Lille Kamille Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Hei, Jeg har en gutt som fyller tre om få dager. Han er en selvstendig gutt med sterke meninger, og når de ikke alltid sammenfaller med våre (nei, du kan ikke få sjokolade nå) så blir han fryktelig sinnt. Da ender han ofte opp med å smelle med kjøkkendørene, kaste det kan får tak i (gjerne glass og tallerkner) eller å slå eller klype oss. Vi vil gjerne lære han at det er greit å bli sinnt, men ikke å gjøre handlinger som beskrevet over. Er det noen som har noen gode råd på veien? Når han får anfallene sine har jeg prøvd å ta han ut av rommet sette med rolig ned ved siden av han og forklare at det er lov å bli sinnt på mamma og pappa, men at det ikke er lov å gjøre det han gjorde. Jeg har også prøvd å lære han at han kan få lov til å gå ut i ganga og trampe hardt med bena for å få ut sinnet, men ingen ting av dette har hjulpet. Hvis noen har inspill til hvordan jeg kan lære han å takle sinne (oftest etter at vi har sagt nei til noe han ønsker eller gjør) hadde jeg satt stor pris på dette. Det er sannelig ikke alltid lett med trassige treåringer i hus!!
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Jeg ville ha fortsatt slik dere gjør det. Har en som kan være ganske lik av og til, og om det ikke nytter å snakkes til han, går jeg å setter meg i stua til han har roet seg ned. Han kommer vanligvis til meg når han oppdager at han ligger på kjøkkengulvet og kjefter kun til seg selv. Han er sikkert bare inne i en trass periode, og da er det ikke så mye som hjelper Fortsett som dere gjør, og gi myyye ros til det han gjør riktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå