Gå til innhold

Hvorfor er BIM terminen annerledes fra den legen regnet ut?


SusyQ

Anbefalte innlegg

Var til kjapt møte med legen i romjula, som beregenet terminen min til 23. augusrt utifra siste menstruasjon 14. november. Han sa jeg da var 6 uker på vei. Hvorfor ligger ukene mine på BIM en uke "foran"? Og hvem av de skal jeg regne ut fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vet jeg ikke...

Stol på legen din. Det som står her stemmer ihvertfall ikke med andre steder jeg leser. Da det ble 2007 ble jeg plutselig et år eldre på profilen...og nå er jeg såpass gammel at jeg vil ikke rundte det året før jeg skal i juli;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hører ikke til her, men tenkte bare å forklare BiMs regnemåte når det gjelder svangerskapsuker... Jeg er i dag 39+1, det vil si 39 fullgåtte uker, men i min 40. uke. Akkurat som at vi er i 2007 nå, men i det 21. århundret.

 

Jeg velger å si at jeg er 39 uker på vei og ikke 40, og har brukt denne måten hele veien. Syns det er forvirrende å ligge "en uke foran"! :o)

 

Lykke til med svangerskapene! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og... Ang. det med alderen din inne på profilen er visstnok fordi man kun legger inn fødselsår og ikke -dato når man oppretter brukerkontoen sin (din egen side), så BiM vet kun hvilken årsmodell man er og ikke nøyaktig hvor gammel man er. Alle Bimmere "fyller dermed år" 1. januar... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...