* mamma til 2 prinser* Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Han er veldig grei å ha med å gjøre..sovner av seg selv,og sover 6-7 timer i strekk..når han ligger sammen med oss vel og merke! Men når jeg skal prøve å få han til å ligge i egen seng,blir det hyling..han kan ligge våken og stille i 1 time,så blir det sutter..han får ligge en liten stund å skrike,men til ingen nytte..jeg stryker han,synger for han,har prøvd vogn bag i senga,lammeskinn,dekke rundt han slik at det blir "lunere",men nei da,han SKAL ligge sammen med oss..Syns egentlig det er godt å ha han sammen med oss,for han sovner jo av seg selv da,og sover lenge,trygt og godt..men jeg føler et litt press og mas om at de bør sove i egen seng helt fra starten av,så jeg prøver,men vet ikke hva jeg skal finne på..Noen som har samme problem?eller hva gjør dere evt for å få barnet i egen seng ved 2 mnd alder?(nb.han bruker flaske!)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Lillepia er bare 1 mnd, men hun skulle også bare ligge i vår seng de tre første ukene. Da jeg sover veldig dårlig da så bestemte jeg meg for at hun skulle ligge i sin egen seng. Men hvordan skulle jeg gjøre det uten at hun "merket" det for godt? En god venninne foreslo å ha vognbagen i senga og ha brukte ammeinnlegg i bagen. Så jeg la to brukte ammeinlegg under helseteppenet hennes i bagen (oppe der hvor hun har hodet sitt) og det funket:-) Nå er det femte natta hun sover i egen seng. Vet ikke om det var det som gjorde utslaget, men det er jo verdt et forsøk? Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå