo hatt andre ting å tenke på de sist årene...

Men koser meg jo med å skrive så....fint å ha som hobby.

Kafe er noe av det koseligste jeg vet. For da kan man bare sitte og skravle og får servert drikke og mat og slipper og tenke på å rydde og ordne før man møter venninner...:)

Da skal vi legge Julian og vi skal ha oss litt ost og kjeks.

Skal bli kos, men jeg får jo ikke vin til da...

Ha en fin kveld..

Klem

Skrevet

Ikke bare bare å få litt fred innimellom, og bedre blir det vell ikke når vi venter en til, hehe:)

Å dere bor ikke så lang i fra ikea, det er den på furuset? Jeg er ikke kjent i oslo, og hadde rotet meg bort uten problemer...

Hadde det ikke vært for at venninnen min husket veien inn, så trur jeg fortsatt av i hadde vært der i dag, hehe..

Du må være ganske flink til å skrive du da, når du også har fått det opples på radio..Krim er jo spennende, men sikkert ikke så lett å skrive? Jeg er glad i romaner, gamle romaner om hvordan de hadde for 100 år tilbake.. Er veldig glad i karin elstad ( Å husker ikke akkurat hva hun heter) Men vet du hvem jeg mener? Typisk når man skal frem med et navn så stopper det, hehe..

Det hadde jo vært gøy om du hadde fått det til, å bli forfatter. Men det er vell sikkert ikke lett? Det er vel mye som ligger bak det å kunne få ut en bok i dag? Men du har jo en veldig fin hobby..

Kafe, jeg er også veldig glad i det, det er så koselig.. Kan sitte der hele dagen å bare prate, og drikke late med karamell,mmm.. det fikk jeg lyst på nå..

Hva har dere drevet med i helgen da? Vi var i bursdag til min bror i går, han blir 21 i dag, og han hadde vært ute på fredag og var ikke akkurat i best form i går, hehe.. Gleder meg til å ta en tur ut igjen sammens med venniner, og bli like skuffet når vi kommer på byen for så å dra hjem, hehe:) Det er fortsatt en stund til, men noe å glede seg til, hehe..

Du får ha en fin søndag sammens med dine kjære:)

klem

Skrevet

Hei igjen:)

Ja, det er den Ikea på furuset vi ikke bor så langt unna...

Jeg har ikke lest så mye av henne jeg, mener du Anne Karin Elstad?

Husker ikke helt jeg heller men tror kanskje det er det hun heter?

Jeg vet liksom ikke om jeg er noe flink til å skrive mer, siden jeg har ikke fått noen vurdering på flere år. Og da skrev jeg helt annerledes liksom.. Nå regnes jeg jo som en voksen..hihi..hva nå enn det betyr..

Så jeg tar det helt med ro og tenker ikke så mye på det med å skulle slå gjennom. Koser meg med hobbyen min, og noen ganger blir jeg jo skrivelei også og tar en lang pause..så jeg får se...

Åååå...måtte du skrive latte karamell...:( Nå fikk jeg ihvertfall lyst på det!!!! Er så deilig med sånn kafekaffe...prøvde å lage det litt hjemme en stund og mange ganger blir det jo godt d, men ikke helt det samme som på kafe.

I helgen har vi tatt det litt rolig egentlig. Kom jo litt snø, så Julian har fått vært ute med akebrett to dager nå og syntes det var kjempegøy når pappa løp med han. (Mamma dilta etter i vaggetempo)

I dag skal vi på konsert i kirken. Litt etterjulsstemning og høre Juleoratoriet. Det er fordi mamma synger i det koret.

Farmor skal komme å legge lillegutt så blir spennende å se hvordan det går for hun har ikke lagt han så mange ganger selv om han kjenner henne godt da...men år sikkert bra...

Kos deg du også...i morgen er det mandag, men for oss betyr vel det:

Barn i barnehagen igjen og ta livet med ro? hihi

Jeg har kjøpt to bodyer, en sparkebukse og to bomullsbukser til babyen.

Skikkelig søte.. Skal prøve å begynne å gjøre i stand litt hjemme snart. Flytte litt klær og lage plass i kommoden etc...

Også burde jeg få tatt en sånn glukosebelastningstest på sykehuset denne uka..Legen min maser om det:(

Vi snakkes.

Klem

Skrevet

God morgen:o)

Ny dag, en ny mandag og en uke kortere til vi skal få hilse på dem vi har i magen:) Det er aktivt her om dagen, og noen ganger gjør det vondt, hos deg også? Hun tar skikkelig tak og presser kroppen sinn ut mot huden, og det er ubehagelig..

Ann Karin Elstad, du skjønte hvem jeg mente! Og nå kom jeg på hva boka het også, folket på innhaug! Veldig glad i den serien, det er 3 bøker.. Ellers så har jeg ikke lest så mye annet fra henne..

Å er det snø i oslo? Det kan jeg bare drømme om her hjemme i lille fredrikstad, det er for mildt her.. Det bare regner og regner, ungene vet nesten ikke hva snø er lenger, vi har det aldri..

Trur vi må ta en tur på fjellet med Hedda til neste år, så hun kan få litt følelse av det, selv om det var rikelig med snø i fjor, men ikke så lett å huske for en jente på 31/2 da..

Hvordan var julekonserten i går da? Håper dere koste dere? Litte deilig å finne noe alene også.. Hedda sov hos en venninne fra fredag til lørdag og på lørdag var vi på middag hos mamma og pappa, da sov hun over der også til i går, det var deilig:o) Så brått hadde vi barnefri nesten hele helgen her.. Men har gitt henne fri fra barnehagen i dag, vi skal på sykehuset i dag kl 1230, hun skal til sjekk om hun trenger briller, så jeg er spent. Hun er født med Grå stær, noe som ikke akkurat er vanlig blandt de små, og vi aner ikke hvorfor eller hva det kommer av.. Hun har det bare på det ene øyet, men det hadde vært "best" om hun hadde hatt det på begge sier legene, pga det er større fare for at hun begynner å sjele.. Siden hun har så bra syn på det ene øyet kan det bli lettere for henne og bare bruke det øyet, men vi bruker lapp 4 timer hver dag på det riktige øyet så hun kan trene opp det som er dårlig.. De tar ikke laser eller operasjon så tidlig, for de kan utvikle grønn stær noe som er enda værre, men ikke noe problem når hun blir større.. Men vi blir fulgt opp av sykehuset da, så er der alt fra annenhver mnd til hver 3, og det er veldig greit.. Det blir spennende å se om den neste jenta vår har det også, noen sier det er arvelig når man først har fått et barn med det og andre ikke, men det kunne vært værre så jeg er bare glad til for at jeg har fått et friskt barn..

Har du begynt å tenkte litt sånn om det barnet i magen, kanskje noe de har glemt å se på ul liksom? Merkera at de popper opp innimellom men prøver å fokusere på noe annet da.. Det er vell bare morsfølelsen som er i sving, hehe:)

Du har fått handlet litt du nå, jeg må få gjort det jeg også!! Begynner å merke at jeg begynner å få litt dårlig tid liksom, er jo bare 52 dager igjen trur jeg, det går fort! (får jeg håpe)

Du får kose deg i dag, skal se å få kommet meg i dusjen her, så vi slipper å stresse avgårde etter på..

Klem fra

Skrevet

Hei Lollipop:)

Her er det også mye liv i magen om dagen. Og hvis den holder på lenge blir jeg skikkelig øm jeg også....

Er ganske slisomt men er jo så glad jeg kjenner mye liv nå så prøver å være tålmodig....men i natt var den helt turbo da og jeg bare håpa den skulle legge seg snart...hihi

På konserten i går,som var kjempebra, var det masse liv i magen hele tiden. Tror den hørte musikken for vi satt helt fremme.

Jada, her var det snø nøyaktig 20 timer og så på 5 min regnet den bort igjen:( Skikkelig merkelig vær nå altså...Nå er alt bare grått og trist igjen og det blåser skikkelig.. Hater sånn vær.

Dere er vel på sykehuset å dere da....grå stær, ja det vet jeg ikke så mye om, er det noe som ligger på øyet liksom?

Jeg begynte med briller ganske tidlig, men det var jo nærsynthet da, men siden jeg hadde forskjellig syn på høyre og venstre skjela jeg litt i starten, men ikke mye. Det ble helt borte med brillene.

Men så bra at hun har et øye som ikke er påvirket....og høres ut som dere får bra oppfølging ja.

Er vel ikke sikkert neste barn trenger å få det da. Evt. hvor tidlig oppdaget de det med Hedda?

Helt enig med deg at det er jo ingenting i forhold til mulige handicap barn kan bli født med....Jeg tenker ikke så mye på det, men av og til tenker jeg at hvis det er noe galt med barnet blir det fryktelig for oss som familie akkurat denne gangen. Da tenker jeg mest på at Julian er så liten og trenger mammen og pappaen sin veldig, og hvis man da få et barn som trenger ekstra pleie tror jeg det blir vanskelig. Så er utrolig glad om barnet er såpass friskt at det kan leve normalt...Lære å spise selv, gå, snakke osv...

Hvordan gikk det på sykehuset i dag da?

¨

Nå sitter jeg og ser på et kjøkken fullt av tallerker og glass og brødsmuler. Må hive meg rundt og ordne litt før Julian kommer hjem...

Prøver jo å hente han litt tidlig om dagen.

I morgen skal vi på helsestasjon og han skal få 2 vaksiner.

Gruer meg litt til å gjøre det med han alene. Hvis han blir skikkelig lei seg og sånn og det kan jeg jo bare regne med...

Klem fra

Skrevet

Hei:o)

Jeg fikk ikke skrevet i går, var på farten hele dagen, var innom her bare en liten tur å fikk tittet før jeg la meg.. Men i dag, er ting litt roligere og takk for det..

På mandag fikk vi bekreftet at Hedda skulle begynne med briller, hun var ikke helt enig selv, men får håpe det går seg til. Hun fikk velge akkurat hvem briller hun ville ha i butikken og det viktigste var jo at de var rosa! Mens mor passet på at de ikke var runde, hehe:) De fant ut at hun hadde en "flekk" på øyet på 2 dagerskontrollen hos legen når de er født.. De sendte henne inne til en øyelge som sa det kanskje kunne være grå stær (det er en flekk som legger seg på linsa, slik at det gjør det vansklig å ha en klart syn, det er gjerne noe gamle mennesker får gjerne, og veldig veldig sjeldent at barn får det, men hvorfor vet de ikke). vi fikk beskjed om å komme tilbake til kontroll når hun var ett år, men da hadde den utviklet seg og vi ble fulgt opp av sykehuset ca hver 3 mnd. Det finnes mange fine måter å oprerere bort stærn, men sidenhu bare er et barn så gjør de det ikke før hun er fullvoksen slik at øyet er ferdig vokst.. Og nå har hun begynt å sjele også, dermed er briller en del av den behandlingen, slik som du hadde:) Godt å lese at det ga seg da.. Så når vi får dem, er det bare om å gjøre å få henne til å bruke dem:)

Hvordan gikke det med vaksinene i går? Hvorfor fikk han to? Uff, det gruer jeg meg til med neste mann igjen også.. Husker jeg fikk så vondt av Hedda når de stakk henne som liten, verfall når jeg syntes det gjør vondt selv..

Ellers om dagen er formen bra? Du får ha en fin dag videre:o)

Klem

Skrevet

Hei du:)

I dag har vært en hektisk dag, litt dritt og litt koselig:)

Startet med stress om morgenen fordi jeg måtte møte fastende på sykehuset kl.08.00, for å ta glukosebelastningstest. Skulle sjekke om jeg har utviklet savgerskapsdiabetes. Legen min tror ikke det, men noen på sykehuset er uenig osv...så da skulle jeg nå ta den. Mest fordi jeg får store barn...

Fikk beskjed at jeg ikke trengte henvisnig eller bestille time, så hadde bestemt meg for at i dag skulle jeg få gjort det.

Jeg pleier å spise frokost kl.07.00 med Julian så merket godt at jeg var sulten allerede kl,08.00. Og der sier de at jeg BÅDE må ha henvisning OG ha bestillt time...DA trodde jeg at jeg skulle fly på noen altså:(

Men jeg sa til hun som satt der at: Du skjønner sikkert at jeg som kommer her fastende og gått med den digre magen fra parkeringshuset og hit IKKE drar før den prøven er tatt?

Hun skjønte jo det og fikk heldigvis ordnet slik at jeg fikk tatt den testen.

Etter 2 blodprøver måtte jeg drikke masse ekkelt sukkervann så jeg holdt på å spy, og så sitte TO TIMER å bare vente på å ta en ny blodprøve UTEN å få spise eller drikke vann engang:)

Sorry frustrerte meg som skriver om lat dette altså...var bare skikkelig kjip start på dagen. Så endelig kl.10.30 kunne jeg gumse i meg 2 brødskiver som jeg hadde tatt med i veska.... og komme meg hjem.

Var på hyggelig kaffebesøk hos en nabo selv om jeg var stuptrøtt egentlig og ble der til jeg skulle hente Julian i barnehagen kl.14.30.

Da mannen min kom hjem fra jobb kl.16.30 begynte jeg bare å gråte for jeg var så sliten...herlighet..høres kanskje patetisk ut men ble bare så over meg...

Tror virkelig jeg må prøve å få meg en lur hver dag nå altså for det hjelper utrolig...Uff, dette ble mye om meg..

Så flott at Hedda får rosa briller:) Blir spennende å høre om hun liker å bruke de etterhvert. Er jo sikkert en tilvenningssak...

Gikk bra med vaksinene selv om han hylte selvsagt...og han måtte ta to fordi vi har valgt å kjøpe den nye vaksinen mot hjernehinnebetennelse også...stakkar..en i låret og en i armen..

Ellers er formen grei, bortsett fra at bekkenet begynner å krangle litt for mye. Kjenner enormt nedpress foran bak skambeinet liksom og flyr på do som bare det..eller rettere sagt humper til doen:)

Hvordan er formen din da?

Håper du ikke har besvimt av å lese dette lange altfor selvopptatte "brevet". Beklager det altså.

Ha en fin kveld....

Klemmer fra

Skrevet

He he, syntes ikke du skriver noe selvopptatte brev i det hele tatt, synets det bare er koselig å høre hvordan dagen din har vært!!

Å jeg skjønner godt at du fikk et lite "utbrud" når du kom hjem i dag, du har jo ikke akkurat hatt en kort dag!! Selv sover vi til ni her i huset, og det er tidlig nok.. Hadde ikke fått meg til å stå opp kl syv, men må vell det når neste kommer, man får jo ikke to like? Var Julian stor når han var født? Hadde du svangerskaps diabetes med ham? Jeg skulle egentlig testet blodsukkeret hos jordmor på sist kontroll i uke 28, men det var på 13 desember, og da hadde vi jo spist lucia katter og drukket gløgg omtrent til frokost i barnhagen og dermed var det ikke mye vits, hehe ( men det var en god frokost da)

Når skal du til kontroll neste gang, syntes det har blitt lenge mellom mine jeg nå, skal ikke til jordmor før på mandag, og da er det nesten 5 uker siden sist.. Men da skal Aleksander være med, og det blir første gang han får høre hjertelyden til lille "Hanna"..

Har det kommet en ny sprøyte som man kan kjøpe da, hmm det var ikke det med Hedda hvis jeg kan huske, ble heller aldri tilbudt noe heller.. Den andre var det den 15 mnd sprøyta? Uff, den husker jeg at jeg grudde meg til og var evig gald når det var over.. Det var så mye styr rundt den sprøyta da Hedda var liten pga de mente at den kunne fremkalle autisme, men det er vell ikke alt vi skal tru på her i verden..

