Gullemor Skrevet 3. januar 2007 #26 Skrevet 3. januar 2007 Vil anbefale alle dere andre som ønsker å følge med på ka-pings situasjon om å titte innom på januar 07-klubben. Hun har lagt inn et lite innlegg der...
SpongeBob Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #27 Skrevet 3. januar 2007 Gullemor? Trodde du hadde heeeelt andre planer for dagen i dag enn BiMming?
Gullemor Skrevet 3. januar 2007 #28 Skrevet 3. januar 2007 Trodde jeg også... ( Jaja, dagen er "ennå ung", er den ikke? Har maaange timer igjen til å få vannavgang, rier og flere andre godsaker! ) Bra med deg, da, Svampen? Er du hjemme eller på jobb i dag, da? Når starter du permisjonen? *blir ikke klok på*
selfangerkjerringa Skrevet 3. januar 2007 #29 Skrevet 3. januar 2007 Siste nytt: riene har stopet helt opp. Legen jeg hadde idag og som konstanterte at jeg var i latensfasen, dro hjem fra vakt uten å sjekke meg først... har prata med ei anna jordmor, og funet ut at vi blir liggende her på obs foreløpig. Senest fredag blir det KS. Dvs hvis ingenting mer har skjedd innen torsdag kveld, preppes jeg for KS på fredag. De vil nemlig ikke sette igang fødselen med mindre den starter naturlig. Og det blir for drøyt for meg å reise fram og tilbake sykehuset. Håper jo på at riene tar seg opp utover kvelden, og hvis det drøyer og begynner å bli virkelig slitsomt så har man alltids muligheten for haste-KS. jeg har mista litt motet, og savner 2-åringen min noe helt sykt... og føler meg utrolig svikta siden legen bare dro uten å snakke med meg. syte&klage fra meg her altså.
Gullemor Skrevet 3. januar 2007 #30 Skrevet 3. januar 2007 Du har fortsatt ka-ping-mannen ved din side, i alle fall, håper jeg? Skjønner jo at du savner lilletrollet ditt, at du begynner å bli utålmodig og lei og bare ønsker å bli ferdig + å møte knøttet! Vet ikke helt om jeg er kapabel til å trøste deg noe nå; vet liksom ikke "hva som hjelper"... Fortgang i sakene, kanskje? Du skulle gjerne fått det, kunne jeg ha bidratt! ;o) Kanskje det hjelper med litt fødestøv og gode, varme tanker fra Gulleheimen? Har tenkt på deg i hele dag, og spretter inn på div. tråder så fort jeg ser det står "ka-ping" eller "ka-pingmannen"! Nå skal jeg tenke_på_meg vannavgang/begynnende rier, sånn at vi kan synkronføde i kveld! ) Gulleklemmer fra
rødhette* Skrevet 3. januar 2007 #31 Skrevet 3. januar 2007 Jeg skulle gjerne kommet med oppmuntrende ord til dere begge (ka-ping og gullemor), men akkurat nå er jeg mest opptatt av å sitte og synes litt synd på meg selv og alle vondtene mine. Foreløpig ser fødsel ut til å være laaaangt unna for meg. Ingen slimpropp, ingen vannavgang, ingen rier... ingenting som gjør at jeg kan få opp håpet littegrann iallfall. Snufs...
selfangerkjerringa Skrevet 3. januar 2007 #32 Skrevet 3. januar 2007 Da er jeg tilbake med nok en oppdatering - litt mer positiv denne gangen Legedamen "vår" kom plutselig inn døra! Hun hadde ikke dratt av vakt uten å sjekke oss likevel! Bare tulle-jordmora som påsto det... nå er vi ganske letta både jeg og ka-pingmannen Følgende skjer: - jeg forlater ikke St.Olavs uten baby - hvis riene starter og stopper igjen flere ganger, ser vi an smertenivået mitt. - hvis jeg ikke får sove pga tulle-rier, skal jeg få noe å sove på - hvis maseriene tar lang tid, skal vannet tas - går jeg i "orntlig" fødsel som ikke har riktig framgang, blir det haste-KS - hvis ingenting har skjedd av seg selv innen torsdag kveld blir jeg preppa for utføring av KS fredags formiddag. Altså kan det fremdeles gå noen døgn før ka-ping-knøttet er kommet til verden, men på et eller annet vis kommer hun! Og legedamen hadde IKKE glemt oss
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #35 Skrevet 3. januar 2007 så spennende :) tvi tvi!!!! *sender fødestøv*
godiva med 3 gull Skrevet 3. januar 2007 #37 Skrevet 3. januar 2007 Synes de kunne gjordt noe idag jeg. Var det ikke pga stort barn de ville gjøre noe? Har igrunnen tenkt på deg i hele dag. Sender woo doo i mengder.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 3. januar 2007 #38 Skrevet 3. januar 2007 så spennende da Ka-ping....ønsker deg masse lykke til og krysser fingre og tær for at du skal slippe ligge for lenge med smerter.... tryllestøv..magisk støv og lykkestøv....fra meg........til ........deg... klemmer fra en utålmodig, fødeklar ung dame..hehe...
