Gå til innhold

Den siste Twilighter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ser at Twilight Zone er blitt avlivet på en tråd under her, og vil bare understreke at jeg som vanlig er sent ute. Jeg har vært en trofast Twilighter (helt til jeg pakket bort datamaskinen for jula) og har ikke termin før 25/1, og jeg er på INGEN måte fødeklar. Har ikke praktiske muligheter for å få denne ungen før etter 18/1, så her bedriver vi anti-fødetips og tenker rugetanker, ikke fødetanker. Ikke noe vindusvask (deilig å ha en unnskyldning til å la være) eller slikt, og siden gubben _fortsatt_ er borte blir det jo ikke sex heller. Fødepizzaen høres bare ekkel ut, og flere føderåd har jeg vel ikke fått med meg!

Derimot høres det jo meget spennende ut både fra ka-ping og Stinemor, jeg krysser fingrene og satser på oppdateringer etterhvert! Og lykke til med synkronføding, Gullemor og Rødhette:) Selv satser jeg på fullmånen i uke 5, jeg, mye mer passende...

Stor klem og godt nytt år til alle

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei godsvampen!

Godt nyttår! Koselig å se deg igjen. Har du hatt det fint i jule- og nyttårshelga? Her har det vært stille og rolig; vi har hatt det kjempefint.

Angående twilight-trådene: Jeg mente ikke å avlive noe som helst, jeg altså! Jeg er gjerne med på mer Twilight-snakk, jeg... Det ser du vel!

Når det gjelder synkronfødsel, er det absolutt meningen at den skal utføres av undertegnede, rødhette* OG ka-ping. Hvis ingen sniker, da! Men jeg ser dessverre at jeg må utsette det til i morgen ettermiddag/kveld, da Gullebilen skal på etter-EU-kontroll på dagtid i morgen. Eller, det kan jo hende at noen kan få skyfla meg avgårde til fødings med et annet alternativ enn akkurat Gullebilen? Jaja, vi får se!

Jeg skjønner at du ikke er helt fødeklar og at du derfor bedriver antifødetriks! :o) Har vel i grunnen ikke tydd til noen fødetriks, vi heller. Har ikke termin før til neste uke, og ser ingen grunn til verken å prøve og fremprovosere noe, eller å tro_noe_særlig_på at sånt funker. Men: Her har vi faktisk kjørt på med sex hele to ganger på_under_en_uke! Ikke akkurat fordi vi absolutt ville fremskynde noen fødsel, men av andre årsaker, kanskje...? *rødme lett* (Vi har hatt mest lyst til at Gullebaby skulle komme i 2007 og ikke 2006, så det ville jo være dumt å ha sex 30/12 hvis man strengt tatt ikke hadde lyst, men bare_ville_ha_ut_ungen??!) Vi fant etterpå ut at forrige gang vi hadde sex var i oktober eller november en gang... Ikke engang sikker på hvilken måned; dét sier vel litt om sexlysten til den ”store strandede hvalen” her i Gulleheimen de siste månedene! Men vi koser jo masse, da, og det blir mye kjærtegn, flørting og nærhet ellers i hverdagen, så ingen av oss har vel vært altfor_frustrerte! :o)

Hvordan går det ellers? Bra med LT? Fikk han mye fint til jul? ;o) Og hva med deg? Jeg fikk to interessante bøker: ”Ordomord” med Sylfest Lomheim og ”Typisk norsk” med blant annet Petter Schjerven. *fornøyd*

Skrevet

Så folk har fortsatt sex? *imponert* Selv nærmer jeg meg jo "fødeklar" (23 dager igjen), og jeg må innrømme at noe av det jeg gleder meg mest til i framtiden er å kanskje ha lyst på sex igjen... Det er ikke så mye strandet hval-syndromet (jeg går jo _fortsatt_ ikke opp i vekt, selv etter julas utskeielser ligger jeg pent på samme 73-74 kg som siden uke 24), mer at uansett hvordan jeg ligger/står/sitter gjør noe vondt!