Formen er grei, men merker at jeg syntes ting begynner å bli mye tyngere, og jeg blir sur for ingen ting omtrent, så skjønner om man og barn har lyst til å rømme her i fra innimellom, men det hører oss til vell? Jeg syntes tiden går sakte jeg nå, men det er vell kanskje bare bra, så jeg får begynt å få ting i hus, der ligger jeg etter.. I vertfall hvis jeg skal tenkte på samme tid i forhold til Hedda, da var jo alt klart denne gangen..

Men du får kose deg videre i kveld, så får vi håpe du får en roligere dag i morgen!!

Klem fra

Skrevet

God morgen:)

Eller jeg sto jo opp kl.06 da..hm..men sov litt til etter Julian dro i barnehagen.

Så deilig å sove til 09 da...er det mulig???Har ikke gjort det på 1,5 år jeg:( Kanskje en gang når vi hadde barnevakt...

Julian var stor når han ble født ja:) 4,9 kg...skikkelig plugg.

Men nå er han jo under gjennomsnittet i vekt men over på høyde så ikke akkurat blitt så rund nå lenger...

Den sprøyta vi tok er ny. Kom i fjor tro jeg.

Og fra og med 6 mnd siden så er den kommet i programmet slik at de nye babyene våre får den gratis..

I dag har jeg vært hos jordmor, og var jo hos legen for litt over en uke siden , så ble nesten litt mye kontoll syntes jeg da:) men nå er det til legen om 3 uker eller noe så en liten pause. Og etter det en tur til jordmor og så er vi vel klare for snittet:) Juuhuu...skal bli såå spennende altsåå.Begynner forsiktig å glede meg litt nå. Men er jo litt redd fødselen skal starte før tiden, siden denne babyen ser ut til å bli riiimelig diger den også. Ligger heeelt utenfor kurven på SF-målene..

Skal jenta deres hete Hanna? Det er et kjempefint navn i såfall. Min forlover og venninne heter det...

Jaja, da får jeg vel slumre litt til før Julian skal hjem fra barnehagen.

Tenkte å la han være litt lenger i dag siden jeg var såå sliten i går...

Er så godt å få hvilt seg ordentlig..

Ha en fin dag.

Snakkes.

Klem

Skrevet

God kveld i stuen:)

Ja, han var virkelig stor han da, vil de følge deg opp med neste mann, sånn at du ikke får en over 5 kg brått.. Gikk du over tiden sist siden han ble så stor? Han var virkelig stor han, var han lang også? Jeg syntes Hedda var stor med 4015 gram og 51 lang, men 900 gram til er jo mye på sånne små..

Nå tar det helt av her, vi låner katten til naboen og Hedda er redd, må bare hjelpe henne litt..

Skriver snart igjenn:)

Skrevet

God kveld...

Ja han var ingen mini-baby. Jeg gikk 2 uker over før de satte meg i gang, eller nøyaktig 12 dager...

Han var 53cm. Tror ikke størrelsen får så mye å si nå siden jeg skal ha ks før termin uansett, men var hos jordmor nå i uke31, og jeg lå høøøyt på SF-mål...hjeelp. Hele 34 cm, og skikkelig utenfor skjema.

Katter kan være litt skumle og lunefulle ja:) spes. mot barn tror jeg.

Liker å leke, men plutselig blir de litt voldssomme:)

Skriv når du er ledig du, her er vi akkurat kommet hjem fra Ikea og Julian sovnet i det vi la han ned i senga tror jeg. var skikkelig trøtt.

Men du? Må bare si en ting..fy.f... vi var på Ikea i stad vettu, og så kom det en dame med dattera si bort til meg og sa: Hun damen har baby i magen og den kommer ut straks...

Så ser hun på meg og sier trøstende: Ja nå er du vel sliten, men den kommer vel rett rundt hjørnet nå!!! (ja jeg er stor men åååå)

Jeg sa: Ånei, er nok fortsatt noen uker til, men...

Hææææ? skriker hun nesten, Er det tvillinger eller?

Så klapper hu meg på magen og sier: Ja, det må jeg si var litt av en tromme!!

Fy f... så frekk. Har aldri sett dama før. Litt spess hu da....

Åååå, har aldri opplevd noe sånt før så ble helt satt ut jeg:)

Men men.

ja, da fikk jeg fortalt det også...hehe

Klem

Skrevet

God morgen ble det nå!

Fy, hun var frekk hun dama syntes jeg, det er noen der ute i verden som ikke skjønner noen ting trur jeg..

Ja, det kan jo hende at den ikke blir fullt så stor denne gangen, siden de skal ta deg med keisersnitt en uke før, men du har fått lenger enn en uke før du? Jeg tipper at min kommer til å ligge på rundt 3500 denne gangen, blir spennende å se vertfall.. Du ligger høyt på den sf målene du, jeg har ikke målt meg siden uke 28 og da var jeg 28 og akkurat innenfor den grønne.. Skal til kontroll til jordmor på mandag, blir spennende å se da hvordan det ligger da.. Jeg var på sykehuset om torsdagen, hadde ikke merket så mye liv de siste dagene, så jeg sendte en melding til naboen min som er jordmor og spurte henne om det var normalt med endring av rytmen nå, da fikk jeg "kjeft", siden det var gått tre dager og jeg kunne sagt i fra litt før.. Så jeg fikk streng beskjed om å dra ned til kontroll på sykehuset, og der var de super koselige.. De synte ikke jeg skulle vente så lenge neste gang der heller, men alt var bare bra.. Hun har snudd seg med hodet ned til bekkenet og i tillegg har jeg morkaka forran der igjen,og dermed kunne det være vanskelig å kjenne litt.. Så det var værtfall en logisk forklaring, og det var deilig..Men hadde aldri forventet så koselige mennesker, vertfall siden sist svangerskap..

Det begynner å gå bedre med katten her, det ensete er at vi trudde katten sov i buret om natten, hehe der tok vi feil.. Så til morgen i dag, så hadde hun dreti i hele buret, mmm det luktet godt kan du tru.. Og jeg som ikke skal ta det da, så min kjære mann måtte da vaske bur, katten og teppet i buret, hehe, du kan tru ha var fornøyd, stakkars katt ikke bare å komme til noen mennsker som ikke har peiling i det hele tatt.. Og Hedda begynner å bli litt tøffere her og roper nei til katten hele tiden, hehe..

Vi er vertfall ikke kattemensker her i huset..

Nå ble det mye meg og mitt her også, men når man først er i gang å skrive er det liksom så vanskelig å stoppe hvis du skjønner.. Men jeg skriver så fort at jeg ikke registrerer alle skrivefeila mine, men håper du skjønner det for det, hehe.. Må begynne å ta det litt med ro her..

Hva skal dere i dag da? Vi skal til lillestrøm? Husker ikke akkurat nå, men min kjære har funnet seg en motorsykkel han bare må ha, så da blir det en tur inn for å hente den, så han får seg et leke tøy.. Han elsker biler og motorsykler, han lever for det... (Det er jeg nesten sikker på) Men det er kunn porche, bmw og slike biler som er de beste i hans øyne.. Han hadde et ønske å det var å få seg en porche før han var 30 og det klarte han, men en mnd etter og 4 dager før vi skulle på bilferie til danmark ble den stjelt, og det var ikke en koselig dag for å si det sånn, han gråt, og var helt fra seg stakker, akkurat som om han skulle miste oss, merkelig de guttene.. Men det var mest sannsynelig et bestillings objekt, for de var ganske profisjonelle de som fikk den med seg, det var både alaram, rattlås og sto mellom 2 andre biler, og rett utenfor vinduet hvor vi sov, og jeg var til å med våken 2 gange i løpet av natten, folk er jaggu med meg frekke..

Nei, nå ble det langt å lenge mye om meg og mitt, stakkar deg, sikkert ikke å så mye interesant å lese alt dette..

Du får ha en riktig fin helg!!! Kos dere masse!!

Klem fra

Skrevet

Da blir det god kveld fra meg igjen:)

Julian har akkurat kommet i senga. Var så trøtt i dag han. Litt deilig at han leger seg litt tidlig også i helgene så vi får litt rolig kveld sammen.

I morgen skal mamma og stefaren min komme hit og lage svinestek. Og etter vi har spist skal de bli her og legge Julian og sånn mens vi drar på kino eller på kafe eller no. Litt godt å bare stikke ut en tur:)

Jeg skal ha ks 11 dager før termin ja, men bare 4 dager før min menstermin som jeg mener er mest riktig siden vi brukte EL-tester da jeg ble gravid.

Jeg syntes IKKE det er kjedelig å lese om hva der gjør og sånn. Er jo bare morsomt det da og sette seg inn i hva som skjer hos dere også:)

Blir liksom bedre og bedre kjent da på en måte.

Er ikke så veldig kattemennekse selv, men hadde hund før. Og det var jo koselig men fy søren så forpliktende. Skal tenke meg om lenge før neste gang selv om jeg elsker hunder.

Har dere vært i Lillestrøm i dag?? Er jo der vi bor det:) Eller vi bor 3 min unna da, men er jo der vi vanker hihi...stedet vårt liksom.

Går ut og spiser der, handler, kino etc...

Kjøpte han motorsykkelen? Husker jeg hadde superbildilla da jeg var 18-22år ca...helt super-råner til å være dame... Kjørte rundt i en Ford coswort (typen din vet sikkert hva det er:)) med 180 hester. Knall gul og full av anlegg..hihi..må le når jeg tenker på det. Men nå er det liksom familiebilen i fokus..men hadde jeg hatt råd og mulighet skal jeg love deg at det hadde stått noen fete biler i garasjen min også..hehe.. og det er ikke stasjonsvogner for å si det sånn..

Men motorsykler er jeg ikke så gira på...føler likosm det er litt farlig å sitte sånn åpen om du skjønner.. Du er ikke redd når han kjører? Eller har du lappen på sykkel selv kanskje?

Fy flate så kjipt med den porcha da. Er det mulig? Fant politiet den aldri? Men han fikk vel igjen pengene av forsikringa? (selv om jeg skjønner at det ikke er det samme)

Det er da man skulle ønske man hadde overvåkingskamera på veggen.

Vi har vært ute og handlet litt i dag, bare noe småtteri og mat og sånn, og så ordnet med noe på loftet til elektrikeren skal sette opp downlights.

Så måtte jeg sende Øystein ut med Julian på en times tur i sola mens jeg selv tok en liten lur...var stuptrøtt...sto opp 06 idag:(

Da har visst mannen leid en film vi skal se...

Blir kos det da å bare slappe av litt.

Er sååå trøtt om dagen jeg. Og begynner å bli sliten...

Hvordan går det med deg da? Begynt med sure oppstøt:) Blææ sier jeg bare...

Klem og god lørdagskveld fra

Skrevet

Skulle gjerne har svart deg før, men internetten har falt ut helt hjemme.. Akkurat nå sitter jeg hjemme hos min kjære mamma og pappa, jeg bare måtte ha internett så jeg vertfall kunne få svart deg, he he.. Helt avhengig av denne siden og internett i det hele tatt, hehe..

Vi var ikke i lillstrøm, det var frongner vi skulle til.. Men vi kjørte forbi dere da:) Så fikk jeg løpt inn på ikea på furuset å kjøpt det bestikket jeg ikke fikks sist..

Nå må jeg stikke igjen, jeg skriver så fort jeg har internett inne igjen..

klem fra

Skrevet

Hei Hei:)

Enedelig er internetten i orden her hjemme.. Det var ledningen til internetten som var ødlagt, så nå er den i orden. Men neste stopp nå er å få oss tråløs internett, orker ikke det ledningsgreiene noe mer, he he.. Jeg fikk ikke skrevet så mye her om dagen heller når jeg var hos mamma og pappa, da var det så mye som skjedde så fikk så vidt satt meg ned, hehe.. Men nå sitter jeg her i fred og ro, og koser meg..

Har blitt forskjøla, og jeg sovnet ikke før kl var 5 i natt, fikk bare ikke sove pga en dum nese som var tett bare jeg snudde meg rundt.. Jeg ringte føden, og spurte om jeg kunne bruke nesespary, de lo litt når desperate meg ringte å spurte om jeg pent kunne ta meg en "dose" kl 5 om natta, hehe.. Må le litt selv, var helt desperat..

Hvordan er formen din om dagen? Det går virkelig nedover nå.. Når du søkte permisjon nå, søkte du med termin den 5 eller 16? Jeg søkte med terminen, men legen min var ikke helt enig, han da.. Han mente at 1 mars, var min termin nå, siden det var dagen hun skulle komme..

Du var en skikkelig bil jente selv, ford eskort, var det et vennepar av oss som hadde, den ble stjålet 2 ganger, ganske populær bil.. De fant den igjen første gangen, men andre gangen så var den virkelig borte..

Å ja, vi fikk igjen på forsikringen, etter ca 2 mnd, det tok sin tid, men de kom.. Den bilen savner han den dagen i dag, stakkars..

Jeg er ikke akkurat noe motorsykkel jente selv, men har lært meg en del om bil og bil typer igjenom de 7 årene vi har vært sammen.. Selv om mye har gått rett igjenom, hehe..

Hva for noe spennende har dere drevet med de siste dagene da? Har dere begynt å få badet i orden?

I dag skal jeg til tannlegen med Hedda, blir spennende å se om det er noen hull. Trur egentlig de skal bare ta en kontroll av den ene fortanna hennes som er dø.. Da hun begynte i barnehagen, så falt hun ned fra en sofa og slo fortanna i bordet, og etter det så begynte den å bli grå, og da fant vi ut at den tanna var dø.. Så hun må ha slåtten ganske bra..

Du får kose deg i dag! Jo, vi var hos jordmor om mandagen som var, og Aleksander var med for første gang dette svangerskapet.. Og vet du hva, pga begynnelse av bekkenløsning/låsing, så fikk Aleksander beskjed om at støvsuging i huset er hans arbeidet, hehe.. Vi ble helt satt ut begge to, men det er vist det værste jeg kan gjøre, så vi får se hvor lenge det holder, hehe..

Klem fra

Skrevet

Gøy å lese melding fra deg igjen:)

Her går ting så vidt rundt om dagen for Julian er jo blitt syk IGJEN, er det muuuuuuuulig..sååååå lei feber og sutring og alt nå, men stakkars han da:(

Han har vært syk siden mandag og kan nok ikke gå i barnehagen hele uka, så blir ikke mye hvilings på meg nei...

Vi har heldig vis trådløst nett så jeg kan dra med meg bærbare pcen min overalt. Deilig. Spes hvis begge sitter med hver sin..hihi..kjempesosialt..NOT.

Men av og til jobber han hjemme og da er det fint jeg har min egen og at vi kan sitte i samme rom mens vi holder på.

Jeg søkte om permisjon 3 uker før KS-dato, hvis ikke mister man litt av permisjonen. Altså du måå bruke 3 uker FØR fødsel. Men for oss som er sykemeldt er det ikke sååå farlig liksom...

Vi har nå fått downlights opå badet. Skikkelig fint og nå kan vi få kjempesterkt lys eller svakt nattlys med dimmer. Men boblebadet blir ikke ordnet før mandag tror jeg. Rørleggeren var så opptatt om dagen.

Nå håper jeg skikkelig at Julian skal kunne gå i barnehagen hele neste uke slik at jeg får henta meg litt inn igjen. Begynner å bli tungt her også. Øystein støvsuger og tar ut av oppvaskmaskinen for det tar korsryggen min. Han må også rydde leker etter Julian:)

Men jeg vasker jo fortsatt alle klærne våre og legger sammen. Så noe får jeg jo gjort...hihi

Ellers sliter vi med å finne navn til babyen hvis det blir gutt...Skikkelig vanskelig.

Mannen liker David og Willian godt, mens jeg kanskje er mer mot Jonathan eller Tobias....kanskje Noah..åååer såå vanskelig syntes jeg.

Får vel bare hete lillebror da:) Ellers må det bli jente..

Har du forslag?

Da må jeg gi Julian kveldsmat..og legge han

Vi snakkes..

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...