Gå til innhold

Tenerife med babygutt på 7 mnd i slutten av januar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på Tenerife, eller lignende med en baby på 6-8 mnd? Sambo spurte ikveld om vi ikke kan ta en tur til Tenerife mot slutten av mnd :)

Men jeg er litt skeptisk da, eller skal jeg heller si redd? Teodor blir 7 mnd når vi drar... Hva bør jeg i såfall tenke på, ha med?

Skrevet

Det blir nok en kjempe deilig tur!!

Ta med et oppblåsbart plaskebasseng som du kan bruke som lekegrind

Skrevet

Ah, høres kjempe herlig ut! Absolutt ingenting å være skeptisk til tenker jeg! Teodor kommer helt sikkert til å storkose seg når han slipper å ha på seg alle de tykke vinterklærne som bare er i veien nå som han sikkert forsøker å bevege seg mer og mer :-)

Noen ting å tenke på :

1. Ta med en solkrem som passer på barn og grøt....kan være vanskelig å få tak i grøt som ikke er proppfull av sukker i utlandet. Hør med andre hvordan det er å få tak i eventuell mme eller annen mat som han spiser.

2. Når det gjelder bosted er det kanskje lurt å få et sted med et lite kjøkken for å lage grøt o.l.; og kanskje et adskilt soverom slik at det blir greiere for dere å sitte å prate og hygge dere om kvelden uten å være redd for å vekke den lille

3.Husk at dere trenger pass med bilde til barn også - tar opptil 14 dager.

Skrevet

vi skal der i begynnelsen av februar..vi skal på sånn ving resort hotell..kjempe barnevennlig..gleder oss masse...vi skal på jentetur med mormor og tante..sponset av mormor;)

Skrevet

vi var i dubai for litt over en mnd siden.. da var gutten vår nesten 8 mnd, og det gikk helt fint..

Skrevet

Har vært der med baby på 9 mnd. Det gikk kjempefint. Hadde med bleier og all mat hjemme fra til babyen. Det eneste som var et problem for oss var at hun ville gjerne krypr på gulvet, men det var så møkkete at det lot seg ikke gjøre. De vasket hver dag og det så bra ut, men det var absolutt ikke rent der. Men det var en fin tur. Flyturen gikk også veldig bra.

Skrevet

Hvordan går det med babyen sine ører under flyturen? Jeg plages alltid sånn med veldig vondt under landing....

Når det gjelder vannet der, koker man springvannet ? Eller kjøpe vann på flaske....? Jeg koker vannet enda, han er 7 mnd... Koker flaskene også, gjør det hvertfall der nede....

Skrevet

Amming når dere lander og letter reduserer trykket i ørene. Kjøp vann på flasker, ikke drikk springvann.

Skrevet

Du kan koke springvannet, det går helt fint for babyen. men ikke drikke det rett fra springen..Det gjør vi når vi er hos moren min i Spania.Nan og nestle grøt og andre nestle produkter får du kjøpt på apotekene(farmaciaen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...