Gå til innhold

Noen som har drevet familiebhg her? Har noen spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei bekjent som driver dette, men synes hun kommer med så rare utspill.

Hun påstår bl.annet at man tjener mye mer på å ha familie bhg enn å jobbe som ass. i vanlig bhg. Kan tjene mellom 300 000 og 400 000 i året har hun hørt. Hun har sitt eget barn i familiebhg og mener at hun får mere støtte av å ha han der enn å motta kontantstøtte. Hun har ikke levert skattekort, for hun vet ikke om hun trenger det.

Er det noen her ute som kan forklare meg litt om hvordan dette fungerer??

Jeg jobber selv i kommunen og har gjort dette i mange år og skjønner ikke at dette kan stemme.

Skrevet

Har ikke drevet familiebarnehage så kan være noen spesialregler jeg ikke kjenner til. Er statsautorisert revisor, så skatt kan jeg da;)

Tjener sikkert mer enn på å være assisten - har ikke satt opp noe regnestykke, men man pleier jo å tjene mer ved å være leder av en barnehage og.

Det med skattekort kan godt være riktig. Kommer an på selskapsformen hennes. Dersom hun drev AS, måtte hun betalt lønn fra selskapet til seg selv og betalt skatt som alle andre. Da er hun ansatt i selskapet. Men dersom det er et personlig selskap er det litt annerledes. Da skal hun betale inn skatt i løpet av året og regne ut etter nyttår hvor mye hun skal betale og gjøre det da. Kommer an på hvor mye hun betaler i løpet av året om hun får rentetillegg og sånn.

Er hun ansatt i en familiebarnehage som en annen driver - så må hun levere skattekort.

Men skjønner ikke dette med mer støtte... Men det er jo en ting jeg ikke kan noe om... Datteren min er jo bare 4 mnd:)

Håper du får klarhet i de tingene du lurer på.

Skrevet

Jeg har hørt det samme som deg, men vet ikke hva som stemmer... Ei i barselgruppa hadde lyst til å starte familiebarnehage, og hun sa akkurat det du skriver her... Men kanskje noen som faktisk driver familiebarnehage kan bekrefte det. :o)

Skrevet

Drevet som dagmamma og fikk inn 220000 i året.

4000 ganger 11 ganger 5 barn.

Men driver jeg familiebarnehage får jeg statstøtte pr. barn og det er vist litt.Tørr ikke si hvor mye men det forandres hvert år.

Pluss for slitasje.

Og man betaler skatt men må levere skattekort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...