vic_89 med prinsen Skrevet 10. januar 2007 #26 Skrevet 10. januar 2007 jeg sa ikke hun tar å gir barnet den beste starten og framtiden som mulig, jeg sa hun tar det VALGET fordi hun vil det beste for det barnet hun får.. siter meg rett da hvis du skal sitere, det er nemlig 2 forskjellige ting.. ja det er sant, men jeg synes ikke man skal få et barn man ikke er klar for, det syns jeg er feil på alle måter.. det vil ikke si at jeg synes det er lett å ta abort eller at det ikke betyr noe eller noe.. men litt vanskelig å få sagt min mening og samtidig få med alle tankene mine rundt det.. det blir fort for rotete og uklart. jeg har jo selv valgt å beholde barnet selvom jeg blir en 17 år gammel alenemor og i en vanskelig situasjon på mange måter. jeg bare synes hun burde høre at ikke alle synes hun måå beholde det barnet, for hvis hun prøver igjen om en stund så er hun egoistisk. jeg synes hun ikke er egoistisk i det hele tatt, men hvis dere ser på abort som mord så er det jo ganske unødvendig å diskutere noe sånt her inne.. jeg er absolutt ikke abortmotstander, det er bra at man har muligheten til å velge, og det er nettopp det jeg prøver å si at hun har også.. dette er en ung jente som er forvirret og usikker på valget og hun trenger VIRKELIG ikke å bli rakket ned på... hvis dere ikke har noe som helst konstruktivt å si så kan dere heller la vær... dette siste her var ikke ment til noen spesiell, mer generelt. synes slike kommentarer er unødvendig når noen ber om råd. og faktisk gjorde hun ikke det engang, så skjønner ikke hvorfor folk tar det opp igjen..
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 10. januar 2007 #27 Skrevet 10. januar 2007 Eg har ikke rakka ned på ho! Les hele greia eg har skrevet ågså forstår du kanskje d! Åg eg e heller ikkje abortmotstander, bestevenninna mi har tatt abort åg eg støtte hennes valg, førrdi ho ikkje va klar, åg førrdi situvasjon hennes va heilt jævli ! D einaste e at å ta abort no, åg så prøve igjen om et halvt år syns eg e unødvendig, rakke ikkje ned på ho om ho tar abort, d syns eg ho ska gjøre vesst ho ikkje vil ha ungen, åg ikkje føle seg klar. Men da syns eg at d e veldi rart om ho plutselig føle seg klar om et halvt år, d e jo tross alt et liv man prate om. Syns at d e unødvening at ho tar abort no, vesst ho ska prøve igjen om nån månda uannsett. Men eg vil ha meg frabedt om å bli kalt abortmotstander, førr d e eg ikkje, åg eg har ikkje sagt at ho e egoistisk. Bare sei d eg meine, d e derfor d kalles et debattrom. Åg eg gjer di rådan eg kan gje når nån spør om råd. Vesst alle innleggan bare skulle hvert fylt av sånne innlegg som dine, da e d ikkje sekkert ho hadde fått alle perspektivan på saken.
vic_89 med prinsen Skrevet 11. januar 2007 #28 Skrevet 11. januar 2007 neimen så fint at du fortsetter å misforstå meg.. jeg skrev at det siste ikke var ment til noen spesiell, og jeg skjønner ikke hvordan du fikk deg til å tro at jeg skrev det spesielt til deg når jeg passet på å presisere dette.. jeg forklarte hvorfor jeg skrev det jeg skrev og at jeg synes det var unødvendig at hun ble kalt egoistisk, ikke fordi DU har kalt henne det, men fordi hun HAR blitt kalt det.. et halvt år kan dessuten forandre utrolig mye, mer eller mindre alt, det vet jeg selv veldig godt, derfor synes jeg dette er et veldig dårlig argument... ja jeg har aldri sagt at man ikke kan si sin mening, men man kan holde det på et litt mer respektabelt nivå slik at folk faktisk føler seg komfortabel med å være her.. dessuten er ikke dette kun et debattrom det er også et sted der man skal kunne be om råd, noe som er vanskelig hvis folk begynner med personlig kritisering, er du ikke selv enig i det? da mener jeg IKKE at du spesielt gjør det, jeg snakker generelt, ikke ta alt så personlig.. og alle innleggene er slett ikke som mine, jeg er omtrent den eneste som ikke har skrevet det samme som resten.. det er nettopp derfor jeg synes det blir dumt for henne å lese kun den ene siden av saken.
