Fallerifallera Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Enda et av disse bekkenløsning-spørsmålene.. : Er i uke 24. Har i tre-fire uker nå hatt mye vondt i ryggen, fra korsryggen og opp til midten ca. Plages også med mye vondt i lysken, og kan våkne flere ganger om natta hvor det kjennes ut som krampe, særlig på den ene siden. Jeg "stivner" fort disse stedene når jeg sitter, men synes heller ikke det hjelper å gå/bevege meg (har prøvd trikset med "turer i skog og mark", men synes bare det blir verre av det..) Min samboer bemerket så høflig her om dagen at "du går som ei gammel kjerring" og det er just det jeg gjør! Litt sånn sjarmerende bredbent og krokete dere vet... Klarer liksom ikke å rette meg opp for da får jeg bare 10 ganger mer vondt i ryggen.. Noen med erfaring?
Fallerifallera Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 1. januar 2007 PS; Jeg skal selvsagt høre med jordmor, men skal ikke dit før 10. jan og det føles akkurat nå litt lenge til, så takknemlig for svar!
mor i mars :-) Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Synes det kan høres ut som bekkenløsning ja, men jeg er jo ingen ekspert. Ligner litt på mine symptomer og jordmor sa det var bekkenløsning og henviste meg til svømmetrening. Men hun kjente og presset på bena mine ulike steder og sa hun trodde det var bl utifra det.. Skal høre om jeg kan få en henvisning til en fysioterapeut neste gang jeg er hos henne for å få litt tips og råd. Vet så lite om det, hva man kan gjøre og ikke gjøre. men har vært bedre i julen når jeg har hatt ferie og tatt det med ro. Så inntil du skal til jordmor: ta det med ro, ikke løft for mye og ikke gå så lange turer dersom det gjør vondt.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Hei! Vil bare si at du høres ut som meg. Går litt fremoverbøyd og rart. For å avlaste trykket på bekkenet/ryggen. Ser ikke bra ut:p Ringte JM idag for å snakke med a om jeg skal presse meg til å jobbe når jeg har vondt. Men hun sa at det burde jeg ikke. Fikk beskjed om å holde meg hjemme fra jobb. Heh.. og jeg er jo så tidlig, vil jo ikke få bekkenløsning nå!! Men nå har jeg gått en stund med smerter i ryggen, og det har nå spredd seg til bekkenet/foten. Så jeg grubler på hva som skjer om jeg fortsetter å strekke meg da... :/ Vil bare si til mor i mai: Vi trenger ikke henvisning for å gå til kiropraktor/fysioterapeut lengre. Det er gått bort fra den regelen. Fikk det forklart på legekontoret her om dagen:)
mor i mars :-) Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 Å så supert! Takk for opplysningen :-) Da skal jeg ringe med en gang!
mor i mars :-) Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 Ringte til fysio nå, i resepsjoenen sa de at jeg måtte ha henvisning.. Vet du når de gikk bort fra den regelen? Kan du skrive om du vet noe mer om det? :-)
kulemagen Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Har hatt disse symptomene flere ganger, også før jeg ble gravid. Hos meg er dette ikke bekkenløsning men bekkenLÅSNING. Går til kiropraktor som fikser dette effektivt. NB ikke gå for lenge med dette, da blir muskulaturen stiv og stram og behandlingstiden lengre. Tror ikke dette dekkes under svangerskap...? Kiropraktorer har god peiling på bekkenplager og graviditet, har bare gode erfaringer her. Lykke til!
gledeseg:) Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 Hei!! Hvis du får henvining fra lege hvor det står at du har bekkenløsning med gangvansker, så får du det dekket inntil 6 måneder etter fødsel:) Men det skal sies at det er noen privatpraktiserende ikke tar imot henvisninger:/
Mamma&LilleKrølle Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Mor i mai: Jeg blir litt oppgittt av helsevesnet jeg. Nå jobber jeg der selv da:p ...Men jeg liker hvertfall å være sikker på at den informasjonen jeg gir er riktig!! Altså jeg trenger kiropraktor selv. Og har tidligere gått til kiropraktor, men det var ifjor. Så tok jeg kontakt med JM for å høre om vi fikk kiropraktorbehandling dekt under svangerskap, og ang. henvisning. Da kunne hun fortelle at jeg måtte til legen for å få henvisning, og vi får ikke dekt noe. Men vi får jo tilbake 40kr pr.behandling eller noe.. fra trygdekontoret..! heh! Så ringte jeg legekontoret samme dagen, og der sa de også at jeg måtte ha henvisning. Så tok jeg kontakt noen dager senere istede for å bestille legetime, men da fikk jeg klar beskjed om at vi ikke trenger henvisning lengre. De hadde gått bort fra den regelen. Det var bare for meg å ringe til kiropraktor og ordne meg time. Jeg gir litt opp da, når jeg får forskjellig beskjed fra ALLE!! Men jeg velger å stole på hun nye på legekontoret jeg da. At hun har mer peiling og er mer oppdatert enn de andre gamle, sure damene der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå