Gå til innhold

Ang kirurgisk abort

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror du må være minst 7 uker på vei for å få kirurgisk abort.

Frem til uke 7 utføres kun medisinsk abort, uke 7 til 9 kan du velge mellom medisinsk og kirurgisk abort, og etter uke 9 utføres kun kirurgisk abort:)

Man blør mindre etter en kirurgisk abort. Jeg tok selv medisinsk abort onsdag for snart to uker siden, og blør enda!!! Er drittlei disse faens bindene altså. hehe... Jeg sverger vanligvis til tamponger;)'

hehe, anonym over. Jeg kjenner meg igjen! Tok medisinsk 4. des, og blør enda!!! Men var langt på vei...

Men til HI:

Du må vente til uke 7....MEN: og dette er et stort men: Om du får utført med. abort veldig snart, så vil det være en helt grei opplevelse. Jo kortere du er på vei, jo mindre smerter og blødning. Så om jeg var det ville jeg ha hørt meg legen hvor lang ventetid der var, og om du kan komme inn om et par dager, så gjør det. Du er så kortkommen at det kommer til å gå veldig greit. Og ikke minst, mindre sjanse for infeksjon ved med. abort.

Men om det er lang ventetid, så ta kirurgisk. Selv måtte jeg vente til jeg var 9 uker, og det var helt grusomt. Hadde så kraftige smerter at jeg måtte ha morfin! Men jenta ved siden av meg var 5 uker, og hun trengte en semrtestillende, og dro hjem etter noen timer.

Lykke til!

Sist gang jeg tok abort (medisinsk) var jeg 6 uker på vei. Jeg hadde helt ekstreme smerter. fikk 4 paralgin forte, noe som ikke hjalpå i det hele tatt. Lå bare og grein og vred meg og hadde de mest intense smertene jeg noensinne har kjent (og jeg har hatt mononukleose, så jeg vet hva smerte er:) ) måtte også få morfin , noe som var heeeelt fantastisk. (Utenom alt spyinga da) så jeg tror egentlig jeg er litt allergisk mot medisinsk abort :)

Legene var dessverre forferdelige med meg og jeg følte meg egentlig bare som et misfoster de hatet pga valget jeg hadde tatt.

men dette er selvfølgelig sjeldne tilfeller. jeg var maks uheldig, men opplevelsen satt sine spor. orker ikke gå gjennom den fysiske og psykiske påkjenningen igjen.

Jeg har bestemt meg forat jeg skal ta kirurgisk abort, samme hvor lenge jeg må vente. det er kanskje egoistisk av meg, men det er mitt valg og det er slik jeg ønsker å ha det. Kanskje dere mener jeg fortjener smerten, men jeg tror det bare gjør vondt verre i min situasjon.

Tusen takk for svar og tilbakemeldinger forresten :)

Her inne er det ingen som mener du "fortjener" smerten tror jeg:)

Det høres ut som om du hadde en lei opplevelse sist, og har bestemt deg for kirurgisk. Dette valget er helt og holdent opp til deg selv:)

Lykke til med aborten da:) Det kommer nok til å gå kjempebra denne gangen!

Hilsen den første anonyme;)

HVA??!!! Blør du enda!!! Stakkars deg:( Håper virkelig jeg slipper å blø like lenge som deg. Nå må dette blodhelvete snart ta slutt asså... hehehehehe:D

Er så drittlei av å blø igjennom og gå med de hersens bindene hele tida. Usj!!

Måtte bare skrike ut litt "synd på meg selv" i dag;) Sorry!! Jeg er visst ikke helt god;) *flire*

Annonse

Heisann! Har vært hos legen i dag, hun ordna med papirer og jeg skal ringe i morgen og bestille time. sist gang tok jeg abort på en lørdag, mener jeg, og jeg vil veldig gjerne det denne gangen også, siden kjæresten har vanskelig for å få fri fra jobben. vil jo ha han med. men han har avspasering på fredag neste uke så hvis det er mulig så kanskje jeg kan få time da... Tror dere de på sykehuset syns det jeg er teit og krevende hvis jeg spør om en spesifikk dag til å ta aborten? han jo bare tenkt å spørre om det er mulig å få de dagene... Eller? har så lyst å ha han med meg. orker ikke gjøre det alene, ihvertfall ikke hvis jeg må ta medisinsk abort... legen sa det er lettest å få time raskt til medisinsk abort så jeg lurer på om jeg kanskje bare skal gjære det. vet ikke selv jeg, det kan jo (og blir mest sansynlig) bli mye lettere denne gangen. jeg må jo tenke på jobben også. ble sykemeldt ut neste uke i dag da, og dersom jeg skal ta kir. må jeg nok sykemelde meg lengre. (ekstrem kvalme, magesmerter og veldig fysisk krevende jobb).

Håper dere alle tar det valget som er rett for dere, og tusen takk for svar og støtte!

Hei,

Er ikke sikkert du får velge dag selv - tviler egentlig på det. Der jeg gjorde det var det kun en dag i uken hvor de utførte det. Men det kan jo hende det er annerledes der du skal gjøre det:)

Og en annen ting - dersom dere er flere jenter som skal gjøre det, så får man ikke lov til å ha med noen. Dette pga taushetsplikt...

Og en siste ting - man er som regel fin igjen ganske kjapt etter aborten. Selv var jeg helt fin dagen etter, selv om jeg hadde veldige smerter under selve aborten (fordi jeg tok det så sent) ...

Lykke til:)

Ja jg fikk heller ikke ha med meg typen på rommet forrige gang, men han fikk jo være i gangen og etter en stund fikk jeg gå ut til ham . det hjalp godt!

Jeg ble selv ogå fin ganske fort (når greiene var voerstått)men han skal nok pent få lov å sove hos meg den natten. han er kokk og har lovet å lage middag. og så skal jeg få sjokolade har han sagt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...