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #29 Skrevet 11. januar 2007 Heisann folkens! Jeg har diskutert med meg selv opp og i mente, og er selv enig i at et halvt år kanskje er litt teit... Så jeg skal først ta allmennfaglig påbygg på nett, og så prøver vi etter det hvis det passer. Jeg må da selvfølgelig ta i betraktning hvordan forholdet, økonomien, livene våre er da. Jeg har lyst å bli ung mor, men det GÅR IKKE nå. Jeg har ikke noe valg, er nødt til å ta abort pga grunnene over. Jeg vet mange syns jeg er forferdelig siden jeg gjør dette, det syns jeg selv også. men nå blir det sånn, og det er ikke noe hverken dere eller noen andre kan gjøre med det. Så prøver jeg igjen når barnet er ønsket fra alle sider, når jeg er sikker på det. så kan jeg gi barnet mitt den beste starten det er mulig å gi på et liv. jeg vet jeg blir en flink mamma, når den tid kommer. Tusen takk for alle kommentarer og råd, også til dere som ikke liker mitt valg. Jeg trengte synspunkt fra begge sider. Håper det er i orden at jeg allikvel leser litt her inne, for å kunne forberede meg mest mulig på den dagen jeg skal bli gravid "på skikkelig"!
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #30 Skrevet 11. januar 2007 Vil ønske deg masse lykke til sauen19... =)
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #31 Skrevet 11. januar 2007 du er ikke forferdelig, du må gjøre det som er riktig for deg.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 11. januar 2007 #32 Skrevet 11. januar 2007 Ville bare ønske deg lykke til! Ingen andre enn du veit ka som e rett førr deg.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 11. januar 2007 #33 Skrevet 11. januar 2007 Gidd ikkje en gang å bruke særlig lang tid på å svare deg, førr du forstår tydligvis ikkje ka eg meine heller. Åg å bruke energi på at du ska misforstå meg igjen årke eg ikkje. Men eg har masse eg sku ha skrevet, bare sånn at du veit d! Men dettan e ikkje et debattrom førr at eg åg du ska sette å diskutere, d e jo et debattrom førr ho som trengte råd.
vic_89 med prinsen Skrevet 12. januar 2007 #34 Skrevet 12. januar 2007 da vil jeg råde deg til å ikke si noe fra begynnelsen av da lille venn;)
vic_89 med prinsen Skrevet 12. januar 2007 #35 Skrevet 12. januar 2007 bra du har greid å komme fram til et valg du er sikker på=) ja så klart, du kommer til å mange nye sjanser og da får du anledning til å tilrettelegge og planlegge mer:) ønsker deg masse masse lykke til, er sikker på at alt går bra med deg:D<3
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 13. januar 2007 #36 Skrevet 13. januar 2007 *flire* åg du kalle meg lillevenn, men eg orke ikkje å sette å krangle me deg, åg dettan blir bare å bli diskutert i mange mange lange løp, åg eg orke d ikkje, så eg velge heller å slutte å diskutere me deg, førr su klare tydligvis ikkje å forstå min tankegang uannsett..åg eg har da like masse rett tell å uttale meg tell HI som d du har, sellom eg velge å ikkje diskutere me deg, åg vesst eg blir lillevenn førr deg da, ja da må eg bare flire, vise bare kor umoden du egentli e.
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 22. mars 2008 #37 Skrevet 22. mars 2008 ...og her sitter jeg med en jente på 6 måneder... Herregud så glad jeg er for at jeg ombestemte meg, at jeg ikke møtte opp til den aborten... Alt har ordnet seg, jeg og barnefar har kjøpt leilighet, vi har verdens nydeligste datter, besteforeldrene ble ikke sinte... Hehe=) får helt vondt av å lese at jeg i det hele tatt vurderte å ta vekk den nydelige lille jenta som ligger på golvet ved siden av meg=( Tenk dere om, dere som vurderer abort... Ting kan ordne seg=) Klem fra tidligere sauen19 =)
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 23. mars 2008 #38 Skrevet 23. mars 2008 Trodde først du var gravid igjen jeg sauen..hehe..godt du tok vare på lille snuppa...=)=)
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 23. mars 2008 #39 Skrevet 23. mars 2008 hehe, er nok ikke det! Er DU? =)
Snoflak Skrevet 7. april 2008 #40 Skrevet 7. april 2008 Mener ikke å skape dårlig stemining her men må si jeg syntes grunnene dine for å ta abort er vanvittig usle og nesten litt patetiske.. Grunner til å ta abort: "-Vi har ikke vært sammen så lenge, og familien hans vet enda ikke "sikkert" om oss " <--- Er vel bare å fortelle d det.. om dere ikke har vært sammen lenge er d merkelig at du forteller hvor mye du elsker fyren osv.. menmen d er ikke min sak -Jeg kan miste jobben dersom de får vite at vi er sammen/venter barn/skal flytte sammen <---- Nå er d nå slikt i Norge at noe slikt er ikke gyldig grunn for å sparke folk, du kan saksøke firma for å sparke deg for noe som angår deg personlig på din fritid!! -Eksen min er skikkelig sjalu, kommer med drapstrusler osv <--- Fjortiss opplegg -Mamma har tidligere "tvunget" meg til en abort, og jeg er redd hun reagerer på samme måte nå også <--- Du er vel voksen nokk til å ta egne valg nå etterhvert er du ikke det ? OG, om du har tatt abort FØR, da lurer jeg på hvorfor i hel**** du ikke lærer og praktiserer SIKKER SEX !!! Du vet at d er ett liv der inne ? og at du faktisk tar ett liv ved å ta abort.. !?!?!?!??? -Arbeidsplassen min er i en "kritisk fase", med streik på gang, vi holder nesten på å gå konkurs osv. <---- Arbeid kan du finne andre plasser også, slik som situasjonen er idag skiker markedet etter arbeidere, så vanskelig er d ikke å få seg jobb... -Jeg har nettopp vært sykemeldt pga utbrenthet, og er fremdeles ikke frisk <---- Tror fortsatt du kunne tatt vare på ditt eget barn selvom du er utbrent akkurat nå .. Hva jobber du med ? Og hvor gammel er du ? -Jeg har drukket alkohol og røykt sigaretter i svangerskapet <--- Fortsatt ikke en god nokk grunn til å drepe barnet.. om du er 5+4 så er fosteret 3 uker.. STOR sjangse for at fosteret ditt er HELT friskt! Sorry om dere syntes jeg er kald å ufølsom.. Blir igrunn bare irritert av å lese hvor lett folk tar på det å ta abort.. SÆRLIG når dem sitter her å snakker om at dem vil ha barn om bare noen mnd...... D blir rett og slett for dumt !! Og når jenta har tatt abort før så er d noe som sier oppe i huet mitt at dette blir ikke tatt seriøst nokk .. !!
Mamsen87 :) Skrevet 8. april 2008 #41 Skrevet 8. april 2008 Du får la hver og lese da vet du.. Abort er opp til hver enkelt.
Snoflak Skrevet 8. april 2008 #42 Skrevet 8. april 2008 D stemmer det.. men om folk bruker d som prevansjon å bare drepe fosteret på den måten blir det i mitt hue rett og slett for dumt.. !