selfangerkjerringa Skrevet 3. januar 2007 #39 Skrevet 3. januar 2007 Takk for alle lykkeønskninger, jenter Siste nytt er at riene tok seg opp igjen for en times tid siden. Men jeg er forbredt på at de KAN dabbe av, så jeg holder på humøret og koser meg med tv og det fine smykket som ka-pingmannen plutselig dro opp av lomma isted Snille, snille mannen min Godiva: det er primært pga stort barn de vil få ut ungen nå ja, men det beste er naturlig fødsel og ikke ks. MEN skulle alt skjære seg under naturlig fødsel - eller at det ikke skjer før fredag - så blir det ks uansett. De vil ikke sette igang store barn nemlig, det ender ofte med unødvendig mye belastning for både mor og barn.
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #40 Skrevet 3. januar 2007 Masse lykke til Ka-ping! Håper jeg ser deg på barsel snart.... Er rimelig klar for å føde jeg nå altså, men her er det rolig. Dvs ingen rier enda, men formen er dårlig. Trøtt og kvalm!
selfangerkjerringa Skrevet 3. januar 2007 #41 Skrevet 3. januar 2007 Vet ikke om jeg tør å sende deg fødestøv, liten2... riene mine har jo endelig tatt seg opp igjen... ligger nå her jeg da og ser tv og bimmer, rier hvert 5. til 10. min, men heldigvis i god form innimellom Har forresten funnet ut at jeg skal på barnas hus før jeg forlater byen - de har jo utrolig mye salg nå! Finner nok litt klær til lilletrollet OG minitrollet tenker jeg Og sånn går no dagan! Ka-pingmannen lover oppdatering når jeg selv ramler for langt inn i fødetåka til å håndtere tastatur og skjerm (som jeg nesten reiv ned av veggen under forrige rie... hehe..)
rahi Skrevet 3. januar 2007 #42 Skrevet 3. januar 2007 God kveld! Føyer meg inn i rekken av spente bimere, krysser fingre og ønsker deg masse lykke til ka-ping! Håper fødselen kommer igang av seg selv og at det går fint for deg og babyen uten ks selv om hun er stor Så bra at de følger godt opp og er forbedret på ks dersom det blir nødvendig. SpongeBob - gratulerer med endelig å være ferdig å jobbe, er deg vel unt med fri nå! Jeg jobbet helt fram til permisjoen sist, men har vært helt uaktuelt denne gangen. Jeg er strålende fornøyd i dag! Knotten har snudd seg rikige veien og hodet ligger fint ned i bekkenet. Ikke festet, men jm mente at han kommer til å holde seg i den posisjonen nå. Phu - tanken på setefødsel begynte å gnage litt. Ser ikke ut til at fullmånen har gjort helt susen her inne? Og - kvifor er det ingen som skriv norsk sidemål her inne på bimsidene? ( Eg er stor fan sjølv om eg skriv bokmål ) Får dei ikkje born? Korleis skal det gå med sidemålet då ?
SpongeBob Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #43 Skrevet 3. januar 2007 ka-ping: Da var "house" over og det er ingen oppdateringer fra vår kvinne på St.Olavs? HVA SKJER???? Er litt enig med den som mente at nå var det på tide at de får ut minitrollet, men dere vet vel hva dere gjør der sør også... Jeg håper det går bra og at humøret er såpass bra som det kan virke som, har all sympati for det å drive og vente på effektive rier og få motstridende beskjeder og faenskap. Godt du har BiM, i alle fall! rahi: Eg trur dei som skriv sidemål har si eiga nettside - BorniMagen. Den er nok for de litt mer hardcore:) Gullemor: permisjon fra og med i morgen såvidt jeg vet, men har faktisk ennå ikke fått bekreftelse fra TK på at permisjon er innvilget! De nekter vel ikke, men du vet... Og så hadde jeg litt jeg måtte gjøre ferdig og har et par dokumenter liggende og i det hele tatt er jeg helt meg selv - klarer liksom ikke å skjønne at jeg a) skal ha permisjon nå og skal få et barn til relativt snart. Man blir jo liksom bare vant til å subbe rundt med elefantmage og halsbrann... Halsbrann har forresten vært dagens tema. Gjett hvem som var skikkelig oppesen i morges og drakk et glass grapefruktjuice før jeg kjørte til bhg og JM? Har angret siden, heretter blir det _kun_ juice med tablettene rett før sengetid.
rahi Skrevet 3. januar 2007 #44 Skrevet 3. januar 2007 Å, det er oppretta en ny twilighttråd for dem som er ny her på 3. trimester. Hyggelig med videre liv i zonen ( Selv om jeg nå følte meg plassert på kårstua litt for tidlig)
rahi Skrevet 3. januar 2007 #45 Skrevet 3. januar 2007 Er alvorlig spent på hva som skjer med ka-ping nå ja. Hva skal en legge i at det _ikke _har kommet en oppdatering..?
rahi Skrevet 4. januar 2007 #46 Skrevet 4. januar 2007 God morgen alle sammen! Hva kan denne dagen bringe av nytt fra både de med og uten bornimagen ? Med den syke døgnrytmen min er jeg sist på tråden i går og først idag. Vært oppe siden kl 4; fulgt i barnehage, handlet på veien hjem, vasket klær og i det hele tatt. Så når det skjer noe på tråden her utover dagen sover jeg *zzz*
selfangerkjerringa Skrevet 4. januar 2007 #47 Skrevet 4. januar 2007 Jeg er her enda... ingen effekt av riene igår, fikk noe å sove på istedet. Har hatt regelmessige rier igjen siden 07 idag. Sitter og venter på legevisitt og ctg. Sliten. Men får besøk av lilletrollet idag! Gleder meg masse
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 4. januar 2007 #48 Skrevet 4. januar 2007 Vil bare ønske deg masse lykke til, Ka-ping!
SpongeBob Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #49 Skrevet 4. januar 2007 Ja, godt å høre at du fortsatt er i full fart, ka-ping, selv om det hadde vært triveligere med et lite bilde av miniTrollet. Burde de ikke få henne ut snart???? Men godt du får Lilletrollet på besøk i dag, dette her virker jo helt umulig... Godt dere ikke skal ha flere, eh? Har bestemt lukket ørene for at jeg kan komme i samme situasjonen selv, her skal det ventes ca 3 uker til og så skal jeg ha en grei og ukomplisert vanlig fødsel med et vakkert og kolikk- og gulpefritt barn som resultat. Takk. Det var mitt "ønskebrev" til føden... rahi: håper du får sovet litt og samlet litt krefter? Slitsomt å gå sånn og vente... Kjener igjen døgnrytmn din, og den er ikke særlig vellykket som langtidsfenomen! I dag fikk jeg fakisk overtalt elskede sønn til å sove helt til 0630, men kjenner at det nok blir en dupp på sofaen i løpet av dagen. Det var jo det store målet i går, men skjedde det??? Mnei... Ellers: plan for dagen: vaske babytøy. Str. 56 - det i 50 tror jeg bare skal få ligge gitt. Vasker et sett, så kan jeg heller krampevaske hvis det formodning viser seg at det i stedet for en svær gutt ligger en søt liten jente i magen min. Det drømte jeg nemlig i morges da jeg lå og småsov på sofaen mens LT så "Teletubbies":)
rahi Skrevet 4. januar 2007 #50 Skrevet 4. januar 2007 Da er jeg igang med kveldsbimmingen . Lite aktivitet her idag og tråden var havnet lagt nede på side to. Jeg får skrive noen ord så vi får hipsa den litt framover igjen selv om alle sikkert har lagt seg nå. Er jo fortsatt spent på Ka-ping og om riene fra imorges førte fram til noe? Skjønner godt at det er slitsomt å gå å vente slik og håper besøket hjalp på humøret Kan hende dere andre som hatt kontakt på andre kanaler også er mer oppdaterte *nysgjerrig*. Jeg har idag funnet ut at tålmodigheten min bør holde de to ukene til termin. Har noe babytøy som skulle vært vasket, en bag å pakke, en oppgave å levere etc, men fire uker til (gikk 16 dager over sist) er _ikke_ en fristende tanke. Huden over magen er så øm og stram nå at jeg kan ikke begripe at det er mulig at den kan strekkes mer. Ikke så mye fysisk aktivitet nå og matlysten er god, så på fire uker kommer jeg bare til å bli diger og oppblåst som sist. Ser helt passelig høygravid ut nå - ikke ødemer engang. Bank i bordet. Ellers skjønner jeg jo hvorfor bekkenet har kjentes så mye bedre ut i det siste.(ble overmodig idag og fikk skikkelig vondt) Har slappet av og blitt oppvartet av en snill mann og rause svigers. Julemiddager ferdig servert på bordet og rahi-mannen har vært skikkelig flink med storesøster-to-be. Hun er veldig mammajente, men har i det siste funnet ut at det er vel så stas med pappa Ikke så dumt før lillebror kommer. Vel, tror jeg skal prøve å sove og titter innom imorgen med håp om noen oppdateringer. Hva skal vi kalle en ny tråd nå da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå