Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Hei. Jeg synes det er et slit å komme meg igjennom arbeidsdagen nå. Er 14 uker på vei, og opplever at jeg har null energi til å ta meg av min 2 år gamle datter når arbeidsdagen er over. Har vurdert å snakke med legen min om dette for å få vurdert en delvis sykmelding, men synes det er så tidlig ennå at jeg får meg ikke til å gjøre det. Er også redd for hva arbeidsgiveren min skal mene om meg hvis jeg blir tidlig sykmeldt... Jeg lurer på om det er noen i 2. trimester som er sykmeldt og hva som i såfall er grunnen til det? Kjenner jeg trenger litt støtte...
Xenaen Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Heia! Er ikke sykemeldt, men har også gått igjennom en periode hvor jeg var helt utslitt, og det var også rundt uke 14. jeg følte jeg gikk på halv åtte på jobb, og ikke klarte å fungere hjemme for mine to andre barn. Jeg tenkte hardt på å sykemelde meg, men tok i stedet to dager egenmelding, der jeg bare lå på sofaen og gjorde ingenting. Det hjalp veldig for meg (I tillegg var det ikke lenge før juleferie.) I morgen begynner vi på jobb igjen, og jeg trur det skal gå bra, Kjenner at jeg har litt lavere terskel nå, kanskje fordi man er som du sier, lengre på vei. Så dersom jeg føler det på samme måte nå, kommer jeg til å ringe legen min for time. Jeg har vel ingen egentlige råd å komme med, men du må jo føle på det sjøl! Dersom du ikke blir opplagt av ei helg heime, eller noen dager, så synes jeg du skal ta å snakke med legen din! Det er ikke noe særlig å gå sånn over lengre tid! Lykke til
Töddel Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Jeg syns du burde snakke med legen din og forklare hvordan du har det. Kanksje er det ikke så dumt å være delvis sykemeldt en periode til overskuddet kommer tilbake? Har selv slitt med bekkenløsning ei god stund og lurer på om jeg skal høre om det er mulighet for å få redusert stillingen min litt siden det har blitt ille de siste ukene. Er i uke 24 selv og har vært i flott form fram til nå. Vi har forskjellige svangerskap alle sammen, og ikke la noen fortelle deg hva du skal og bør gjøre. Det er din kropp og du vet best! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå