Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Vi har bestemt oss for å kjøpe emmaljunga vogn men er usikker på hvilken.... virker jo veldig greit med svingbare hjul som kan låses men er denne vanskeligere å trille på vinterføre for det?........
vivilvi Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Hei, jeg kan prøve å forklare deg forskjellene på de to vognene Jeg regner med at det er City Cerox 360 du mener, siden du nevner de "små" hjulene. City Cerox er laget av cryptonite (selve understellet) mens City Cross'en er i silver lakk. Det vil si at City Cerox'en er av noe høyere kvalitet på selve understellet og krever litt mindre ettersyn iht olje og slikt City Cerox har vendtbart håndtak og du kan snu sittedelen i tillegg. Fordelen er da at du kan ha barnet sittende mot deg uansett hvilken av hjula du velger å ha framme eller bak (kjempe fordel!!), mens City Cross har vendbar sittedel. City Cerox er litt "høyere" i reguleringen av håndtaket, men ikke nevneverdig mye. Selve sittedelen er HELT lik på begge modellene (med integrert myggnetting, safe frame etc) En av fordelene til City Cross'en er at du senere kan justere fjærene på vognen. Ved lang tids bruk eller et tungt barn i vognen vil fjærene bli "slappere" og litt tyngre å kjøre. Du nevner de små hjulene... Små hjul på vogner er satt på for å lettere kunne "svinge" med vognen uten å løfte den. Dersom vognen primært blir brukt i byen eller på kjøpesenter er det kjempe positivt, men om du aller helst går tur på grus og / eller i skog og mark ville jeg nok valgt fire faste hjul. Det er min personlige mening da I lett snø vil det ikke være noe problem dersom du låser opp framhjulene, men om du har tenkt å ha den med deg på fjellet tror jeg det kan bli vanskelig. City Cerox har litt større handlekurv enn City Cross. Vekten er ikke nevneverdig ulik. City Cerox som sp. vogn: 14,5 med city bag: 12 City Cross som sp. vogn: 14,6 med city bag: 12,6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå