Gå til innhold

Ønsker gode råd!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ønsker noen gode råd i forhold til jobben min. Har snakket med noen av vennene mine og de mener at jeg kanskje bør høre om omplassering. Dette synes jeg er ekkelt og vanskelig da jeg har hatt en del problemer på jobb i høst og etter noen lange sykemeldinger ble jeg omplassert da.

 

Jeg jobber som assistent på en barneskole med enkeltelever. Klassen jeg er inne i er en meget urolig klasse der vi har mye problematferd, og stort sett hver dag må jeg skille elever som ryker i tottene på hverandre, og opplever ofte at jeg får meg et spark eller slag. Jeg er bekymret for hvordan det vil gå dersom jeg får et slag eller spark i magen. Hva syns dere jeg bør gjøre? Er redd jeg får kommentarer på jobb om at jeg visste når jeg søkte og fikk jobben at dette var en stilling opp mot problematferd og barn fra barnevernsinstitusjon.

 

Beklager dette ble langt men måtte bare få det ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må du tenke på deg selv og den lille du har i magen å ikke bry deg om hva alle andre tenker. Jeg jobber i barnevernet og vet veldig godt hvilken type problemadferd du kan bli utsatt for. Selv har jeg en arbeidsgiver (staten) som plikter å omplassere meg da de ikke kan ta ansvar for følgene jeg får ved en evnentuell utagering fra ungdom som skulle føre til spontanabort. Skulle tro at skolen du jobber på ville likt å vite at du er gravid og ønske å omplassere deg slik at en event katastrofe kan unngåes. Hvis du skulle miste pga jobben ville dette kanskje føre til langtids sykemeld og store problemer for deg å takle utageringer i ettertid.

 

Jeg er ikke i tvil. Mitt råd er å tenke på deg selv, vær en ansvarsbevisst arbeidstaker som gir din arbeidsgiver sjangsen til å beholde deg lengst mulig og krev omplassering!

 

Lykke til i valget- fortell gjerne hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør informere legen din om situasjonen på jobb. Legen har gjerne noen gode råd og vet stort sett om regler i forhold til dette og permisjoner o.l. men det er rektor eller annen person som er din arbeidsgiver du må snakke med om omplassering. Eks personalsjef i kommunen. Jeg vet ikke helt hvord skole-systemet er ordnet for ansatte.

 

P.S: burde kanskje får deg et nick-navn istedet for anonym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...