LT hadde en strålende jul, oppdaget presanger og julenissen og syntes i grunn livet var glimrende. Da han sto opp i morgen var juletreet borte, uten at det virket som noe stort sjokk eller savn, han var til og med svært fornøyd med å skulle gå i barnehagen! 85% av gavene under treet var til ham, men da han hadde fått en "Elias"-båt var han egentlig godt fornøyd, så resten av julegavene fikk vente til neste morgen. Herlig alder når de er genuint entusiastiske og ikke grådige, men det endrer seg vel...

Skrevet

Morsomt å lese om LTs jul! ;o) Gleder meg til Gullebaby-julene fremover! *tørke tåre*

Jo, vi "har hatt sex". Må nesten si det sånn, for det var virkelig avstumpede greier, gitt! Hehe! Men, bedre enn ingenting! Ikke bare lett å få det til sånn rent praktisk, men der det fins vilje, vet du! ;o) Sexlysten min har vel bare ikke vært tilstede de siste ukene/månedene fordi jeg har hatt en del plager og har følt meg så "fæl". Gullefar er flink til å avkrefte at jeg er fæl, men det ser ikke ut til å ha hjulpet stort. Før nå... :o)

Er litt til og fra på pc'n nå, da jeg pusler med litt smårydding i Gulleheimen (nei, ikke vindusvask!).

Klem så lenge

Skrevet

Småpusling høres glimrende ut - har bedrevet en del av det i jula og skal gjøre det mye ramover. Avbrutt av lur på sofaen, småspising, litt baking, sløving med bok/tv/dvd, tur med og uten bikkja... Ser virkelig fram til dette her, tror jeg skal fortsette som Twilighter lenge! Er lettere vettskremt ved tanken på å bli tobarnsmor, ja...

Skrevet

Godt nyttår til dere! Nå har jeg sett etter twilight-tråder et par ganger, men har jo ikke funnet noen, og dermed ikke dere-hvordan går det? :)

Klem!

Skrevet

Jeg har akkurat fortalt en ny gjeng ferskinger at de kan overta navnet:) Her har vel knapt vært en Twilighttråd siden før jul! Nå er det vel bare meg igjen her, sitter her med hele 23 dager til termin og ungen godt plassert _i_ magen og er fornøyd med tingenes tilstand - skulle bare hatt oppdateringer fra ka-ping og Stinemor som vel gjerne har havnet på føden siden sist!

Men så trivelig å se deg, Vims, hvordan går det med mini og deg og Zummi (hils masse - glimrende mann du har) og livet som Vimsefamilie?

Skrevet

Kan da ikke avlive Twilighten!

Jeg er her enda jeg! Må si at jeg begynner å bli "litt" lei nå, hadde i grunnen forberedt meg på at denne ungen skulle være ute i god tid før jul, men den gang ei.... Dessuten har jeg nå vært gravid i 13 mnd!!!!

7 dager over UL-termin idag, har vært hos legen og alt ser fortsatt fint ut... Satser på at fullmånen i morra kan være til hjelp, gubben har gjort sitt for å prøve å få igang, slimproppen gikk for ei uke siden....

Skrevet

Hei, liten, så du er her fortsatt? Skal si dere jobber med saken, jeg er imponert... Bare ikke begynn med vindusvask eller andre akrobatiske øvelser, er hellig overbevist om at det er det dummeste man gjør å slite seg ut _før_ fødselen begynner. Selv er jeg 100% klar for livet som lat rugemaskin, skal bare komme meg hjem fra jobb (ja, jeg vet jeg liksom tok permisjon til jul, men det var bare ferie, og permisjon begynner ikke offisielt før torsdag, så!) og hente guttungen på veien, så er det bare kos i svampeheimen. Jeg satser nemlig på fullmånen 2. februar, jeg...

Men lykke til!

Skrevet

Hei Spongebob! :)

Siden vi har termin samtidig må jeg jo spørre hvordan det går med deg?

Jeg har vært hos legen i dag,og hodet har ikke festa seg enda.. Men heldigvis ligger han med det ned! =)

Har ikke hatt noe sånn tyngdefornemmelse i bekkenet heller, begynner bli litt utålmodig jeg nå :)

Skrevet

Sponge: livet i vimsefamilien går bra, jeg er sykemeldt ut januar så mannen har permisjon ut denne måneden. Vi tar livet med ro, sover når lillefrøkna sover, og orker ikke stresse med noenting. Er vi trøtte om morgenen og tøtta sover, så legger vi oss igjen, og murmler utover dagen :) Herlig! Og tøtta er helt skjønn! Hva er din msn-adr? Hadde vært gøy å hatt deg der, siden det blir så-som-så med bimming på meg for tiden..

Ellers håper jeg at vi fra denne tråden finner hverandre igjen på dinbaby etterhvert! :)

Skrevet

Noen som vet hvordan det går med Ka-ping??

HUn skrev at slimproppen gikk igår...tenkte kanskje det hadde skjedd noe iløpet av natten??

har iallefall fått vite at dersom slimproppen er blodblandet når den går er det ikke lenge til fødsel..tenkte på henne med engang da..kan jo hende hun føder når som helst..

er bare spent og nysgerrig jeg da.........

Skrevet

Heisann! Slimproppen gikk igår ja... hadde litt rier inatt, men de var ikke så vonde og dee ga seg. Inn på planlagt kontroll på sykehuset idag, ul stadfestet unge mellom 4.5 og 5 kg... tiltak ble vurdert. De vil helst ikke sette igang så store unger, og med tanke på min forrige fødsel så mente de KS var best. Så her ligger jeg da, innlagt på obs-posten, skal faste fra midnatt og snittes opp imorra, mest sannsynlig...

Skrevet

Måtte inn og lese her nå....

Godt du ikke skal snikføde da iallfall, og venter til imorra med ks :P

Sambo mente fødselen kunne starte i natt.. jeg er egentlig helt med på den, jeg, og er veldig klar for "månepåvirkning"! Så lenge datoen er den 3., så er det vel godkjent som synkronføding?

Jeg vil føøøøøøøøøøøøøøøde!!!! (dvs, selve fødselen trenger jeg forsåvidt ikke se fram til såvidt jeg vet, men jeg vil ha ungen ut så..)

Skrevet

Hei Ka Ping! Så spennende å få møte jenta di da! Sitter bare å venter jeg også, gleder meg til å bli kjent med den lille.

Lykke til i morgen!

Skrevet

Ble jo en fin twilighttråd dette :) Jeg har termin 18. jan og ingenting typer på at lillebror kommer før den tid, men mye spennende som skjer med flere av dere andre nå. Oj, blir det keisersnitt, Ka-ping? Er det pga størrelsen på barnet?

Der var du også Spongebob - lurte på hvor det var blitt av deg. Har ikke satt igang fødefremmende tiltak her i gården heller. Ennå rugefase og avansert snu-deg-nå-rette-veien-akrobatikk.

Må si meg litt imponert over at noen har sex så lang på vei...tror jeg holder meg til ka-pings latsmannsfødefremmendemetoder om fødetrangen og andre tranger skulle melde seg :)

Har hatt en kjempefin jul, men idag ryddet jeg den vekk. Ut med juletre og det hele - litt deilig med hverdag igjen faktisk.

Skrevet

Hei hei Ka-ping...da hadde jeg rett angående at det var noe på gang med deg avlikevel...spennende for deg da...ønsker deg masse lykke til iallefall....

da blir det med andre ord 03.januar barn på deg da....hehe..

da blir pakten din med de andre her gjennomført mer eller mindre..jeg går nå her og kjenner p¨å kroppen...ganske stille enda..

lykke til..gleder meg til å få høre om vidunderet...

Skrevet

..så tråden din på januarklubben også Ka-ping og fikk med meg at det blir ks fordi babyen er stor. Jeg visste ikke at de vurderer keisersnitt med barn på den størrelsen, men sikkert flere forhold som legges til grunn, slik som forrige fødsel som du nevner. Jeg har fått beskjed om at dersom det blir setefødsel forventer de at jeg føder vaginalt ettersom jeg har født et barn tidligere, men det kan da ikke være gitt at bekkenet likevel er stort nok til en setefødsel ? Må forhøre meg nærmere når jeg skal til jm i slutten av uka...

Masse, masse lykke til i morgen! Det går sikkert kjempefint og tenk at du får treffe veslejenta snart :)

Skrevet

Hei, alle sammen! Så mange som kikket innom etterhvert, det er trivelig at jeg ikke er alene. Vi krysser fingrene for familien ka-ping som skal få nytt medlem i morgen, så spennende! Og så kan jeg sladre bittelitt, lillejenta til Stinemor kom i dag (det var ikke info om det her på tråden, men jeg sniker det inn likevel - hun legger vel ut skikkelig melding selv) - helt nydelig!!!!

Vims - jeg har msn-adresse med hele navnet mitt i, så kan du ikke få den av ka-ping? Tror forresten jeg har din, når jeg tenker meg om - jeg sender deg et hei en gang:) Trivelig å høre at alt går bra med dere alle sammen - flott at dere får litt familietid sammen selv om grunnen jo ikke er den triveligste. Men det går bra etter forholdene, ikke sant?

rahi - her blir det ikke snakk om setefødsel pga størresle og hodefasong - det er ikke mulig å få de hodene gjennom et bekken med mindre de kommer helt 100% riktig vei - forrige sto og stanget i to timer etter at jeg hadde full åpning, for å si det slik. Like greit at jeg ikke visste det mens det pågikk...

Så stor klem til ka-ping og Stinemor og alle Twilighterne som jeg har savnet hele jula - nå skal jeg sløve på sofaen og se Grey's og i morgen har jeg "ordentlig" permisjonsdag som jeg gleder meg hemningsløst til! Gjett om jeg kjenner at jeg var 6,5 timer på jobb idag - I'm too old (and too pregnant) for this shit!

Skrevet

Takk for Greys -påminninga. Er litt sent ute allerede ser jeg..

Hæ -jobb? Har ikke du permisjon snart?

Masse gratulasjoner til Stinemor om hun skulle titte innom her!!!

Skrevet

Hei igjen, rahi - jeg begynner faktisk ikke permisjon før i morgen! I dag avspaserer jeg bare, men det kjennes nå rimelig godt allikevel... Litt bekymret for hvordan det går med ka-ping, gleder meg til å høre at jenta er vel ute og alt står bra til, gitt.

Nettopp tilbake fra JM, alt vel og SF-målet fortsatt godt over streken, det blir nok ikke noen liten klump dette heller... Kanskje jeg bare skal droppe å vaske str 50-klær denne gangen?

Skrevet

Hei! Siste nytt fra fruen er at "vi" har rier med mellom to og fire minutt mellomrom, så keisersnittet er foreløpig satt på vent.

Skal prøve å komme med oppdateringer etterhvert som det skjer noe.

Skrevet

Hei spongebob.....jeg håper alt er bra med Ka-ping og den nye familieforøkelsen...jeg skulle ønske det var meg da..hehe..rimelig fødeklar jeg da...mens termin idag..ul termin om 7 dager...sitter og kjenner litt etter hele tida..er til å bli gal av innimellom...

jeg tror nok ikke lillegutten vår blir sååå stor...var hos legen på kontroll idag jeg også..SF målet har stagnert..men han har vokst litt også...litt mindre enn frøkna mi var da..men det er bare 1cm forskjell...så det blir nok en 3500grams baby her da...iflg.legen iallefall..er liksom helt greit...jeg har tre brødre mindre enn meg..de to siste var godt over 4500gram og hadde en hodeomkrets på 37...datteren min hadde 34 så jeg håper for alt det er verdt at gutten ikke blir større enn henne...hehe...skal trossalt ut også..hmm...jaja...

er såååååååååååååå fødeklar og lei atte...

gleder meg til å høre om ka-ping da,,,spennende...

Skrevet

Jøss, da skjer det tydeligvis saker og ting!

Da dropper vims å stikke innom nå som det ser ut til å bli hektisk. Dere får ha lykke til og oppdatere oss når det måtte passe sånn :)

Skrevet

spennende med Ka-ping da........................=0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...