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 8. april 2008 #43 Skrevet 8. april 2008 Skal ikke verken si du er fæl eller ikke som har latt valget falle på abort men jeg kan fortelle deg om vår situasjon da jeg ble gravid som 18-åring. Hadde vært sammen med barnefaren i ca 10 mnd, ikke så veldig lenge med andre ord, jeg var 18, holdt på med utdanninga mi og det passet veeeeldig dårlig med et barn akkurat der og da.. Kunne ikke passa dårligere igrun.. Vi snakka frem og tilbake om abort, skrev lange lister for og i mot, men jeg hadde alikevell en ekkel følelse av at dette ville jeg ikke takle (altså en abort), min samboer sa han skulle støtte meg uansett, om jeg valgte abort så skulle han være med på sykehuset, være der i ettertid osv, til tross for at det passet kjempe dårlig (jeg hadde møtt familien hans 1 gang og han hadde møtt min familie 1 gang, han var 4 år eldre en meg altså 22 år og mente jeg burde leve ut litt mere "ungdomstid" før vi skulle sette et barn til verden, han klarte kun se negativt på det, og det gjorde igrun jeg også, jeg var livredd for og fortelle foreldrene mine det, jeg var såå sikker på at dem kom til og si herregud hva feiler deg du må ta abort, fokuser på skolen nå (hadde et friår på fhs som 16 åring), men når jeg fortalte det så ble dem helt i hundre, pappa ble så glad at han gråt i tlf og ropte skal jeg bli morfar, skal jeg virkelig bli morfar?!) vi valgte da og beholde til tross for at det var mer som sa vi skulle ta abort en beholde. Jeg måtte slutte skolen pga store svangerskapsplager og mistet da stipendet mitt og måtte leve på samboeren min for jeg hadde ikke opptjent meg noe rett til arb.ledighets trygd eller noe, det var trangt økonomisk i perioder, veldig trangt, men når datteren vår ble født så ble alle de tankene som var rundt abort og at tenk om vi ikke klarer det o.l, min samboer angrer den dag i dag på at han ønsket så sterkt jeg skulle ta abort for når han ser på dattera si i dag kunne han ikke vært foruten henne.. Vi venter vår nr 2 nå i juli enda et barn som kom tross av bruk av prevensjon (så til deg over her som sier at man burde utføre sikker sex, det er ikke noe som heter sikker sex så lenge man ikke er avholds, er sååå mangen som har blitt gravid ved bruk av prevensjon så akkurat det der var helt idiotisk og si).. Poenget jeg vil frem til oppi alt dette er at kansje abort ser ut som løsningen akkurat her og nå, men det er enda 9 mnd til barnet kommer og det er mye som kan fikses på 9 mnd :-) Om du ikke er 100% sikker på at du takler en abort seinere så veit du vell hva du burde gjøre, det er din kropp som skal gjennomgå noe om det er en abort eller et svangerskap og en fødsel så valget er ditt.. Men en ting er sikkert og tro du meg velger dere og beholde vil dere ikke angre, når vi fant ut at vi venta nr 2 nå så var ikke abort tema denne gangen for vi veit hva vi går til.. Jeg "mista" kansje ungdomstia mi i følge noen, men jeg kan fint være foruten fest og fyll og alle de erfaringene jeg kansje ville hatt om jeg hadde tatt abort den gangen for det jeg sitter igjen med er værdt så mye mer, hun er værdt hele livet mitt og det gir jeg gladlig bort for henne gang på gang på gang.. Ble kansje litt rotete og ikke minst laaaaangt skrevet, men poenget mitt er at selv om ting kan se veldig svart ut akkurat nå, så ordner ting seg faktisk, kansje dere skulle snakke om det igjen, tenk på at dere har mangen mnder på dere til og få orden på ting, babyen kommer ikke før om 9 mnd.. Og dette med at x-en din gir dere drapstrusler, anmeldt han på flekken, slike folk er bare syke i hodet, og om du frykter for livene deres så gå til politiet og få dem til og gjøre noe, ingen skal gå rundt og frykte for livet sitt...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 8. april 2008 #44 Skrevet 8. april 2008 Lønner seg og lese gjennom alle svarene ja :-P Så nå at du har valgt og beholde og at alt gikk fint for dere :-) Kjempe fint :-) Og kansje litt seint men gratulerer så mye :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå