Mamman til Astronauten Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Jenta vår har perioder der hun enten har mamma eller pappa som sin favorit. Det kan arte seg gnake så ekstremt synes jeg. Akkurat nå er det mamma som er i vinden her, sannsynligvis fordi pappan har vært ute og reist litt i det siste og jeg har vært mest med henne. Pappan er mye sammen med jenta, like mye som meg, og de har et flott forhold, men nå er det altså "nei ikke pappa" ditt og "nei ikke pappa" datt. Jeg synes det er slitsomt og i tillegg ser jeg at pappan blir litt lei seg. Jeg har forsøkt å forklare lillemor dette, og tror nok hun forstår det på ett vis, men vil ha det på sin måte likevel. Er det andre som har barn med sånne perioder? Hva gjør dere, og hva synes dere man bør gjøre?? la de få det sdom de vil og tenke at dette går over, eller ignorere ønskene og dele på oppgavene som vanlig??
Malabar Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Hei Vi har lignende perioder hos oss også, og det topper seg alltid hvis pappa`n har vært på lengre reiser. Når han kommer hjem prøver vi å gjøre mye sammen alle 3, for da blir det en forsiktig tilnærming. Alle være ute sammen, fingermaling, være med å rydde i bod etc. Noen perioder kan det jo være deilig å ha fokuset vekk fra seg, men det er jo ikke kjekkt i lengden. Jeg tror poden min på 2 år og 4 mnd skjønner at det er forskjell på mamma og pappa nå, og reaksjonen på det er at han får en favoritt i perioder. Prøv å la lillemor og pappan få en hel ettermiddag sammen, fra henting til legging, uyen at du er tilstede. Og at det blir fokus på at dette er deres dag! Lykke til!
Mamman til Astronauten Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2007 Hei Malabar! Takk for svar. Det er jo godt å høre at det er flere som har det sånn. Men jeg lurer på om dere lar han få viljen sin i disse periodene, eller om dere lar pappan ta de oppgavene han ellers ville gjort, til tross for protetster? Vi gjør det litt etter dagsformen og omstendighetene. Gjør sånn som du skriver, prøver å la de holde på for seg sjøl uten mamma, men ved legging så tar jeg henne om hun ikke vil til pappan, for et er jo viktig med nok søvn og at leggingen ikke blir en kamp synes jeg.
Malabar Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Hei, vi forsøker å kjøre normale rutiner så langt det lar seg gjøre, men ser vi at kvelden kan bli vel lang tar "favoritten" over. Det er vanskelig å svare på om vi lar han få viljen sin eller ikke, for det er så situasjons betinget. Men vi prøver å ikke stresse med det, for det tror jeg han merker så fort. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå