Gå til innhold

Barnehage....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som synes det er litt tidlig å sende gullet i bh når dem bare er 1 år gamle...? Jeg klarer liksom ikke å se det for meg, men jeg kommer jo sikkert til å gjøre det, for dem har vel godt av å begynne så tidlig...eller? Noen som har barn som har begynt når de er litt eldre eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i bhg, så burde vite at det er trygt å sende barnet i bhg når det er 1 år. Men da jeg selv skulle gjøre det med min datter, var jeg i tvil. Valgte å jobbe i 60% det første halve året, og la datteren min være 60% i bhg. (fra datteren min var 1-1 1/2 år). På slutten angret jeg litt på at jeg hadde valgt tre dager i uken. datteren min ble veldig sosial og krevde mer og mer av meg hjemme. Måtte hele tiden oppsøke andre på fridagene. Ble liksom kjedelig å bare være hjemme.

Følg magefølelsen din, men barnet ditt tar ikke skade av å gå i bhg fra hun er 1 år. Sørg for å få plass på en småbarnsavdeling, fremfor en søskengruppe. Det er min anbefaling. Lykke til.

Skrevet

Jeg har jobbet en del i bhg, og mener at barn har godt av å gå i bhg. Har selv søkt jenta mi inn i bhg fra hun er 10 1/2 mnd, og tenker heller at hun får ha korte dager til å begynne med. Vil aldri sende henne i bhg og ikke hente henne før det er gått 8 timer.. Da synes jeg det er bedre at hun går korte dager hver dag, enn lange dager av og til. Selvsagt er det ikke alle foreldre som kan gjøre det slik...

Skrevet

Jeg har ikke valg... Må ha barnehage fra 1 år. Fordelen for oss er at elste mann går i fam.barnehage nå og skal begynne i stor bhg det siste året før skolen. Mini overtar plassen hans så både vi foreldre og han er vant til bhg. lenge før han starter siden han er med hver gang vi henter/leverer.

Men tidlig JA!

Skrevet

Enig med deg, men har ingen annen mulighet desverre

Skrevet

Jeg har ei vennninne som jobber i en barnehage med småbarnsavdeling(hun har et barn som er nesten like gammel som mitt) og hun har ingen betenkeligheter med å sende babyen sin i barnehagen da hun skal ut i jobb etter endt permisjon(da babyen er 11 mnd). Jeg er ganske kresen på dagmammaer, vil evt ha noen jeg kjenner VELDIG godt!

Skrevet

Jeg tror fullt og helt på at det er kjempebra for barna å være i kontakt med andre unger (og få litt fri fra mamman sin*kremt* :) ) Da lærer de blandt annet å forholde seg til andre mennesker og at de ikke alltid kommer først. Så jeg har ingen samvittighetskvaler for å sende ungen min i bhg når han er 10 mndr.

Det eneste problemet kommer vel til å bli at jeg savner ham og må tilvennes til arbeidslivet igjen etter så legne hjemme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...