Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Jeg er gravid igjen med nr 2, nr 1 er 11 mnd. Mye skrik og skrål her hjemme, jeg kaster opp døgnet rundt og gubben jobber til seint på kveld. Noen andre her som er gravide? Hvordan takler dere det?
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 du får det nok strevsomt fremover. planlegg dagen din godt. er barnet hjemme med deg, så sov når hun/han gjør det. slakk kravene til hvor mye du skal få gjort av husarbeid denne perioden. prioriter det som er viktigst. og la mannen gjøre masse når han kommer hjem, så går dette. om 4-5-6 mnd har du glemt hvor jævli denne tiden var, middagen vår ble en periode det som vi fikk kjøpt av hermetikk. jeg gremmes i dag med å tenke på det, men det ble redningen slik at vi fikk varm mat i magen. lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Jeg kan ikke skjønne hvordan dette skal gå når jeg ser fremover nå, men det gjør vel det på et vis. Er så utrolig sliten og trøtt, vil bare sove. Men det kan jeg se langt etter for mannen er hjemme etter hun har lagt seg hver dag bortsett fra helgene. Jeg føler meg helt tussete, bare gråter og sutrer så fort lillejenta er lagt på dagen eller kvelden..... Sånn kan det går av å bare glemme 1 p-pille..... Typisk min flaks, men jeg ønsker meg denne babyen også, men ikke sååååååå fort var det planlagt at den skulle komme da men...
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Hei, er også gravid med nr 2...nr 1 er snart 4 måneder, så her gikk det ennå fortere...heldigvis er hun ikke mobil ennå, så jeg slipper å jage rundt etter henne! Dødskvalm og svimmel hele dagen, sover når jeg kan, el lers driter jeg i husarbeid når det er som verst! Æsj, jeg hater 1 trimester!! Tror vi må slippe kravene på oss selv denne perioden av svangerskapet, og prioritere det å komme oss fra dag til dag! Plutselig er kvalmen over og det gleder jeg meg til!! Lykke til!
Pompen,på`n_igjen;) Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Hei du. Veit hvordan du har det det er helt for jævlig i starten jeg veit.Lille gutten vår ble født i mai 06 og vi venter nr to med termin på 1 års dagen hans.Du kan trøste deg med det etterhvert blir en vane å være trøtt mamma. Her i huset gikk jeg ned fra å vaske 5 ganger pr uke til en og middagen er ikke altid like flott men som hun sa hu andre sa varm mar får være bra nok. Ikke se svart på det det ordner seg for snille jenter veit du;)
Da HarViTreUnger Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Jeg skjønner godt at du er sliten. Er det ide å søke om en deltidsplass til barnet i barnehage om noen måneder eller kanskje skaffe dagmamma noen timer om dagen? Da får du litt avslapning også er ikke førstemann like avhengig av deg når nummer 2 kommer. Jeg ville iallefall anbefale deg å tenke igjennom dette - om ikke dere gjør det akkurat nå så tenk igjennom om dette blir aktuelt til etter sommeren. Kanskje du kan skaffe deg hjelp i hjemmet med rengjøring og andre praktiske ting slik at du iallefall får litt avlastning der. Dette vil gi deg mer anledning til å slappe av selv når babyen sover. Vil også anbefale det at du skaffer deg en lekegrind som barnet kan lære å trives i. Det er absolutt et gode å ta et barn som kan leke litt for seg selv mens du slapper av litt på sofaen. Om det ikke er likestilt med søvn så er det iallefall deilig å måtte følge med hvert sekund nå som utforskertrangen er som størst. Sender deg også en klem ) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå