Sivalur Skrevet 2. januar 2007 #26 Skrevet 2. januar 2007 HI: Du har jammen fått mye ufortjent hets her! Er helt enig med deg at grøt 3 ganger om dagen når de er 3 mnd er grusomt. Og jeg synes også vekten høres høy ut. Tvillinger pleier jo ikke veie så mye når de blir født, så jeg regner med at de har mer enn doblet vekten sin til nå. Og man regner jo at de skal doble vekten når de er 5-6 mnd. Skjønner heller ikke at det skal være nødvendig å begynne med fruktmos. Men som flere her skriver, det er vel ikke så mye du kan gjøre med det, annet enn å tilby og passe dem litt så foreldrene får hvilt seg. Det er jo sånn at foreldrene bestemmer selv. Jeg tror hvertfall at du blir en god tante for disse barna.
gerd Skrevet 2. januar 2007 #27 Skrevet 2. januar 2007 Jeg er enig med HI jeg da.. Dessuten er tvillinger ofte premature og da er de biologisk sett enda yngre når de får grøt - kanskje bare 1 mnd. Jeg synest det er ille. Moren gjør jo skade på barna sine etter min mening.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #28 Skrevet 2. januar 2007 Har tilbudt meg å passe de ofte. Har sagt de kan sove her så de kan få slappet av og gjort noe annet. Sagt jeg kan ha de noen tomer på dagen så hun kan sove. Besteforeldre har tilbudt seg... hun er utslitt,mn vil ikke ta imot hjelp fra andre så da blir det vanskelig. De får mme og grøt. Ikke mm.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #29 Skrevet 2. januar 2007 Til HI, bare ett spørsmål: Tør du skrive slik her inne om din egen søster med tvillinger på 3 mnd? Bruker hun ikke disse sidene selv? Ganske illojalt av en søster å henge ut søsteren sin slik som dette... Jeg bare lurer, men hun har kanskje ikke internett? Uansett, flott at du tilbyr henne hjelp og at du engasjerer deg. Fortsett med det, hun blir sikkert glad for barnepass etterhvert!
leader of The pack Skrevet 2. januar 2007 #30 Skrevet 2. januar 2007 hadde jo vært veldig fint hvis hun bruker disse sidene og leser dette innlegget. Så skjønner hun kanskje at det hun gjør ikke er så veldig lurt. Hun er jo anonym og sier ikke noe som kan avsløre søsteren sin så uthenging er vel litt drøy påstand? Mange som er utslitte med små barn....man trenger ikke trøkke i den fast føde av den grunn. Og hvis fagfolk gir råd så burde man kanskje lytte? Hva sier forresten mannen hennes til dette da? Regner med at barna har en far:)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #31 Skrevet 2. januar 2007 Henger ut... hehe. Hun var inne her i begynnelsen av svangerskapet,men synes ikke det var noe ok her så hun er aldri inne her. Pappan har ikke så mye å si... meget bestemt frøken. Dessverre. Men nå kan vi la det ligge... De gjør som de vil uansett. Ville bare høre om det ikke bare er jeg som er gal eller om jeg har rett til å reagere og det har jeg. Takk for innspill
Aga:-) Skrevet 2. januar 2007 #32 Skrevet 2. januar 2007 Det er jo ikke noe ok for barn å få for mye mat, det er jo bare vondt. Likevel forstår jeg tvillingforeldres desperasjon etter å få hvilt seg/sovet, de har det nok ofte utrolig slitsomt og mye mer krevende enn oss som får bare ett barn om gangen...;-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #33 Skrevet 2. januar 2007 det at babyene dobler sin vekt etter 5-6 mnd er no bullshit! datteren min var 3220 gram når hun var født... var 6350 når hun var på tre mnd kontrollen..og hun hadde vokst helt etter kurven... men 8 kg var jo veldig mye da...men det spørs jo hvor stor de var når de ble født...vet om mange som har babyer som veide rundt 8 kg når de var 3 mnd..
Stratos med 3 barn Skrevet 2. januar 2007 #34 Skrevet 2. januar 2007 Fy kam på deg! Min sønn er også nesten 8 kg og han er ikke feit!
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 2. januar 2007 #35 Skrevet 2. januar 2007 Jeg tror at grunnen til at mange har hisset seg opp på deg er irritasjonen over at du kaller babyene for feite...min sønn er 3 mnd og han er iallefall ikke mange grammene under 8 kg, men han er lang , rundt 65cm nå, og helsesøsteren sier at han har en super vekt og vekstkurve.Du skjønner, vekt og lengde hører sammen! Jeg synes og 3 grøtmåltider er mye for 3 mnd gamle babyer, dette med tanke på tarmsystemet deres. Jeg gir selv grøt til min gutt før han legger seg. Den første uken begynte vi med suppe grøt for å se om han "tålte" det, etter 2 uker blandet vi litt mindre melk i, men også denne var ganske tynn...Han har ikke reagert på det iallefall, smørblid som alltid, og nå sover han 4 timer lengre i strekk enn hva han gjorde før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå