Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 Hvordan har dere tenkt å få dem til å sovne alene? Gikk bra i 2 uker, så måtte vi bare gå tilbake igjen
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Vi la ham samtidig som oss selv lenge, men da våkna han jo ikke før langt utpå dagen. Vil at han skal våkne på morningen så "natta hans" har vært fra 19-7 ganske lenge nå. (3 mndr gammel) vi har en babycall-greie og flyr jo inn så fort ham lager lyd..Synes det går rimelig greit jeg..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Godt spørsmål....... Jeg la meg sammen med jenta vår til hun var ca 3 mnd. Da ble hun trøttere på kvelden og var moden for senga i 20-tia. Så vi lot henne ligge å sutre litt til hun sovnet. Det funket det. Hun sovner fortsatt av seg selv men nå våkner hun etter en time. Hun har fått to tenner nede og i den forbindelse har hun blitt vanskelig i sovingen igjen. Så nå må jeg legge meg sammen med henne igjen. Men jeg tror at dette vil gå over når det verste tannstyret er over. Tror dette er perioder de går igjennom i forbindelse med utviklingen. Så må man jo bare prøve seg fram og finne ut når barnet er klar for å være litt for seg selv igjen.
Brillemamma Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Vi har lagt han samtidig som oss hele tiden, helt til for ca 2-3uker sden. Da gikk det plutselig fint å legge han alene. Må passe på at han er trøtt, men ikke overtrøtt, for da bare skriker han. Han legger seg som oftest i 21- 21.30 tiden... Jeg stresset ikke med at han absolutt måtte sovne alene, tenkte at det gikk seg til til eldre han ble. Og det har det gjort. Han er født 17.sept, så litt yngre enn gutten din.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2007 Har babycall og har prøvd legge han tidligere! Men når ikke jeg er der så begynner han bare surke! :-(
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 Vi stresset verken med leggetid eller andre rutiner før gutten vår var 6 mnd. Han var ikke klar for det. Han sovnet ved siden av meg i sofaen eller i armene mine og jeg flyttet han til senga. Når han begynte å sovne på omtrent samme tid hver kveld begynte vi å øve litt på kveld og på dagtid. Dvs sørget for at han var fornøyd, la han godt til rette, begynte med koseklut, strøk på han, sang for han og i begynnelsen så la jeg oxo hodet mitt ned ved siden av han og holdt rundt han. Ingen skrikekur!!! Tok 2 dager før han sovnet av seg selv på kvelden og 14 dager på dagtid. Prøv igjen om litt hvis dere merker at babyen er klar for det ved h*n sovner på samme tid hver kveld etc:-) Lykke til.
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 vi begynte å legge jenta vår alene da hun var fire mnd, vi reiste på ferie da hun var tre mnd og orket ikke noen tilvenning på nye plasser, men da vi var hjemme igjen måtte hun begynne å sovne alene. det var en times gråting første kvelden. vi var inne hos henne ca hvert 10 min og strøyk henne på hodet og gikk ut igjen. neste natt gråt hun 30 min og så 15 min, så sovnet hun så lett som bare det. Det var tøft å høre på at lille nurket gråt så fælt i begynnelsen men vi fikk ett nytt kjæresteliv da hun begynte å sovne selv om kvelden. når hun da i perioder har prøvd å få oss til å ta henne inn til oss gjelder det å være konsekvent. de værste periodene har vært etter sykdom for da vil hun opprettholde den luksus som hun har fått i sykeleiet.
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 Her sovnet hun i ca 3 uker av seg selv, og godtok å sove i vugga si hele natta (med 1 eller 2 amminger, da) Men de siste 3 dagen så HYLER hun når vi legger henne. Både i vugga, og mellom oss i senga.. Ender med at jeg må gå å bysse henne i søvn, også får hun sove mellom oss. Når hun først har sovnet så sover hun kjempefint... Tror de er for små enda til å begynne med å "få dem" til å sovne av seg selv.. Vi har ei tann på vei her i tillegg, kan jo være derfor hun er litt vanskelig for tiden. Om ett par mnd kan man nok begynne å få de til å sovne selv.... Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå