Gå til innhold

En bekjent har tvillinger på 3 mnd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får grøt tre ganger om dagen +200ml melk hver 3 time? Hva synes dere om det? Jeg synes det er grusomt! Også begynt med fruktmos. De er FEITE nesten 8kg begge to.

Skrevet

Er det egentlig ditt problem?

Er ikke dine unger?!

Barn er selvregulerende, kanskje de rett og slett trenger så mye mat og de er ikke de første barna i verden på nesten 8 kg når de er 3 mnd. vesla er ikke SÅ mye lettere hun og hun får kun mm!

Skrevet

Er ihvertfall ikke ditt problem... Hehe. De trenger ikke så mye mat. Helsesøster er helt opgitt,men hun vil ikke ta imot råd. Hun vil bare at de skal sove om natta. Det gjorde de ikke etter 2 måltider med grøt,derfor gikk hun opp til 3 pr dag. Men er like våkne om natta for de skriker og gulper pga magetrøbbel.

Skrevet

Æsj for et innlegg!! Dette er ikke din sak for fem flate øre..Uansett skal jeg aller nådigst verdige innlegget ditt med mitt syn på saken: Antageligvis er de gode velmenende foreldre som gir unga sine den næringa de trenger! Synes ikke det hørtes for mye ut. Gutten min på 3 mndr veier også rundt 8 kg og er ikke feit på en flekk og hvis noen skulle være så frekke å legge seg oppi hva han spiser eller ikke spiser skulle jeg vist vedkommende hvor david kjøpte øllet...

Skrevet

De har det ikke bra,derfor legger jeg meg opp idet.

Skrevet

Ingen babyer er feite ! Foreldre kjenner sine barn best....

Skrevet

Mye feite babyer jo. Det er det ingen tvil om,du gir ikke barnet ditt på 2mnd grøt fordi du selv vil sove om natta. Synes det er fælt.

Skrevet

Jada, du veit sikkert godt hva hs sier om saken og en bekjent har sikkert fortalt deg alt om at de kjærer i ungene sine mer mat enn de trenger for å få dem til å sove...Jaaaaada..For noe piss...

Skrevet

I alle dager du vet da ikke hva min søster forteller meg eller ikke?? Jeg tenkte ikke å si at det er min søster,for det har ingenting å si for dette innlegget. Men det måtte tydligvis til.

Skrevet

Babyer sover ikke bedre av for mye mat heller og som jeg har nevnt (siden du tydeligvis hoppet over den linjen) BABYER ER SELVREGULERENDE!!!! Er de ikke mer sultne spiser de heller ikke.

Kanskje finne noen utro naboer å plage i stedet for en småbarnsmamma?

Skrevet

Gud av meg!! Dere vet ikke hele historien. Jeg gir meg. Her er det så mange bedrevitere og trangsynte mødre. Dere slipper flere innlegg fra meg. Hørte at dette var en bra side. Men gud,blir helt sjokkert jeg.

Skrevet

Å nei så leit, en anonym snikesnok mindre å forholde oss til... Trist trist:p

Man er forøvrig hverken bedreviter eller trangsynt fordi om man mener dette ikke er din sak. Og dersom HELE historien er annerledes og kan endre vårt syn på saken foreslår jeg at dersom du skulle komme tilbake og legge inn et innlegg, skriv hele historien da vettu, så kanskje du slipper trangsynte bedrevitere som meg!

Skrevet

Av alle her inne så er du den eneste som ikke får denne historien. Du har sikkert proppa i den feite ungen din grøt og sjokolade fra den var 2 mnd selv. Slit med helsa og få deg en hormonkur. Natta lille venn ;)

Skrevet

er det bare jeg som synes det ikke er så rart at man som tante reagerer på 3 kanskje 4 måltider med fast føde på 3 mnd gamle babyer??

Akkurat det at de er feite synes jeg du kunne spart deg, men at de har magevondt er ikke rart.

Men det går sikkert bra for det gjør det alltid hvis du spør de som ga mat så tidlig:)

Skrevet

Oi, vittig, vittig:)

Og ikke bare holder jeg meg for god til personangrep og å stikke nesa mi i andres saker, men jeg holder meg også for god for å slenge dritt om andres babyer!

Og dersom det er oppførselen som gjør at jeg trenger en hormonkur samt å slite med helsa, ja da tror jeg jammen meg det er sånn jeg vil ha det!

Skrevet

Godt nytt år alle sammen. Hvorfor er alle så hissige og fæle mot hverandre her? Helt utrolig, voksne folk som oppdrar barn...!!!

Jeg synes også du kunne spart deg for den linja med FEITE ... men samtidig synes jeg også det høres mye ut med tre grøtmåltider om dagen. Det er en grunn til at man skal vente til etter 4 mnd med grøt, og helst også 6 mnd. Det er pga at magen skal utvikle seg og være klar for det. Jeg synes du bør spørre henne på en pen måte om hvorfor hun gjør det, og si at det er kanskje litt tidlig? og heller ta en liten prat om det, og spørre hva helsesøster sa på 3 mnd kontrollen.

Skrevet

Ikke heng dere opp i feite da,de er overvektige i følge helsestasjonen. Jeg har vært med henne på helsestasjonen flere ganger. Hun får råd av helsesøsteren om å ikke gi grøt,men hun vil ikke høre på noen. Hun sier det er hennes unger og ingen skal fortelle henne hva hun skal gjøre. Sånn har hun alltid vært. Jeg synes det bare er trist for jeg ser at de ikke har det bra. Begge vrir på hodet for de vil ikke ha mer mat,men hun sier bare at nå må de slutte å tulle og spise opp all maten. Det er status for henne å ha overvektige barn. De skriker og gulper og har det ikke bra med all maten de får. Unnskyld at jeg spurte hva dere synes. Er i en vanskelig situasjon og ville høre hva dere mente om å begynne å gi grøt fra 2mnd alder. Det skulle jeg visst aldri gjort. Jeg får høre med folk som har greie på det i steden. Kan ikke regne med at folk vet alt her selvom de er foreldre. Har selv 3 barn og ville ha noen andre synspunkter. Men da er det bare jeg som er dum og ikke burde utale meg og bry meg med det. GODT NYTTÅR :)

Skrevet

hvis det er sånn du beskriver det synes jeg det er fint at du bryr deg jeg. Lykke til.

Skrevet

Men dette var jo faktisk en helt annen vinkling på det!

Babyer skal ikke tvinges i mat, for de er jo som jeg har skrevet flere ganger, selvregulerende. Dersom hun tvinger i dem maten er det helt uholdbart, og dersom barna faktisk blir syke og får problemer av det er ikke det bra heller.

Og når det kommer til grøt fra 2 mnd så er ei heller det bra. 3 mnd mener jeg riktignok er ok, eller velling helst med tanke på konsistensen...

Du er ikke dum, det er det aldri noen i denne debatten som har påstått, men at ditt hovedinnlegg kan oppfattes som at du bryr deg i andres saker håper jeg du ved en ekstra gjennomlesning kan forstå.

Dersom barna tvinges til å spise, ikke har det bra og hs ikke gjør noe med saken, kanskje hun heller hører på deg, sin mor eller farmoren til barna?

Og tilslutt, barna er vel ikke veldig overvektige om de veier 8 kg, men det kommer jo selvfølgelig an på fødselsvekten deres også...

Skrevet

Er hun utslitt?

Du skriver at hun gir dem grøt for at hun skal få sove.... Og med tvillinger er det sikkert ikke alltid like lett. Kan skje det hun egentlig trenger er avlastning?

Skrevet

Herregud, er det mulig med så mye drittkasting!!?!

Noen ganger blir jeg flau på andres vegne. Siden du er ny her inne Anonym HI, må jeg bare beklage. Stort sett er det et trivelig forum hvor man kan få mange gode svar og synspunkter.

Synes situasjonen du beskriver høres ganske ille ut, og skjønner at du reagerer. Takk og lov for at folk reagerer selv om det ikke er ens egne barn, herregud, hvilket samfunn er det enkelte her inne ønsker og ha??

Det er nok dessverre ikke så mye du kan gjøre, spesielt ikke hvis søsteren din er så sta som hun er. Har du snakket seriøst med henne om det? Hva sier hun da?

Barn som bare får mm er selvregulerende og kan ikke kalles direkte overvektige (selv om de selvfølgelig kan se ganske så tjukke ut ;-) Men det er det jo ikke noe galt med). Barn som får fast føde og mme kan derimot bli overvektige. Overvekt er et kjempeproblem i dagens samfunn, eksperter bekymrer seg jo til og med over stadig økt fødselsvekt på babyer, pga dårlig ernœring hos mor.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke helt tror på dette..Er det virkelig så ille som du beskriver litt lenger ned i tråden?

Babyer på 3mnd vil normalt ikke engang klare å spise grøt..i allefall ikke mye. Du skriver at de skriker og vrir hodet bort osv. Jeg tviler sterkt på at mammaen faktisk tvinger i de mat. De er nesten umulig å tvinge i et så lite barn grøt. De svelger ikke grøt mens de skriker, og de gaper ikke helt uten videre... Du skriver heller ikke hvor mye grøt det er snakk om. Er det et par teskjeer med tynn grøt? Det blir de ikke feite av. De fleste babyer stopper å drikke mme når de er mette.

Jeg er ganske sikker på at du overdriver!

Skrevet

Barn vet ikke før de er ca 4 mnd at de er mette og ikke trenger mer. Det er sikkert annerledes med mm, men med mme er det fullt mulig å gi så små babyer for mye mat. Stort sett så gulper de opp det som er til overs. Men grøt så tidlig - jeg synes det er litt tidlig. Vi begynte med velling fra 3,5 mnd fordi hun ikke ble mett. Magen hennes hadde rett og slett ikke plass til mer mme. Så kan du si det du vil om at vi gir henne for mye mme:) Vi gir 2*180 ml og to ganger 160 ml med litt grøtpulver i. Hun veide 6005 gram ved 3 mnd og var 3700 ved fødsel. så er ikke så tykk baby akkurat... Er midt på kurven på hs, var litt stor ved fødsel...

Men det viktigste er jo at babyene har det bra!

Skrevet

huff..dette hørtes jo helt merkelig ut... men det finnes folk som gjør slikt... en bekjent av en venninne av meg gav sin 5 uker gamle baby moste grønnsaker... hun ville at han skulle lære seg å spise grønnsaker tidlig... var flere som sa ifra at det måtte hun ikke gjøre fordi det var farlig for tarmene osv til babyen.. men det ville hun ikke høre på... babyen gråt og gråt...hadde tydligvis vondt i magen... men hva skal man gjøre?

jeg syns det er sinnsykt egoistisk å putte fast føde i så små babyer bare fordi en vil sove selv... Hvis det er fordi hun er så sliten så må det vel gå an å få litt avlastning? virker jo som at du er der mye..kansje du kan passe dem noen timer en dag sånn at hun får sovet osv... er ikke lett det derre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...