Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Jeg er litt fortvilet nå. Har en nydelig jente på 10 mnd som plutselig har endret adferdsmåte totalt. Når vi står opp om morgenen klager og roper hun i 2 timer, tom når hun spiser. Innimellom ler og smiler hun også, hun skriker og hyler hvis jeg går 3 meter fre henne. Dagen går med mye klaging og misnøye, jeg tror ikke hun har vondt i magen for hun spiser, har normal avføring osv. Hun har nettopp fått 4 tenner på 1 mnd, men alle er nå oppe og det virker ikke som hun har vondt der heller. Hun sover på dagen og gjennom hele natten, så hun får også nok søvn. Jeg prøver alt jeg kan for og gjøre det greit for henne, leker, lar henne leke selv, tar henne ikke opp hver gang hun klager, går tur, synger, tøyser og bla bla bla, men hun sier bare ææææææ og synes ikke det er noe som er gøy. Hva kan være galt???
Marge Simpsons Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Høres ikke ut som hu gråter, men roper... Kanskje hu rett og slett er så glad i deg at hu vil ha deg hele tiden din fulle oppmerksomhet ) så når du går, roper hun for at du skal bruke din fulle tid på henne... Da skal du ta det som et komplimang på at du er ok å være sammens med ) Er dette en mulig løsning?? Ellers ville jeg snaket med evt HS, lege eller andre erfarende. Tror ikke det er unormalt, men alltid greit å finne ut hvorfor eller hva hun ønsker å fortelle...
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Jeg tipper at det er en fase som går over! Hun er kanskje blitt stor nok til teste litt på mamman sin. (Dersom jeg klager, får jeg oppmerksomhet). Hun er kanskje missfornøyd fordi hun ikke klarer å gå.. Hun har kanskje lyst på banan til frokost, men får grøt (kanskje jeg får banan hvis jeg protesterer). Du får holde ut, så går det nok like brått over som det startet.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Jeg føler på en måte at hun er misfornøyd med at hun ikke kan gå, eller at hun vil noe nytt, kjeder seg på en måte. Men dette er virkelig frustrerende for hun brøler store deler av dagen, føler meg som den elendige mora når hun er konstant sur og misfornøyd.. Frem til nå har hun vært rolig og blid...
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 Har du forsøkt å ta henne med til en åpen barnehage? En slik der mor og barn kommer sammen og kan være så kort/lenge de vil. Da får hun mulighet til å være sammen med andre småttiser og får kanskje utfoldet seg litt mer enn hjemme. Hvis hun er mye missfornøyd, er det nok godt for dere begge å komme dere ut og finne på noe! Absolutt ikke noe festlig med sure unger!!! Føler med deg!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 Det kan jeg jo prøve, får håpe hun liker det. Hun er så merkelig nå, nå ligger hun på gulvet og ser på meg imens hun jamrer med en sur mine... sukk!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #10 Skrevet 2. januar 2007 Ja, hun gjør det. Har vært blid og fornøyd frem til nå, jeg blir nesten deprimert av dette. Nå har hun vært sur siden vi sto opp kl 06.30.......
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #11 Skrevet 2. januar 2007 Et forslag til.. Har hun leker som hun kan reise seg opp på? F.eks en gåbil? Eller en leikgrind? Når de er 10mnd er plutselig ikke babylekene så artige lenger. Da er det morsom med leker som lager lyd og bevegelse! Men hun fikk sikkert mye artig til jul..? Liker hun å trille på "tittetur" i vogna? Eller å gå tur med bæresele?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #12 Skrevet 2. januar 2007 Hun har ingen leker som gåbil osv, hun vil helst leke med juskartonger og søppel :-) Vi går tur hver dag og da er hun som regel stille og ser seg rundt, men jeg kan jo ikke gå turer hele dagen heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå